۵۷۸۳۱۶
۴ نظر
۵۰۰۶
۴ نظر
۵۰۰۶
پ

اردوغان: آلمان، حامی تروریست ها است

رئیس‌جمهور ترکیه با اشاره به رد درخواست‌های مکرر آنکارا از برلین برای استرداد مخالفان سیاسی، دولت آلمان را به حمایت از تروریسم متهم کرد.

خبرگزاری فارس: «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور آلمان که دولتش در ماه‌های اخیر رابطه گرمی با آلمان‌ها ندارد، حالا این قدرت اروپایی را به حمایت ار تروریسم متهم کرده است.

جرقه تنش‌ها در روابط آلمان و ترکیه، پس از کودتای نافرجام سال گذشته زده شد؛ هنگامی که آلمان در کنار دیگر قدرت‌های اروپایی، رفتار قانونی با سربازان متهم به دست داشتن در کودتا را خواستار شد.

پناهندگی صدها دیپلمات و نظامی ترکیه‌ای هم دلیلی شد برای تشدید تیرگی‌ها در آسمان روابط. امروز اردوغان هم به حضور معارضان دولتش در آلمان اشاره و براین را به دلیل عدم گردن نهادن به درخواست‌های مکرر استرداد این افراد، به حمایت از تروریسم متهم کرد.

به گزارش رویترز، اردوغان که در یک کنفرانس خبری در استان ساحلی «ریزه» شرکت کرده بود، طی سخنانی که احتمال می‌رود روابط را مخدوش‌تر کند، گفت: «آلمان از تروریست‌ها پشتیبانی می‌کند؛ ما به (آنگلا) مرکل چهار هزار و پانصد پرونده دادیم اما حتی برای یکی از آنها هم پاسخی دریافت نکردیم.»

روابط ترکیه و آلمان‌ که به صورت سنتی به دلیل مهاجرت گسترده کارگران ترک به قلب صنعت اروپا، گرم بود، در ماه‌های اخیر با چالش دیگری هم روبرو شد و آن عبارت بود از جلوگیری دولت ترکیه از بازدید هیئت آلمانی از نظامیان مستقر در پایگاه اینجرلیک. آلمان‌ها گفته‌اند که در پاسخ به این اقدام ترکیه، در پی یافتن کشوری جایگزین برای پایگاه نظامی خود هستند.

اردوغان در ادامه سخنان آتشین خود علیه آلمان گفت: «اگر حتی یک تروریست (در خاک ترکیه) وجود داشته باشد، آنها می‌توانند از ما بخواهند که آن فرد را مسترد کنیم. شما تروریست‌های خودتان را برای ما نمی‌فرستید ولی می‌توانید (استرداد) تروریست‌های خود را درخواست کنید. آیا اینگونه است که شما سیستم قضایی دارید ولی ما در ترکیه نداریم؟»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • عطا

      اردوغان.توخوده داعشی

    • بدون نام

      اردوغان تو هم پروشدی کی حساب تو برسند خدا داند

    • علی رضا

      خودت مهدتروریستی نه المان دیونه ،فکرمیکنی میتونی امپراتوری درست کنی؟؟؟!!!"

    • موسی

      خودت قاتلی حالا آلمانو داعشی میدونی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج