۵۷۸۴۲۹
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

مستند تاد هینز درباره گروه راک «اندی وارهول»

تاد هینز فیلمساز مستقل سینمای امریکا که نویسندگی و کارگردانی دو درام تحسین‌شده «دور از بهشت» (۲۰۰۲) و «کارول» (۲۰۱۵) را در کارنامه دارد، برای نخستین بار در طول فعالیت حرفه‌ای خود سراغ ساخت مستند می‌رود.

وب سایت آی ‌سینما: تاد هینز فیلمساز مستقل سینمای امریکا که نویسندگی و کارگردانی دو درام تحسین‌شده «دور از بهشت» (۲۰۰۲) و «کارول» (۲۰۱۵) را در کارنامه دارد، برای نخستین بار در طول فعالیت حرفه‌ای خود سراغ ساخت مستند می‌رود. هینز قصد دارد اولین مستندش را با موضوع گروه موسیقی راک «ولوت آندرگراوند» که مدیریت آن را اندی وارهول هنرمند پاپ آرت امریکایی بر عهده داشت، مقابل دوربین ببرد.
مستند تاد هینز درباره گروه راک «اندی وارهول»

هینز با اعلام این خبر در هفتادمین جشنواره فیلم لوکارنو، همچنین به شروع ساخت یک مینی سریال با همکاری استودیوی «آمازون» اشاره کرد. به گفته فیلمساز ۵۶ ساله، موضوع این سریال کوتاه درباره «یکی از چهره‌های شاخص و تاثیرگذار تاریخ و فرهنگ» است.

با گذشت بیست و شش سال از زمانی که فیلم «سم» (Poison) اولین ساخته بلند هینز برای شرکت در بخش مسابقه اصلی جشنواره لوکارنو انتخاب شد و نام او را به عنوان کارگردانی مستقل و بااستعداد سر زبان‌ها انداخت، امسال برگزارکنندگان هفتادمین دوره این رویداد سینمایی با اهدای جایزه افتخاری از دستاورد حرفه‌ای هینز در طول این سال‌ها تقدیر کردند. فیلمساز ۵۶ ساله تا امروز، هفت اثر بلند را مقابل دوربین برده است.

هنوز عنوان قطعی مستند «ولوت آندرگراوند» (The Velvet Underground) مشخص نشده و این پروژه فعلا در مرحله پیش‌تولید به سر می‌برد. هینز در این‌باره توضیح داد: «بی‌شک، عمده تمرکزمان متوجه فیلم‌های اندی وارهول و همچنین فرهنگ غنی فیلمسازی تجربی خواهد بود.»

به عقیده فیلمساز مستقل امریکایی پرداختن به این موضوع بسیار «چالش‌برانگیز» خواهد بود، چرا که مستندات بسیار اندکی درباره پیشینه و سوابق این گروه موسیقی موجود است. علاوه بر این، هینز قصد دارد با اعضای بازمانده این گروه و جنبش هنری دهه ۱۹۶۰ مصاحبه‌هایی را ترتیب بدهد.

گذشته از همه اینها در طول این سال‌ها، هینز به تجربه‌گرایی با فرم علاقه خاصی نشان داده است، بی این که لزوما به دنبال ساخت فیلمی تجربی و گرایش به سمت سینمای تجربی باشد. هینز در این‌باره نیز توضیحاتی ارایه کرد: «برای من فرم همه چیز است. اولین پرسشی است که در رابطه با رویکردتان به قصه مطرح می‌شود و این که قصدتان از روایت آن چیست.»

هینز در مصاحبه‌اش پیش از دریافت جایزه افتخاری جشنواره لوکارنو، یادآور شد: «مستند «ولوت آندرگراوند» باید یک تجربه بصری خیره‌کننده باشد.» با این حال، به سبک سریالی که قرار است برای آمازون بسازد هیچ‌گونه اشاره‌ای نکرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج