۵۷۷۸۱۳
۱ نظر
۵۰۰۵
۱ نظر
۵۰۰۵
پ

آیا هاشمی زدایی به دولت دوازدهم کشیده شده؟!

برخی می گویند« هاشمی زدایی»از دانشگاه آزاد به دولت دوازدهم کشیده شده است و یکی از نقطه نظراتی که در لابی ارکان قدرت با حسن روحانی صورت می پذیرد توجه به ضرورت های محافظه کارانه جریانی است که منافع ملی را ابزاری برای پیشبرد سهم خود از دولت جدید می‌دانند!

امید فراغت در قانون نوشت: برخی می گویند« هاشمی زدایی»از دانشگاه آزاد به دولت دوازدهم کشیده شده است و یکی از نقطه نظراتی که در لابی ارکان قدرت با حسن روحانی صورت می پذیرد توجه به ضرورت های محافظه کارانه جریانی است که منافع ملی را ابزاری برای پیشبرد سهم خود از دولت جدید می‌دانند!
آنچه جریان محافظه کار که به عبارتی در صدد حفظ جایگاه قدرت سایه بر دولت است و منافع ملی را تفسیر به رای می کنند با آنچه مسیر جامعه پیش گرفته، متفاوت است. سوالی که در اینجا مطرح می‌شود اینکه آیا آسیب به باور و اعتماد عمومی جامعه، به منافع‌ملی در فرآیند زمان آسیب می زند یا خیر؟!بي‌شك پاسخ آری است اما چگونه دوباره حسن روحانی در چیدمان کابینه تحت فشار گذاشته می شود؟!

بايد اشاره شود كه همواره معنی و مفهوم قدرت چیزی نیست که از بطن مسیر جامعه استخراج شود گاهی اوقات اعتراض‌هاي مردم تبدیل به یک هنجار عادی می شود و حاکمیت، آن را به مثابه یک ضرورت می پندارد و از آن نیز خرسند است چرا که نه آسیب زا بوده و نه در تصمیم سازی و تصمیم گیری هایشان خلل ایجاد می کند.

برخی صاحب نظران جامعه شناس بر این اعتقاد هستند که آگاهی مردم، فضا را به گونه‌ای طراحی خواهد کرد که مطالبات، شکل عینی‌تر به خود بگیرد اما به دلیل اینکه دانایی و آگاهی در جامعه امروز پراکندگی دارد و به عبارتی متمرکز نیست، فقط زمزمه‌هاي اعتراضي و غیر کاربردی تولید می‌کند. دلیل آن نیز این است که هنوز بيشتر مردم دارای آرزوی جمعی نیستند و در واقع نمی‌دانند که چه می‌خواهند.
برخی از مشکلات اقتصادی، گروهی از مشکلات فرهنگی، عده ای از کنسرت و موسیقی و هنر و بخشی نیز صحبت از عدالت و آزادی و ...می کنند. هنوز مطالبات اولویت بندی نشده است و اختلافاتی که گاهي بین روشنفکران و روحانیون مشاهده می شود نشأت گرفته از عدم اولویت بندی‌هاست.

حاکمیت نیز به خوبی به این پراکندگی ها واقف است و این اجازه را به ملت داده است که در همان فضای زمزمه‌هاي اعتراضي حضوری پر رنگ داشته باشند و حتی با باز کردن فضای انتقادی باعث شده است که احساسات انباشت شده آنان تخلیه شود.
حال سوال اینجاست پس چرا با وجود چنین واقعیت هایی همچنان هاشمی زدایی می شود؟! با وجود پراکندگی در خواست و مطالبات مردم چرا از عقبه فکری هاشمی هراس دارند؟! چرا جریان محافظه‌کار در قالب هر پوششی از ادامه فرآیند موجود نگرانی دارند؟!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      همه جای دنیا به دنبال فرد متعهد و متخصص هستند الا ایران که دنبال اقازاده هاست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج