جاباما
۵۷۷۷۷۲
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

بلاتکلیف‌ها و مدعیان؛ لیگ دورهمی

در یکی دو ماه ماه گذشته اکثر تیم‌های لیگ یکی غیر از راه‌آهن و صبای قم با توجه به بضاعت‌شان در فصل نقل و انتقالات فعالیت کردند.

ایران ورزشی: در یکی دو ماه ماه گذشته اکثر تیم‌های لیگ یکی غیر از راه‌آهن و صبای قم با توجه به بضاعت‌شان در فصل نقل و انتقالات فعالیت کردند. در فصل جدید که از امروز آغاز می‌شود باز هم شاهد بازیکنان لیگ برتری در لیگ یک هستیم. بازیکنانی که به سال‌های آخر بازیگری شان رسیده‌اند. مثل همیشه چند تیم بازیکنان مطرح تری را نسبت به بقیه در اختیار گرفته‌اند. انتظار هم این است که مسابقات با نظم خاصی برگزار شده و کمیته انضباطی هم رای‌هایش را خیلی سریع اعلام کند تا تکلیف تیم‌ها مشخص شود. در سال‌های گذشته بعضا ما شاهد بودیم که بازی‌ها نیمه کاره می‌ماند اما رای آن خیلی دیر اعلام می‌شد.

امروز راه‌آهن در حالی از شهرداری ماهشهر پذیرایی می‌کند که هنوز سرمربی این تیم تا ظهر دیروز قراردادش را رسما امضا نکرده بود. این تیم در فصل نقل و انتقالات بسیار کم کار بود و در مجموع مثل تیم‌های دیگر (غیر از صبای قم) از آمادگی لازم برخوردار نیست. تیم شهرداری ماهشهر با توجه به یارگیری مناسبی که انجام داده و برنامه‌ریزی خوبی که داشته است به نظر می‌رسد در این فصل حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد بخصوص اینکه سرمربی کاربلدی همچون سیدکوروش موسوی عهده دار هدایت این تیم است.

اما ملوان با نادر دست نشان هم تمرینات و بازی‌های تدارکاتی خوبی داشته هم اینکه بازیکنان خوبی را به خدمت گرفته و به همین دلیل خودش را به‌عنوان یکی از مدعیان معرفی کرده است. این تیم میزبان برق جدید شیراز است که به تازگی لیگ یکی شده و هدایتش برعهده داود مهابادی است. تیم ماشین‌سازی تبریز که فصل گذشته با رسول خطیبی شروع و با فرهاد کاظمی به لیگ یک سقوط کرد، امروز دوباره با رسول خطیبی مقابل نفت مسجد سلیمان قرار می‌گیرد.

ماشین‌سازی تمریناتش را دیر آغاز کرده اما بازیکنان خوبی را در اختیار دارد. اما نفت مسجد سلیمان با محمود فکری حرف‌های زیادی برای گفتن خواهد داشت. شهرداری تبریز هم از مس کرمان پذیرایی می‌کند. تیمی که هدایتش را یک مربی بومی (احمد نخعی) برعهده دارد.

تیم فوتبال مس کرمان نیز در فصل جدید به مانند فصول گذشته تغییراتی را در تیم خود به‌وجود آورده است، آنها رامتین سلیمان زاده، نعمت بخشی زاده، محمد خلیلی، حمید غلامی، محمد علی اکبر خواه، مهرداد بایرامی، حمید عرفانی، احمد حیات منش، میلاد باقری، شاهرخ غلامرضا پور و علیرضا علیزاده را جذب کرده‌اند و احمدرضا زنده روح، وحید اسماعیل بیگی، اسماعیل کیانی، آرمان شهداد نژاد، علی فرهنگ، بهنام داداش وند، حامد محمودی و مهدی دغاغله بازیکنانی بودند که از این تیم جدا شدند، آنها در فصل نقل و انتقالات حسین نائیجی، امیر تهمورثی، وحید عزیزی، اکبر گنجی، علی نظری، حامد شعبانی پور، یاسر درویشی، رضا هاشمی و علی محمد چراغی را به خدمت گرفته‌اند و با تیمی متشکل از بازیکنان جوان راهی مسابقات شده‌اند. خونه به خونه بابل هم که بریز و بپاش سال گذشته را ندارد پس از جدایی حسین رحمانی با سرمربی سابق تیم کره جنوبی به توافق رسیده است.

تون دو چاتینیر مربی ۵۷ ساله هلندی که سابقه دستیاری گاس هیدینک هلندی در تیم آنژی روسیه را داشته به‌عنوان سرمربی جدید خونه‌به‌خونه بابل انتخاب شد. این مربی در کادر فنی تیم ملی کره جنوبی هم در زمان هونگ میونگ بو حضور داشت. آنها میزبان مس رفسنجان هستند تیمی که علی سامره را به‌عنوان سرمربی روی نیمکت دارد. آنها همچنین در نقل و انتقالات با سعید ابراهیم پور، علی مرزبان، جواد مولایی، حسین رسولی، کاظم حیات منش، حامد محمودی، حمید غلامی و بهرام رشید فرخی موفق به عقد قرارداد شده‌اند و مهیار نوری، احسان پیرهادی و علیرضا محمودی بازیکنانی بودند که از این تیم جدا شدند. صبای قم هم که در هفته گذشته سه مربی انتخاب کرد، در حالی برای بازی با آلومینیوم به اراک می‌رود که آمادگی کامل را ندارد. اراکی‌ها در فصل نقل و انتقالات حسین داودی، ایمان رییسی و آیدین قویدل را به خدمت گرفته‌اند اما از طرفی خروجی‌های بی شمار این تیم دست سرمربی این فصل آبی پوشان اراکی را نیز بسته است، امین پورعلی، جواد مولایی، سعید غلامی، میلاد احمدی، محمد آشتیانی، محمد علی اکبر خواه، محمد آقا جانپور، محسن حمیدی، محمد اکبری، حمید رضا سلیمانی و اویس کرد جهان بازیکنانی بودند که از این تیم جدا شدند

بدون شک مهم‌ترین بازی روز اول در سیرجان برگزار می‌شود جایی که گل گهر از اکسین البرز پذیرایی می‌کند. اکسینی‌ها هدایت تیمشان را در این فصل به علی لطیفی سپرده‌اند. آنها اگر چه کار را خیلی دیر آغاز کردند اما امیدوارند بتوانند خیلی زود در جمع مدعیان قرار بگیرند و حرف‌هایی برای گفتن داشته باشند. تیم فوتبال گل گهر در جریان نقل و انتقالات بسیاری از بازیکنان تاثیر گذار و مهره‌های ارزشمند خود را از دست داده است، بازیکنانی مانند حمید گلزاری، علی مرزبان، مهرداد آوخ، اکبر صغیری، محسن ایران نژاد و... که هر کدام ستون‌های اصلی این تیم به شمار می‌رفتند و در مقابل اسماعیل کیانی، سعید رازانی، آرمان شهداد نژاد، حامد زمانی، رضا درویشی، حسن شوشتری، احمد حسن‌زاده، میلاد احمدی، محمد غلامی، احمد الجبوری، محسن طرحانی، علی خسرو نژاد و امین پور علی را به خدمت گرفته‌اند.

مسوولان فجر سپاسی باز هم به اصغر کلانتری اعتماد کردند. بازی این تیم پس از حرف و حدیث‌های فراوان در ورزشگاه حافظیه برگزار می‌شود. حریف امروز آنها بادران است که یکی از تیم‌های خوب این فصل خواهد بود. نساجی مازندران هم که با مهدی پاشازاده انتظارات زیادی را نزد هوادارانش به وجود آورده، به زمین ایرانجوان بوشهر می‌رود.

دوشنبه ۱۶/۵/۹۶
راه‌آهن تهران - شهرداری ماهشهر (ورزشگاه اکباتان) ساعت 18
ملوان بندرانزلی- آینده سازان برق جدید شیراز(ورزشگاه تختی بندرانزلی) ساعت ۱۸
شهرداری تبریز- مس کرمان (ورزشگاه یادگار امام(ره)) ساعت 18
خونه‌به‌خونه مازندران- مس رفسنجان (ورزشگاه هفتم تیر بابل) ساعت ۱۸
آلومینیوم اراک - صبای قم ‎(ورزشگاه امام خمینی (ره) اراک) ساعت 18
فجرسپاسی شیراز- بادران تهران (ورزشگاه حافظیه شیراز) ساعت ۱۸
نفت مسجد سلیمان- ماشین‌‌سازی تبریز(ورزشگاه شهید بهنام محمدی مسجدسلیمان) ساعت 20:30
ایرانجوان بوشهر- نساجی مازندران (ورزشگاه شهید بهشتی بوشهر) ساعت ۲۰
گل‌گهر سیرجان- اکسین البرز(ورزشگاه اختصاصی گل‌گهر سیرجان) ساعت 19:45

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج