جاباما
۵۷۷۶۲۷
۱ نظر
۵۰۳۷
۱ نظر
۵۰۳۷
پ

۲ عامل در نتیجه نگرفتن در کنکور سراسری

موفقیت در مطالعه و دریافت مطالب در ساعت‌های طولانی، رابطه مستقیمی با افزایش و یا کاهش انگیزه دارد به عبارتی هرچه میزان یادگیری متقاضی بیشتر شود به همان اندازه از انگیزه ادامه مسیر برخوردار است.

خبرگزاری تسنیم: سبحان پرنده افشار در گفت‌وگو با خبرنگار، اظهار داشت: موفقیت در کنکور فقط به میزان مطالعه و شرکت در کلاس‌های تست زنی خلاصه نمی‌شود بلکه داوطلب کنکور به اندازه مطالعه کردن باید به طور پیوسته درصدد افزایش روحیه و ایجاد انگیزه خود باشد.

وی تصریح کرد: به طور طبیعی افراد در ابتدای سال با روحیه بالایی اقدام به برنامه ریزی و مطالعه می‌کنند اما پس از مدتی روند پیوسته مطالعه کردن و پیچیده شدن دروس و احتمالا ضعف در تست زنی باعث افت انگیزه پشت کنکوری‌ها می‌شود.

افشار ادامه داد: حفظ روحیه به اندازه مطالعه و برنامه ریزی با اهمیت است که اگر به این مقوله توجه نشود اثرات آن به صورت کاهش ساعات مطالعه، بی اهمیتی به تست‌ها و همچنین شرکت نکردن در کلاس‌های تقویتی و کمک آموزشی بروز خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه داوطلب کنکور پیوسته باید هدف اولیه خود را تجسم کند، افزود: پشت کنکوری‌ها باید توجه داشته باشند که باید با یادآوری هدف اولیه و تجسم خلاق به ‌طور مکرر؛ تصویر موفقیت نهایی را در ذهن پرورش دهند و اطمینان داشته باشند که این تصویر در واقعیت نیز اتفاق خواهد افتاد و مرتب به خود یادآوری کنند که مسیر موفقیت در تحصیلی مملو از فراز و نشیب است.

این کارشناس تحصیلی اضافه کرد: افراد در لحظه‌هایی که دچار افت انگیزه می‌شوند، یک قلم و کاغذ برداشته و همه‌ مواردی را که از نیمه ‌تمام گذاشتن کار به دست می‌آورند را در یک ستون بنویسند و در ستون مقابل تمام لذت‌‌ها و دستاوردهایی را که از ادامه دادن کار تا به آخر به ‌دست می ‌آورند را یادداشت کنند، اگر کفه‌ ترازو به نفع ستون اول باشد در جهت تغییر مسیر و افتادن به جریان صحیح زندگی گام بردارند و اما اگر مواهب ادامه دادن کار بیشتر بود بر روی همین مواهب تمرکز کرده و آنگاه با قدرت تمام به‌ کار خود ادامه دهند.

وی با بیان اینکه موفقیت کنکور ناشی از تعامل سه عنصر هدف، انگیزه و نیاز است، افزود: داوطلبان اگر می‌خواهند انگیزه مطالعه کردن بیشتری پیدا کنند، در مرحله اول باید هدف خود را مشخص کرده و وقتی مشخص شد که چه هدفی دارند، به طور حتم برای رسیدن به آن هدف، احساس می‌‌کنند که نیازمند مواردی هستند که از طریق مطالعه و درس خواندن به دست می‌آید و در نتیجه، برای دستیابی به آن چیزها، برنامه ‌ریزی و سپس بر اساس آن برنامه، عمل می‌‌کنند.

وی مطالعه در زمان مناسب را یکی دیگر از رموز موفقیت کنکور دانست و عنوان کرد: هر شخص در ساعات معینی کار ذهنی را بهتر انجام می‌دهد؛ اما تحقیقات نشان می‌دهد که در ساعات اولیه روز آمادگی برای یادگیری بیشتر است، لذا توصیه می‌شود درس‌هایی که نیاز به تمرکز و دقت ذهنی بیشتری دارد در ساعات اول روز مطالعه شوند.

وی گفت: تجربه نشان داده، قدرت فراگیری در آغاز، نیمه و پایان مطالعه یکسان نیست آنچه در ابتدا و پایان مطالعه می‌شود بهتر در ذهن اثر می‌گذارد، بنابر این توصیه می‌شود در اواخر مطالعه، مطالب درسی به طور خلاصه تکرار شود، همچنین طبق بررسی‌های انجام شده، رابطه معکوسی بین مدت زمان انجام یک کار و میزان دقت وجود دارد، بنابراین توجه داشته باشید زمان اختصاص داده شده برای هر جلسه مطالعه طولانی نباشد.

افشار تاکید کرد: سازماندهی مطالب یا به اصطلاح طبقه بندی محتوی در ذهن، عامل موثری در حفظ و یادگیری محسوب می‌شود پس بهترین روش آن است که بین مطالب درسی ارتباط منطقی و معنی دار ایجاد کرده و هنگام مطالعه، یادداشت برداری شود، مشخص کردن مطالب مهم، برجسته کردن نکات اساسی و توضیح مطالب کلیدی در حاشیه یا در صفحه ای جداگانه به حفظ یادگیری و افزایش زمان یادداری کمک چشمگیری می‌کند.

این کارشناس تحصیلی عنوان کرد: موفقیت در مطالعه و دریافت مطالب در ساعت‌های طولانی، رابطه مستقیمی با افزایش و یا کاهش انگیزه دارد به عبارتی هرچه میزان یادگیری متقاضی بیشتر باشد به همان اندازه از انگیزه ادامه مسیر برخوردار است به همین دلیل پیشنهاد می‌شود داوطلبان در طول این فرایند تحصیلی همواره به دو عنصر مطالعه و انگیزه به یک اندازه توجه کنند و یا افرادی که انگیزه آنها را در درس خواندن بیشتر می‌کنند در تعامل باشند.

وی خاطرنشان کرد: پشت کنکوری‌ها باید توجه داشته باشند که لازمه رسیدن به موفقیت در زندگی داشتن ایمان به خدا، ظرفیت و توانمندی‌های شخصی و مشاور و راهنمای خود است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      من همش درس مقخونم ولی هیچی .ــــــــــــــــــوای به این ــ.روزگار

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج