۵۷۸۲۲۱
۱ نظر
۵۰۰۱
۱ نظر
۵۰۰۱
پ

ترامپ؛ آلیس در سرزمین عجایب

یک روزنامه آمریکایی رویکرد ترامپ در قبال توافق هسته‌ای را همچون « آلیس در سرزمین عجایب» دانست و نوشت:‌این رویکرد به طور قطع کار ساز نخواهد بود،‌چراکه نه تنها ایران از پای در نمی‌آید بلکه در نهایت به بروز درگیری میان آمریکا و دیگر طرف‌های توافق منجرخواهد شد.

خبرگزاری ایسنا: یک روزنامه آمریکایی رویکرد ترامپ در قبال توافق هسته‌ای را همچون « آلیس در سرزمین عجایب» دانست و نوشت:‌این رویکرد به طور قطع کار ساز نخواهد بود،‌چراکه نه تنها ایران از پای در نمی‌آید بلکه در نهایت به بروز درگیری میان آمریکا و دیگر طرف‌های توافق منجرخواهد شد.

روزنامه لس‌آنجلس تایمز در گزارش خود نوشت:‌

«دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا ظاهرا قصد دارد در ماه اکتبر عدم پایبندی ایران به توافق هسته‌ای را که در سال ۲۰۱۵ حاصل شد، اعلام کند. شما می‌توانید این تاریخ را بعنوان یک بحران بین‌المللی در تقویم خود ثبت کنید. این تصمیم به آمریکا اجازه خواهد داد تا تحریم‌های اقتصادی سخت را علیه هر کسی که با تهران تجارت می‌کند، وضع کند.

اما این یک ایده بد است. توافق هسته‌ای کامل نیست؛ زیرا به تحقیقات هسته‌ای ایران پایان نمی‌دهد و آن را تنها برای یک دوره زمانی محدود می‌کند اما بهتر از نبودنش است. با این حال ترامپ کماکان این توافق را بدترین توافق تاریخ می‌داند و از مشاورانش می‌خواهد تا شواهدی به وی ارائه دهند که اجازه نامعتبر اعلام کردن توافق هسته‌ای را به او بدهد. محتمل‌ترین لحظه برای این تصمیم ترامپ اکتبراست، زمانی که رئیس‌جمهور آمریکا باید یک بار دیگر به کنگره اعلام کند که ایران به توافق هسته‌ای پایبند است.

ترامپ به تازگی در گفت‌وگو با روزنامه وال استریت ژورنال گفت:‌ اگر دست من بود، همان ۱۸۰ روز قبل عدم پایبندی (ایران) را اعلام می‌کردم . من انتظار ندارم که آن‌ها (باز هم ) به تعهدات خود عمل کنند.

رئیس‌جمهور هیچ دلیلی حقیقی مبنی بر این که ایران به تعهداتش پایبند نیست، ارائه نداده است؛ چراکه چنین دلیلی وجود ندارد. مشاوران خود او ماه گذشته تاکید کرده اند که هیچ یک از اقدامات ایران نقض استاندارد قانونی که اجازه بازگشت تحریم‌ها را می‌دهد، نبوده است هرچند که این کشور در لبه مرز توافق حرکت کرده است.

لس آنجلس تایمز در ادامه نوشت: زمانی که به ترامپ هشدار داده شد،‌ نمی‌تواند به سادگی توافق را کنار بگذارد ، وی تا حدودی دچار بحران شد و به رکس تیلرسون وزیر امورخارجه اش تشر رفت که گفته می‌شود این خبر بد را برای وی آورده بود. وی سپس به کارکنان خود دستور داد تا یک مطالعه جدید را آغاز کنند تا سرانجام به بهانه مورد نیاز خود دست یابد.

این رویکرد« آلیس در سرزمین عجایب» در عرصه سیاست خارجی است: اول حکم ، سپس شواهد اما این رویکرد کارساز نخواهد بود.

مهم نیست رئیس‌جمهور چه فکری می‌کند، حقیقت راه خود را پیدا می‌کند. مقامات آمریکایی تائید می‌کنند که ایران به دقت تعهداتش در توافق هسته‌ای را اجرایی می‌کند؛ ذخیره اورانیومش را کاهش داده و برنامه غنی‌سازیش را محدود کرده است.

همچنین هیچ یک از شش کشور دیگر که بر سر این توافق مذاکره کردند،‌با نظر ترامپ برای بر هم زدن توافق ، هم رای نیستند.

بوریس جانسون، وزیر امور خارجه انگلیس تاکید کرد که توافق هسته‌ای کارساز است و لندن معتقد است که این بهترین گزینه برای جامعه بین‌الملل است؛ بنابراین اگر ترامپ در ماه اکتبر اعلام کند که ایران توافق را نقض می‌کند،‌تقریبا تمام جهان شامل انگلیس، فرانسه و آلمان وی را برای پیامدهای آن سرزنش می‌کنند، نه تهران را. اگر آمریکا برای زیرپا گذاشتن توافق مسئول دانسته شود، احتمالا دیگر کشورها تحریم های یک جانبه ترامپ را همراهی نخواهند کرد که سبب می‌شود این تحریم‌ها قدرت اجرایی نداشته باشند.

به نوشته این روزنامه آمریکایی، پاره کردن توافق هسته‌ای نظام ایران را از پای درنخواهد آورد اما یک درگیری میان دولت ترامپ و اغلب کشورهای دیگر جهان، از جمله روسیه و چین و حتی متحدان اروپایی آمریکا ایجاد خواهد کرد.

از این رو ، بازنده‌ترین ائتلاف غربی است که در حال حاضر نیز به دلیل تحقیر شمردن های ترامپ تحقیر شده است.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • منصورشهریاری

      ترامپ غیرسیاسی ترین رییس جمهورامریکاازابتداتاحال است او. معامله گرخوبی است،دریک سفرخاورهمیانه ای توانست سیصدوده میلیارددلاربه عربستان بیندازد.اودرموردایزوله کردن خودیدطولایی داردوبزودی بخاطربرجام نطراتش بااروپاییان زاویه پیداخواهدکرد.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج