۵۷۷۸۱۷
۹ نظر
۵۰۰۹
۹ نظر
۵۰۰۹
پ

نمایندگان ایرانی شوخ و شنگ هستند

جوان شوخ و شنگ ایرانی کنار خیابانی در یک کشور توسعه یافته آسیایی ایستاده و هر موتورسیکلتی که از مقابل او عبور می‌کند یک پس گردنی نثار راکب می‌نماید! آن یکی آن سو تر آب پاشی در دست دارد و داخل اتومبیل‌هایی که شیشه آنها پایین است آب می‌ریزد و قهقهه می‌زند.

سید علیرضا کریمی ‌در آفتاب یزد نوشت: جوان شوخ و شنگ ایرانی کنار خیابانی در یک کشور توسعه یافته آسیایی ایستاده و هر موتورسیکلتی که از مقابل او عبور می‌کند یک پس گردنی نثار راکب می‌نماید! آن یکی آن سو تر آب پاشی در دست دارد و داخل اتومبیل‌هایی که شیشه آنها پایین است آب می‌ریزد و قهقهه می‌زند.
یکی دیگر یک پیجامه پوشیده و در خیابان‌های شهر شلوغ قدم می‌زند و دوستان او اطراف وی را پر کرده و از خنده ریسه می روند. رفتار این افراد که برای سیاحت آمده‌اند از منظر خارجی‌ها عجیب و غریب است. آنان هاج و واج به افراد مذکور نگاه می‌کنند و حرفی نمی‌زنند!
حالا برویم میدان بهارستان تهران و صحن مجلس. تعدادی از نمایندگان پس از پایان جلسه تحلیف به سمت موگرینی می‌روند تا با او عکس یادگاری یا همان سلفی بگیرند.چهره این نماینده ها وقتی مسئول فرنگی را نزدیک خود می بینند تماشایی و دیدنی است. ذوق عجیبی در رفتارشان مشاهده می‌شود و چشمان شان برق می زند.
یکی از آنان برای آنکه زاویه دوربین موبایل برای عکس سلفی تنظیم شود نیمی از بدن خود را روی میز قرار می‌دهد تا بتواند عکس خوبی از خود و موگرینی شکار نماید.یکی دیگر از نمایندگان، مسئول فرنگی را راهنمایی می‌کند که کجا بایستد تا او بهتر در عکس بیفتد.
نماینده دیگر دست و پا شکسته چند واژه انگلیسی به موگرینی می گوید و از آنجا که مسئول فرنگی سردر نمی آورد فقط لبخند می‌زند. یکی دیگر از نمایندگان هم برای آنکه بشود عکسی تمام قد گرفت مانیتورهای روی میز را می‌خواباند. در تمام این مدت تعجب و ابهام از تمام چهره موگرینی می‌بارد. هر چند سعی می کند با لبخندهای گاه و بی گاه اما تصنعی القاء نماید اتفاق خارق العاده‌ای رخ نداده است.
گزاره‌های پاراگراف نخست و بعدی را کنار هم قرار دهید. تفاوت اش این است که اولی‌ها بی پرواتر و صریح تر بودند و دومی‌ها کمی محفوظ به حیا تر.لیکن اصل ماجرا یکی است. موضوع اصلا سیاسی و بحث چپ و راست نیست. اتفاقا عکس‌های منتشر شده نشان می‌دهد از هر طیف مجلس در ماجرا حضور دارند.
هم اصلاح طلب، هم اصولگرا و هم اعتدالی یا مستقل. هر کدام به سهم و توانایی خود نقشی ایفا کرده‌اند. لذا نباید به ماجرا کیهانی نگریست.لازم است جامعه شناسان و رفتارشناس‌ها این حاشیه مهمتر از متن را رصد کنند.
در مراسم تحلیف مقام خارجی کم نبودند اما چرا فقط موگرینی؟! به چه دلیلی هیچ کدام از نمایندگان مجلس با نمایندگان کشورهای گابن، غنا، سوازیلند، کنگو و ... عکس یادگاری و سلفی نگرفتند؟ بنابراین اشتیاق زاید الوصف نمایندگان فوق صرفا ارتباطی به خارجی بودن موگرینی ندارد.
عوامل دیگری دخیل است که باید جامعه شناسان و رفتار شناسان به آن بپردازند. چرا که همانطور که ذکر شد نمونه این رفتار در متن جامعه هم وجود دارد. رفتار ما با خارجی‌ها آن هم از نوع جهان اولی اش عجیب و غریب است. نگاه مان به چشم آبی‌ها می‌افتد تغییر رفتار می‌دهیم. صف‌های طویل جوانان جنب هتل محل اقامت مالدینی فوتبالیست ایتالیایی هنوز از خاطره‌ها محو نشده است. این یعنی یک اشکالی وجود دارد.هر چه هست این آویزان شدن به خارجی‌ها نشانه توانایی نیست!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • میلاد

      نهایت بی تربیتی هستش قبول کنید مثالتان منو به یاد توحش میندازه

    • شکیبه

      موگرینی خودش هاج وواج مونده از این همه اشتیاق .مسئولین ریاکاروریاپرور‼‼‼‼‼

    • بابک

      اون وقت میگن مردم ما با فرهنگ و باشعور هستند. اینم از نمایندگانی که از دل همین مردم راهی مجلس شدن. باید از امام یاد بگیرن که چطور با نماینده شوروی رفتار کرد. واقعا متاسفم. براشون.

    • بدون نام

      هر چه بگندد نمکش میزنند وای به روزی که بگندد نمک
      آبروی ایران و ایرانی را بردند

    • بینام

      نشانه های ضعف و حقارت

    • بدون نام

      رفتار نماینده هامون باعث خجالت و شرمندگی ما شد . باید یک برخورد جدی و اساسی باهاشون بشه .

    • حسین صحرانورد

      سلام، متاسفم، خجالت کشیدم، اینها نمایندگان این ملت ولایت مدار مظلوم هستند؟ ؟؟بیائید مرا اعدام کنید مهم نیست، اما فریاد میزنم ننگتان باد، ننگتان باد، ننگتان باد خجالت بکشید! کجاست آن شخصیت علی گونه؟ ؟؟؟کجاست آن حیایه مسلمانی، کجاست آن ابهت مرد شیعه، اگر مردم را بحساب نمیاورید حد اقل از مقام معظم رهبری خجالت بکشید، شرمتان باد!!!

    • داود عباسی

      تا وقتی که ما مردم از روی دانش و توانایی نماینده ی خود را انتخاب نکنیم فقط صرفا به آشنا بودن فلان نامزد با همسایه مون اکتفا کنیم و رای بدیم وضع همینه بدتر میشه بهتر نمیشه

    • دریادار

      مثل قرون وسطایی ها رفتار کردن چه قدر زشت وبی ادبانه هجوم بردن براستی تاسف دارد موگرینی به واقعیت جا خورده بود از اینهمه بی فرهنگی جدا این نمایندگان شایسته هستند؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج