۵۷۸۳۵۵
۲ نظر
۵۰۰۲
۲ نظر
۵۰۰۲
پ

انتقال ۲۱ زندانی از عراق و ارمنستان به کشور

معاون حقوقی و بین الملل وزیردادگستری و رئیس انتقال محکومین جمهوری اسلامی گفت: ظرف چند روز گذشته ۲۱ نفر از هموطنان زندانی از کشورهای عراق و ارمنستان به کشور منتقل شدند.

خبرگزاری ایرنا: معاون حقوقی و بین الملل وزیردادگستری و رئیس انتقال محکومین جمهوری اسلامی گفت: ظرف چند روز گذشته ۲۱ نفر از هموطنان زندانی از کشورهای عراق و ارمنستان به کشور منتقل شدند.

محمود عباسی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار با اعلام این خبر افزود:این افراد در مرزهای مشترک تحویل نمایندگان قوه قضاییه، سازمان زندانها، وزارت دادگستری و نیروی انتظامی شدند.

وی با بیان اینکه از 21 زندانی تحویل شده به مقامات ایرانی 18 تن از طریق مرز ایران عراق به کشور منتقل شدند اظهارکرد: یکی از این زندانیان زن است و اتهام اکثر آنها ورود غیرمجاز به کشورعراق و نداشتن مجوز ورود، نقض قوانین و مقرارت عراق و قاچاق مواد مخدر بوده است.
عباسی ادامه داد: از کشور ارمنستان نیزسه تن از زندانیان محکوم ایرانی تحویل جمهوری اسلامی شدند که اتهام آنها حمل و قاچاق مواد مخدر بود.

معاون حقوقی و بین الملل وزیر دادگستری با بیان این که در کشورهای آسیای میانه قوانین سختی در قبال حمل و قاچاق مواد مخدر وجود دارد، گفت: حتی حمل چند قرص روانگردان هم در این کشورها مجازات های سنگینی مثل حبس دارد.

وی توصیه کرد: شهروندان ما باید از قوانین این کشورها به خوبی آگاه باشند چرا که پیشگیری مانع از حبس و سایر تبعات جزایی است.

عباس با بیان این که کشورجمهوری اسلامی ایران ازسالها پیش با هر دو کشور عراق و ارمنستان معاهده انتقال محکومین برقرار کرده است، گفت: انتقال محکومین هم در چارچوب معاهداتی که بین دو کشور به امضا رسیده و زمینه ای برای حمایت حقوقی از شهروندانی که در زندانهای کشورهای دیگر هستند، فراهم شده است.

وی اظهار کرد: در آینده نزدیک تعداد قابل توجهی از محکومین سایرکشورها را به وطن خودشان منتقل می کنیم که متعاقبا به اطلاع عموم خواهد رسید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      زندانیهای ایرانی ازاد کنید بخاطر شهید مدافع حرم

    • بدون نام

      زندانیهای ایرانی ازاد کنید بخاطر شهید مدافع حرم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج