۵۷۷۶۷۸
۵ نظر
۵۰۰۳
۵ نظر
۵۰۰۳
پ

اولویت سیاست ایران:همکاری با کشورهای آفریقایی

رئیس مجلس گفت: همکاری با کشورهای آفریقایی جزو اولویت‌های سیاست ایران است.

خبرگزاری تسنیم: علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی عصر امروز (یکشنبه ۱۵ مرداد) با مارسل نیات انجیفنجی رئیس مجلس سنای کامرون دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار لاریجانی با اشاره به روابط دوستانه و گسترده ایران و کامرون گفت: همکاری با کشورهای آفریقایی جزو اولویت‌های سیاست خارجی جمهوری اسلامی محسوب می‌شود و ما علاقمند به همکاری در حوزه‌های مختلف از جمله حوزه صنعت، معدن، داروسازی و صنایع غذایی هستیم.

وی ادامه داد: از طرف دیگر شرکت‌های پیشرفته و خوبی در ایران برای اجرای پروژه‌های زیرساختی و جاده‌سازی وجود دارد و کشور کامرون می‌تواند از این ظرفیت‌ها به خوبی استفاده کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: خوشبختانه بعد از توافق هسته‌ای زمینه‌های خوبی برای فعالیت شرکت‌های ایرانی به وجود آمده که از این ظرفیت‌ها باید به خوبی استفاده کرد.

در ادامه این دیدار مارسل نیات انجیفنجی رئیس مجلس سنای کامرون بر لزوم گسترش روابط و همکاری های ایران و کامرون تاکید کرد و گفت: کشور کامرون جایگاه مهم و برجسته ای در قاره آفریقا دارد و با توجه به این ظرفیت ها، گسترش روابط و همکاری ها میان دو کشور مهم و ضروری است.

وی با بیان اینکه کشور کامرون به تجارب جمهوری اسلامی در حوزه‌های مختلف به ویژه بخش‌های اقتصادی و صنعتی نیاز دارد، افزود: دو کشور باید درجهت ارتقاء سطح روابط و تعاملات گام بردارند.

مارسل نیات انجیفنجی با اشاره به فعالیت گروه‌های تروریستی از جمله بوکوحرام در منطقه آفریقا گفت: این گروه تروریستی مشکلات امنیتی و همچنین معضلات اقتصادی را برای منطقه ایجاد کرده است و ما خواهان همکاری های کشورهای دوست برای مقابله با این پدیده هستیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • وحید

      همه کشورها رو از دست دادیم افسووووووووس

    • بدون نام

      بیچاره ایران

    • مهدئ

      کشورهایی که تونقشه دیده نمیشن رابطمون داره خوب میشه باهاشون

    • بدون نام

      ما نفهمیدیم برجام خوب است یا خوب نبست. دو پهلو میشنویم همش

    • محمدحسین

      الان دوازده ساله که میگن سیاست ایران همکاری با افریقا..امریکا همین همکاری کوچک رو هم با اشاره ناخن جلوشو میگیره..گوش به حرفم کنید روابط دیپلماتیک با امریکارو مخفیانه شروع کنید تا دیر نشده..اینده نگر باشید خواهش میکنم به حرفم اعتماد کنید. پای کشور هشتاد میلیونی با کلی مصکلات وسط هسته این مشکلات یک روزی حور دیگه ای خودشو نشون میده.اینده نگر باشید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج