۵۷۸۳۴۴
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

قطر، متهم به حمایت از طالبان شد

یک دیپلمات عربستان سعودی قطر را به حمایت از طالبان افغانستان و پرورش سایر گروههای تروریستی متهم کرد.

خبرگزاری مهر: به نقل از خبرگزاری پژواک افغانستان، یک دیپلمات عربستان سعودی روز دوشنبه قطر را به حمایت از طالبان افغانستان و پرورش سایر گروههای تروریستی متهم ساخت.

«میشاری الحربی» دیپلمات و کارمند سفارت عربستان سعودی در پایتخت افغانستان در گفتگو با خبرنگاران مدعی شد که قطر از برخی از سازمانهای تروریستی از جمله طالبان افغانستان حمایت کرده است.

وی در ادامه مدعی شد: «عربستان سعودی و سایر کشورهای [حاشیه جنوبی] خلیج فارس برای تضمین سلامت و امنیت ملت خود موضع ضد تروریسم اتخاذ کرده اند».

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار پژواک مدعی شد که «عربستان سعودی شواهد و مدارکی در دست دارد که گویای حمایت قطر از طالبان افغانستان و سایر گروههای تروریستی است».

این در حالی است که بر اساس ادعای برخی رسانه ها، دوحه به دنبال قطع روابط دیپلماتیک با همسایگان عرب خود، خواهان برخورداری از حمایت افغانستان شده است.

این دیپلمات سعودی ضمن مخالفت شدید با دفتر طالبان در قطر، ادعا کرد که این دفتر محلی است که از طریق آن، طالبان موفق به برقراری ارتباط با عناصر خارجی و دریافت کمک شد.

وی همچنین گفت که عربستان سعودی از فعالیت گروههایی همچون القاعده و داعش متحمل رنج و مشقات فراوانی شده و از این رو تصمیم گرفته است که کمپینی قدرتمند را علیه گروههای تروریستی راه اندازی کند!

گفتنی است که پیش از این، الحربی در گفتگو با خبرگزاری بی بی سی مدعی شده بود که دفتر سیاسی طالبان در قطر فراتر از ضوابط سیاسی خود فعالیت می کند.

وی در ادامه افزود که عربستان سعودی طالبان را یک گروه مسلح و مخالف دولت افغانستان می داند و این موضع رسمی پادشاهی عربستان است.

طالبان نیز در واکنش به اظهارات این دیپلمات سعودی، با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که «رژیم آنها دارای پیوندهای مودت با عربستان سعودی است و پادشاهی عربستان یکی از کشورهایی است که حکومت طالبان را به رسمیت شناخته است!»

در ادامه بیانیه طالبان آمده است: «ما از پادشاهی عربستان سعودی انتظار داریم که در این برهه حساس تاریخی، نقشی مؤثر در حل مناقشه افغانستان ایفا نماید».
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج