۵۷۷۸۶۲
۲ نظر
۵۰۱۱
۲ نظر
۵۰۱۱
پ

محمد جواد آذری، دردانه وزارت ارتباطات

آوازه‌اش نه وقتی که معاون وزیر ارتباطات دولت یازدهم بود و نه وقتی که در یک مناظره تلویزیونی به دفاع تمام قد از شبکه‌های اجتماعی پرداخت و نه حتی وقتی که به عنوان گزینه وزارت آینده ارتباطات و جانشین محمود واعظی نام گرفت به اندازه امروز نبود .

روزنامه آفتاب یزد نوشت: آوازه‌اش نه وقتی که معاون وزیر ارتباطات دولت یازدهم بود و نه وقتی که در یک مناظره تلویزیونی به دفاع تمام قد از شبکه‌های اجتماعی پرداخت و نه حتی وقتی که به عنوان گزینه وزارت آینده ارتباطات و جانشین محمود واعظی نام گرفت به اندازه امروز نبود .
به اندازه وقتی که الیاس نادران نماینده جبهه پایداری در توئیتی نوشت:" آقای روحانی! با نصب معاون فنی ... که وظیفه ذاتی اش شنود بود، می‌خواهید فضای مجازی را آزاد کنید؟"
همین توئیت؛ نام محمد جواد آذری جهرمی را بیش از گذشته بر سر زبان ها انداخت جالب آنکه جهرمی نیز درباره این توئیت آرام ننشست و در واکنش به این ادعای نادران پاسخ داد :" وزارت اطلاعات اداره کلی به نام شنود ندارد ، امور سیاسی هم در معاونت فنی پیگیری نمی‌شود. از آقای نادران انتظار حمایت از دولت دارید ؟"
آذری جهرمی همانی است که قراراست در آینده جای محمود واعظی وزیر ارتباطات را بگیرد. او دراین چهار سال معاون وزارت ارتباطات بود. هرچند زمانی هم در وزارت اطلاعات مشغول به فعالیت. در علاقه محمود واعظی به او همین بس که به صورت رسمی اعلام کرد وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت دوازدهم یکی از معاونان من است و ازاین بابت خوشحالم .
حضور و معرفی آذری جهرمی بیش از هرزمان دیگر موضوع دخالت واعظی در تعیین اعضای کابینه را پیش کشید. اما او گزینه واعظی باشد یا حسن روحانی؛ دو نگاه کاملا متفاوت در مورد او وجود دارد.
ادعای نادران درست است؟
نگاه نخست ادعای پایداری هایی مثل نادران است که معتقدند او در وزارت اطلاعات وظیفه‌اش شنود بوده (!) و حالا وزیر ارتباطات شده است . نادران حتی به پاسخ جهرمی به ادعای توئیتی خود هم جوابی با این مضمون داده که:" آن قدر امنیتی ها در دولت زیاد شده اند که هرکسی خود را مخاطب توئیت من می‌داند."
اما در کنار این چهره خاص، که جبهه پایداری از جهرمی وزیر معرفی شده وزارت اطلاعات و ارتباطات ساخته ، چهره های کاملا سفیدی از او نیز از سوی افراد دیگری ساخته می شود، مثلا شاخص اصلاح طلب به شکل ویژه ای به دفاع از او می پردازند. در این راستا شخصیت هایی مثل حمیدرضا جلایی پور در باره او می گویند : جهرمی جوان، جسور و خلاق است. هم دوره ای های انجمنی و تحکیمی جهرمی در دانشکده عباسپور او را مثبت ارزیابی می کنند.
دو سالی که مدیرعامل توسعه زیرساخت و معاون وزیر بوده عملکرد خوبی داشته و سوابق گذشته به تنهایی برای ارزیابی یک فرد کافی نیست، زیرا تعدادی از اصلاح طلبان هزینه داده هم از لحاظ حرفه‌ای روزی همین عملکردها را داشته‌اند. برخی از رسانه ها نیز به بررسی این موضوع که چرا باید جهرمی وزیر شود، می‌پردازند.
جهرمی کیست؟
اما جهرمی کیست که نادران از انتخاب او برآشفته شده و در همین حال عده‌ای نیز، از وزارت او حمایت هم می‌کنند؟
جوانی متولد ۱۳۶۰، یعنی کسی که حتی انقلاب را هم به چشم ندیده ، سی و شش سال بیشتر ندارد. اما با این وجود در اوایل سال ۹۵ ، سکان هدایت شرکت ارتباطات زیرساخت را به دست گرفت.
تحت عنوان رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت، و همچنین معاون وزیر ارتباطات خدمت کرد. شاید پاسخی که جهرمی به ادعای نادران از طریق شبکه مجازی داده است، خود بیانگر این موضوع باشد که او همیشه دیدگاه های خودش را از طریق شبکه های اجتماعی بیان می‌کند.
بعد از مناظره داغ اواخر تیرماه وی با کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه و دفاع از شبکه‌های اجتماعی در آن برنامه بود که گفت ": ما همواره در این دولت برای دسترسی آزاد مردم به اطلاعات و توسعه کسب و کارهای نوپا تلاش کرده و می‌کنیم."
شاید بهبود ارتباط شرکت زیرساخت با ارائه دهنده‌های اینترنت داخلی، راه اندازی سامانه
کنترل کیفیت شرکت زیرساخت، افزایش قراردادها و تبادلات خارجی شرکت زیرساخت و حمایت از استارتاپ‌ها و کارآفرینان در این حوزه را بتوان از مجموعه کارهای او برشمرد.
با این حال سابقه عملکردی گذشته او از سویی، جوان بودن بیش از اندازه اش از سوی دیگر و وجود افرادی باتجربه تر از جهرمی مانند جهانگرد یا معتمدی -دیگر معاونین وزیر ارتباطات- این سوال را پیش آورده که آیا واقعا جهرمی بهترین گزینه دولت برای وزارتخانه‌ای است که در آن باید احساس امنیت و عدم مداخله در حریم خصوصی مردم رعایت شود؟
با این توصیفات آیا می توان به حضور جهرمی به عنوان یک گزینه مطلوب وزارت امیدوار بود؟ و آیا حرف های الیاس نادران را می توان زنگ خطری برای مجلس دانست؟ و آیا اساسا اظهارات نادران صحت و سقم و خریداری دارد ؟ جو پارلمان نشینان نسبت به معرفی جهرمی چیست؟
گردش آزاد اطلاعات فراموش نشود
سهیلا جلودارزاده نایب رئیس کمیسیون اجتماعی درباره گزینه جهرمی به عنوان وزیر ارتباطات به آفتاب یزد گفت: درباره این شخص در کمیسیون اجتماعی، اطلاعات جامعی نداریم ولی امیدوارم انتخاب حسن روحانی به گونه‌ای باشد تا شرایطی که در حال حاضر در ارتباط با امنیت و جریان اصلاحات آزاد در جامعه نداریم اگر بهبود نمی‌یابد، بدتر نیز نشود.
این حق روحانی است که وزرایش را انتخاب کند اما این موضوع هم حق مردم است که مطمئن باشند جریان آزاد اطلاعاتی در جامعه وجود دارد، و هیچکس هم نباید تصور کند این جریان آزاد اطلاعات باعث تهدید یا خطری برای نظام می‌شود.
وی گفت: نباید حقوق مردم ایران را محدود کرد و برای آن قیم شد، البته موضوع من تنها آقای روحانی نیست بلکه آن فضاهایی است که در انتخاب وزرای ارتباطات تاثیرگذار است. باید در هر صورت بدانیم که اعمال هرگونه محدودیت رسانه‌ای و ارتباطی به هر شکل به نظام خدشه وارد می‌کند.
جلودارزاده ادامه داد: مردم باید در امور اساسی کشور نقش داشته باشند. اگر ما خودمان زمینه‌های مثبت اطلاعاتی در کشور را فراهم نکنیم باعث التهاب بیشتر در جامعه می‌شود. وی با اشاره به اینکه در مورد جهرمی بحثی درکمیسیون اجتماعی نشده است، گفت: اصولی که در وزیر ارتباطات در کمیسیون اجتماعی مطرح است، مشخص است و این کمیسیون با هر کسی که منطبق با این اصول باشد موافق خواهد بود.
جلودارزاده درباره جوانی جهرمی گفت: جوانی وزیر ضعف او نیست. جوانی او اما باید با احترام به تجربه باشد، بااین جوانی و اتکای به تجربه دیگران موفقیت برای وزیر و رئیس‌جمهور به ارمغان می‌آید اما اگر این جوانی با خودسری وزیر پا گذاشتن تجربیات نسل‌های قبلی باشد، به ضرر رئیس‌جمهور و ملت است.
شنود اگر ناحق باشد ...
سهیلا جلودارزاده درباره اینکه الیاس نادران گفته ، جهرمی مسئولیت شنود را داشته است، گفت:" این مسئله نیاز به اثبات دارد. مسئولیت شنود را که یک شخص برعهده نمی‌گیرد. اگر مراجع ذی‌ربط این کار را بخواهند، آن هم انجام می شود ، اما اگر واقعا شنودی به ناحق صورت گرفته باشد نظر مجلس مثبت نخواهد بود و بعید به نظر می‌رسد اینچنین باشد.
"وی درباره جو مجلس نسبت به انتخاب جهرمی ادامه داد: در حال حاضر هنوز نمی‌توان درباره جو مجلس پیرامون ایشان قضاوت کرد. او باید عهد خودش را اثبات کند تا رای بیاورد. همه وزرا باید اعتماد مجلس را به همراه داشته باشند وگرنه یا رای نمی‌آورند یا در آینده دچار سیل سوال و استیضاح خواهند شد.
بحثی نشده
سیدحسین نقوی حسینی سخنگوی امنیت مجلس نیز درباره جهرمی و موضوعی که از سوی الیاس نادران مطرح شده به آفتاب یزد گفت: "هنوز هیچ بحثی درباره نه او و نه هیچ کس دیگری در مجلس نشده و این مسائل صرفا در رسانه‌ها مطرح است، پیرامون موضوع مطرح شده آقای جهرمی نیز در کمیسیون امنیت صحبتی نداشتیم باید در روز معرفی وزرا درباره صحت و سقم اطلاعات پیرامون وزرا بحث شود."
نباید نظر دهیم
اصغر مسعودی عضو کمیسیون فرهنگی هم با تاکید بر اینکه هنوز بر روی آقای جهرمی صحبتی در مجلس و کمیسیون فرهنگی نشده است، گفت: "اما جوان بودن جهرمی یک نقطه منفی
نیست بلکه می‌تواند یک امتیاز محسوب شود آن هم با توجه به اشکالاتی که پیشتر به کابینه آقای روحانی مبنی بر جوان نبودن کابینه وارد می شد ."
این نماینده مجلس افزود :" البته درکنار این، جهرمی باید از تجارب کسانی که در وزارت بودند استفاده کند. اما ظاهرا رئیس‌جمهور عملکرد او را در وزارت ارتباطات، پسندیده است و به شخصه حسن روحانی روی او نظر داشته است."
وی اضافه کرد: بحثی که در کمیسیون فرهنگی مطالبه‌گر هستیم شبکه ارتباطات ملی است که وزیر ارتباطات باید در این زمینه آن را دنبال کند.
وی درباره موضوع مورد بحث جهرمی گفت:" از وزیر محترم درخواست می‌شود در راستای فرمان امام، حفظ و حقوق شهروندی گام بردارد و فراموش نکند که تحت نظارت مجلس است و مجلس در هر صورت می‌تواند همواره او را رصد کند هرچند برخی از بحث‌هایی که در مورد جهرمی مطرح می‌شود شاید خیلی منطبق با واقعیت نیست و برای همین تا زمانی که یک مسئله‌ای به اثبات نرسیده و از آن مطمئن نشدیم، نباید درباره آن نظر دهیم."
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حسین

      یک روز نمایندگان محترم مجلس اظهار می دارند دولت باید جوان شود وباید به جوانان بها داده شود روز دیگر می گویند فلانی خیلی جوان است انقلاب را ندیده یکباره صریح بفرمایید کابینه دولت را شما باید انتخاب فرمایید نه رییس جمهور

    • ایمان

      پس این آقا رییس ارتباطات زیر ساخت بوده که ازسال ۹۵ زمان ریاست او اینترنت هم سرعتش کم شده و هم گرانتر و
      همچنین طرحهای تشویقی و فصلی اینترنت wifiبرداشته و حذف شده بگذریم چرا آقای نادران به اطلاعاتی بودن این آقا اعتراض کرده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج