۵۷۷۷۹۹
۳ نظر
۵۰۰۶
۳ نظر
۵۰۰۶
پ

بیکاران ایرانی دچار خیال پردازی شده اند

٣٢‌درصد از نمونه‌های بررسی‌شده در پژوهش هیچ آشنایی با کامپیوتر ندارند ٨٢‌درصد هیچ دوره آموزشی کوتاه‌مدتی نگذرانده‌اند ٣٧‌درصد هیچ آشنایی با زبان انگلیسی ندارند ١٧‌درصد توانایی کار با اینترنت

روزنامه شهروند: یافته‌های یک پیمایش انجام‌شده با موضوع شاخص دانش پایه از بعد فردی اشتغال‌پذیری در پنج استان نشان می‌دهد ٣٢,٣‌درصد از نمونه‌های بررسی‌شده با هیچ نرم‌افزار کامپیوتری آشنایی ندارند، ٨٢.٤‌درصد از آنها هیچ دوره آموزشی کوتاه‌مدتی را نگذرانده‌اند، ٣٧.٦‌درصد از آنها هیچ آشنایی با زبان انگلیسی ندارند و ١٧.٣‌درصد اصلا توانایی کار با اینترنت ندارند.
همه اینها درحالی است که براساس اعلام معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان که این تحقیق را در پنج استان تهران، خراسان‌شمالی، لرستان، سیستان‌وبلوچستان و مازندران انجام داده، نیمی از پاسخ‌دهندگان بر این نظر بودند که شایستگی لازم را برای به دست‌آوردن شغل مناسب دارند.
محمدرضا رستمی، درباره جزییات این پیمایش انجام‌شده توضیح بیشتری می‌دهد و براساس نتیجه به دست آمده از این تحقیق می‌گوید که ناآگاهی از فضای بازار کار، بشدت بر سطح اشتغال‌پذیری جوانان تأثیر گذاشته است. او این عامل را یکی از مهمترین عامل در بالارفتن نرخ بیکاری جوانان تحصیلکرده می‌داند.
پاسخ‌دهندگان این پیمایش، جوانان ١٥ تا ٣٠‌سال بودند. پاسخ آنها به سوالات تحقیق درباره آشنایی با کامپیوتر و اینترنت و زبان انگلیسی نشان‌دهنده برخوردارنبودن بخشی از جامعه جوان کشور از هر نوع آموزش غیررسمی است: «نتیجه کلی این پژوهش نشان می‌دهد که شاخص دانش‌ پایه از بعد فردی اشتغال‌پذیری پایین‌ترین نمره را در بین دیگر شاخص‌های بعد فردی دارد.
دانش پایه‌ای جوانان بنا بر میزان تسلط آنها بر کار با کامپیوتر، اینترنت و زبان انگلیسی سنجیده می‌شود.» به گفته این مسئول در وزارت ورزش و جوانان، درحالی ‌که نمرات به دست آمده از سوی نمونه‌های مورد بررسی در شاخص‌های انطباق‌پذیری، حل مسأله، مسئولیت‌پذیری، کارگروهی، میل به یادگیری و رویکرد به کار بالا بود اما کمتر از ٣‌درصد آنها نمره دانش‌های پایه‌ای‌ بالایی را به دست آوردند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حسن سلیمانی

      این ضعف مدیریت در امور اموزش و پرورش ما است 12 سال از بهترین عمر 1 انسان را از کودکی تا بزرگسالی را تلف میکند بدون اینکه برنامه ای داشته باشد. کلیه دروس بصورت غیر حرفه ای اموزش میدهن بدون اینکه بدانن چیکار باید بکنن. صرف میلیاردها دلار پول برای کتاب . اموزش. نیروی انسانی و ... میشود بدون برنامه. بعد از دوران دبیرستان نیز متاسفانه در دانشگاه نیز شاهد اینگونه مسائل هستیم. ای کاش 1 سیستم 1 پارچه. منظم با مدیریت صحیح در نظام ما صورت بگیرد. ای کاش 1 استاپ میکردیم و با قدرت به پیش میرفتیم. با ارمانی درست و مبتنی بر عقل.

    • بدون نام

      چرت پرت نگو اول جواب بده بعد بگو کی خیال پردازه تو ایران هر کار که بخوایی انجام بدی اولا باید هزینه کنی که اکثر مردم پول ندارن نمونه اش میگی آشنایی با کامپیوتر و نرم افزار و زبان این کلاس ها مال قشر پولدار یا بعضی از متوسطه است دوم وقتی افرادی که لیاقت ندارن تو کارهای دولتی باشند زیاد هستند ورود میکنند و شروع به دزدی اموال مردم و اختلاس های میلیارد ی میکنند که اشتغال زایی که نمیشه هیچ شرکتها هم بسته میشن سوم برای اشتغال زایی باید از افرادی تو بدنه دولت استفاده کرد که اول نخبه باشند بعد عضو هیچ جناحی نباشن چهارم مسوولان کشور همه باید استعفا بدهند چون با پارتی بازی و لابی گری فکر جیب خودشان هستند که که مردم رو رعیت میشمارند و تو سری خور

    • بدون نام

      واسه اینکه طرف با خودش میگه مگه اینایی که تو ادارات دولتی کار می کنند مگه چی بلدند؟ کار با نرم افزار خاصی رو بلد بودند؟ انگلیسی رو مثل بلبل حرف می زدن؟ فقط توانایی استفاده از اینترنت رو خوب بلدن همشون! منم باشم میگم این همه هزینه کنم دوره ی کوتاه مدت و بلند مدت و آموزش کار با نرم افزار و کلاس زبان برم و در نهایت یکی که هیچ کدوم اینارو بلد نیست بره سر کار!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج