جاباما
۵۷۷۸۴۲
۷ نظر
۵۰۱۰
۷ نظر
۵۰۱۰
پ

مرگ یک مهاجر ایرانی در بازداشتگاه «مانوس»

تارنمای شبکه &#۰۳۹;ای. بی. سی&#۰۳۹; استرالیا از کشته شدن یک مهاجر غیرقانونی ایرانی در بازداشتگاه استرالیا در جزیره &#۰۳۹;مانوس&#۰۳۹; خبر داد.

خبرگزاری ایرنا: تارنمای شبکه 'ای.بی.سی' استرالیا از کشته شدن یک مهاجر غیرقانونی ایرانی در بازداشتگاه استرالیا در جزیره 'مانوس' خبر داد.

شبکه 'ای.بی.سی' اعلام کرد مقامات جزیره مانوس تایید کردند یک مهاجر غیرقانونی ایرانی در مرکز بازداشت مهاجرین کشته شده است.
بنابراین گزارش، پلیس درحال تحقیق در مورد کشته شدن این مهاجر غیرقانونی ایرانی در این بازداشتگاه استرالیا در خارج از مرزهای این کشور است.
پلیس همچنین منطقه ای را که جنازه این مهاجر که نامش ذکر نشده، محاصره کرده است.
علت مرگ این مهاجر نیز براساس این گزارش مشخص نیست.
براساس گزارش تارنمای 'سیدنی مورنینگ هرالد'، اداره مهاجرت و حفاظت از مرزهای استرالیا نیز مرگ این مهاجر غیرقانونی ایرانی را در تاسیسات جابجایی مهاجران در شهر 'لورنگاو' در جزیره مانوس تایید کرد.
'دیوید یپو' یک فرمانده پلیس این منطقه مانوس ادعا کرد این مرد سابقه بیماری روانی داشته است.
گفته می شود دولت استرالیا برای درمان این فرد اقدام نکرده است.
تاکنون چند مهاجر غیرقانونی ایرانی در بازداشتگاه های استرالیا در خارج از خاک این کشور کشته شده اند. تعداد زیادی نیز طی سال های اخیر مورد ضرب و شتم قرار گرفته اند.
سازمان ملل و گروه‌ های حقوق بشر به سیاست‌ ها سختگیرانه کانبرا در مورد مهاجران غیرقانونی اعتراض دارند، اما استرالیا مدعی است هدف این تدابیر جلوگیری از سفرهای خطرناک دریایی پناهجویان با قایق‌های غیر مجهز است.
استرالیا دو بازداشتگاه در جزیره مانوس کشور پاپوا گینه نو و کشور کوچک نائور در اقیانوس آرام ساخته است و مهاجران غیرقانونی را که قصد داشتند خود را با قایق به استرالیا برسانند دستگیر و به این بازداشتگاه ها منتقل کرده است.
براساس برخی آمارها هم اکنون حدود ۴۵۰ ایرانی در بازداشتگاه نائورو و مانوس در پاپواگینه نو بسر می برند و درخواست آنها برای پناهندگی رد شده است.
مهاجرت های غیرقانونی ایرانیان طی سال های گذشته با سیاه نمایی غرب از ایران و بهشت نمایی کشورهایی مانند استرالیا انجام شد که بسیاری از مهاجران با در بسته مواجه شدند و چند سال از عمر خود را در بازداشتگاه های غیراستاندارد استرالیا در نائورو و جزیره مانوس در پاپوا گینه نو سپری کردند.
تعدادی از این افراد در برخورهایی در بازداشتگاه کشته، خودسوزی کرده و تعدادی از کودکان مورد آزار جنسی قرار گرفتند.
سیاست دولت ایران آزادی عمل اتباع کشورمان برای گزینش محل اقامت است و چنانچه فردی قصد بازگشت داوطلبانه به ایران را داشته باشد مورد پذیرش قرار می گیرد.
سفارت جمهوری اسلامی ایران در استرالیا طی ماه های گذشته 'نگرانی عمیق و اعتراض خود را نسبت به ادعاهای مربوط به نقض حقوق پناهجویان' در بازداشتگاه های استرالیا در جزیره مانوس در پاپوا گینه نو و نائورو اعلام کرده است.
سفارت ایران در استرالیا پیش از این در بیانیه ای تاکید کرده بود: با توجه به گزارش های متعدد منتشر شده توسط سازمان های حقوق بشری از جمله کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان، سازمان عفو بین الملل و دیده بان حقوق بشر در خصوص وضعیت وخیم، غیرقابل دفاع و نامناسب محل های نگهداری پناهجویان در اردوگاه های نائورو و جزیره مانوس و برخوردهای غیر انسانی با آنها، مراتب نگرانی عمیق و اعتراض خود را نسبت به ادعاهای مربوط به نقض حقوق پناهجویان اعلام می کنیم.

ایران از بازگشت داوطلبانه و بدون اجبار شهروندان ایرانی به وطن حمایت می کند و سفارت ایران در استرالیا آمادگی خود را برای کمک به بازگشت آنان و صدور برگ عبور بعد از احراز هویت و اطمینان از داوطلبانه بودن بازگشت حتی با حضور در داخل کمپ های پناهجویان در سراسر استرالیا اعلام کرده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اونقدر زندگی توی ایران سخت شده که همه دارن میرن و این بلاها سرشون میاد

    • بدون نام

      اگه همه مردم ایران از حقوق مساوی برخوردار بودن هیچکس مهاجرت نمیکرد

    • بدون نام

      شما درمورد خودت حرف بزن ما كشورمون رو دوست داريم و هرگز رها نميكنيم!!!!خاكمون رو مثله ناموس دوست داريم و خونمون رو براش ميديم اين شمائيد كه بخاطر چندرغاز و يه مشاين مدل بالا و سواحل درياها وطنت رو ترك ميكني

      پاسخ ها

      • بی نام

        شما شاید وضع مالیتان خوب باشد یا از ارگانی تغذیه میشی یا مغازه داری یاغیره یا هر فردی رفت میخواد شاید ترقی بکنه ولی تو مملکت ما اگر میخوای به خرید خونه برسی هرگز نمیرسی.خونه تو رویا ببینی.یا دزدی بکنی یا جنسی بخردی چند بر ابر بفروشی یا بیکار باشی.

    • بدون نام

      شما هم راجب خودت حرف بزن
      به زندانی گرفتار شدیم نه راه در رو دارم ، نه تاب موندن

    • بدون نام

      حالا اگه یه اجنبی این بلا سرش اومده بود از وزارت امور خارجه و....میرفتند پی گیر موضوع میشدند ولی الان که یک ایرانیه دریغ از یک بیانیه ساده..

    • بدون نام

      این توهین به کشور ما نیست تربیت رفتاری ما باعث این گونه تصمیمات میشود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج