جاباما
۵۷۷۸۵۴
۱ نظر
۵۰۰۳
۱ نظر
۵۰۰۳
پ

آمریکا: پاسخ اقدام اخیر مسکو را می‌دهیم

وزیر خارجه آمریکا در حاشیه نشست «آسه‌آن» تأکید کرده است که با وجود اختلاف نظرهای موجود میان روسیه و آمریکا، واشنگتن خواستار همکاری با مسکو است و قطع روابط دو کشور بی‌معنی است.

خبرگزاری فارس: «رکس تیلرسون» وزیر امور خارجه آمریکا امروز دوشنبه در حاشیه نشست وزرای خارجه کشورهای عضو «آسه‌آن» تأکید کرد، بر اساس قطعنامه جدید شورای امنیت علیه کره شمالی، طرفین درگیر در تنش‌های منطقه شبه‌جزیره کره می‌توانند گفت‌وگوها را در زمانی که شرایط مناسب باشد، از سر بگیرند.

بنا بر گزارش خبرگزاری «رویترز»، تیلرسون که در حاشیه اجلاس آسه‌آن در فیلیپین با خبرنگاران گفت‌وگو می‌کرد، گفت، اجرای تحریم های جدید سازمان ملل علیه کره شمالی به دقت مورد نظارت قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد، این قطعنامه پیامی قاطع به پیونگ‌یانگ است و تأکید می‌کند که کره شمالی باید آنچه را که جهان از این کشور انتظار دارد، درک کند.

وزیر خارجه آمریکا همچنین گفته است، حمایت روسیه و چین از این تحریم‌ها نشان می‌دهد که جامعه بین‌المللی از این دو کشور انتظار دارد که به کره شمالی برای درک واقعیت‌ها کمک کنند.

تیلرسون علاوه براین، به اختلاف نظرها میان روسیه و آمریکا اشاره کرد و گفت، با وجود این اختلافات آمریکا خواستار همکاری با روسیه است و قطع روابط میان دو کشور بی‌معنی است.

دیپلمات ارشد آمریکا در گفت‌وگو با خبرنگاران ضمن ارائه توضیحاتی درباره دیدار روز گذشته خود با «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه آمریکا تأکید کرد که مسکو «تمایل اندکی» را برای گفت‌وگو و پیدا کردن راهی برای پیشبرد مسئله اوکراین نشان داده است.

وی افزود، دیدگاهش به روابط روسیه و آمریکا عملگرایانه است و معتقد است که مشکلات را می‌توان حل کرد.

وزیر خارجه آمریکا در ادامه تأکید کرد که در نشست با لاوروف گفته است روسیه باید به این درک برسد که مداخله در انتخابات یک مسئله جدی بوده است.

بنا بر این گزارش، آمریکا مسکو را به مداخله در روند انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۶ این کشور متهم کرده است و در حال حاضر نیز تحقیقاتی در این کشور در خصوص این مداخله ادعایی در جریان است. روسیه بارها هرگونه مداخله در روند انتخابات آمریکا را رد کرده است.

بنا بر گزارش «آسوشیتدپرس»، وزیر امور خارجه آمریکا روز یکشنبه گفته است که واشنگتن به اقدام اخیر روسیه برای اخراج دیپلمات‌های آمریکایی از این کشور و کاهش تعداد کارکنان سفارت آمریکا در روسیه تا تاریخ اول سپتامبر پاسخ خواهد داد.

بر اساس این گزارش، روسیه اخیرا اعلام کرد که از آمریکا خواسته است تا تعداد کارکنان سفارت خود در مسکو و کنسولگری این کشور در سن‌پترزبورگ را حدود ۷۵۰ نفر کاهش دهد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سعیدطهمورثی

      تنش وبروززمینه جنگ ودرگیری وبرخوردبا افزارهای جنگی وتسلیحات نظامی درهرنقطه ازجهان کار پسندیده ای نیست وجامعه جهانی باتلاش بایدبدنبال افزایش همکاری وگفتگوبرای حذف ویا کاهش تنش باشند، بویژه قدرت هائی مثل آمریکا، چین،روسیه وکشورهای اروپائی مثل انگلیس، فرانسه وغیره که دارای پتانسیل بالابه لحاظ تجربه جنگ،ثروت، توان نظامی وموشکی واتمی هستندچون دروحله اول ملت هامتضررمی شوندوثانی برآن بسیاری ازنوع بشروانسان وطبیعت و..ازآن آسیب خواهنددیدوجبران آن نیزبیشتر کشورهای درگیررابرای جبران خسارت مواجه با هزینه وحجم بالای نقدینگی وبدهی می نمایدونهایتا" فقروگرسنگی و..می شوندواین به نفع جامعه جهانی، درعصرحاضرکه به مثابه دهکده جهانی و ازسطح سوادوشئوروفهم ودرک بالائی برخوردارند،نمی باشد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج