جاباما
۵۷۸۴۶۸
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

انتقاد نویسنده مطرح از سریال اچ بی او

ماجرای واکنش‌های منفی نسبت به پروژه بعدی سازندگان «بازی تاج و تخت» ادامه دارد و یکی از منتقدان می گوید مردم نبایند بی صدا بنشینند و بیانیه پیشین اچ بی‌او را زیر سوال می‌برد.

روزنامه بانی فیلم: ماجرای واکنش‌های منفی نسبت به پروژه بعدی سازندگان «بازی تاج و تخت» ادامه دارد و یکی از منتقدان می گوید مردم نبایند بی صدا بنشینند و بیانیه پیشین اچ بی‌او را زیر سوال می‌برد.
به نقل از د رپ، تا-نهیسی کوتس نویسنده و روزنامه نگار سیاه پوست آمریکایی درخواست شبکه اچ بی او مبنی بر اینکه منتقدان نباید تا وقتی که سریال درام جدید «موتلفه» ساخته نشده در مورد آن قضاوت کنند را زیر سوال برده و می گوید به خاطر این درخواست، مردم نبایند در سکوت منتظر بمانند.

در مقاله ای برای آتلانتیک که روز جمعه منتشر شد، کوتس به این نکته اشاره کرد که اگر پاسخ های کلی مطرح شده از سوی مردم نسبت به سریال «موتلفه» مثبت بود، شبکه اچ بی او مجبور نمی شد در بیانیه‌ای رسمی از مردم درخواست کند تا دست از قضاوت بردارند و صبر کنند.
انتقاد نویسنده مطرح از سریال اچ بی او

کوتس می‌نویسد: «اچ بی او امیدوار بود بتواند از طریق آن بیانیه نوعی حس مقبولیت را به مخاطبانش القا کند. این در حالی است که اگر این نحوه ارتباط آن ها موفقیت آمیز بود، اگر «موتلفه» با انتظار و شوق و هیجان بسیار مواجه می شد، سخت می شد تصور کرد که این شبکه بخواهد از مخاطبانش درخواست کند که صبر کنند و انتقاد نکنند.»

داستان سریال «موتلفه» که قرار است توسط سازندگان سریال «بازی تاج و تخت» یعنی دیوید بنیاف و دی.بی. وایس ساخته شود و نیشل و ملکلم اسپلمن نویسندگان آفریقایی آمریکایی هم در آن به عنوان تهیه کننده اجرایی حضور داشته باشند، در عصری خیالی به وقوع می‌پیوندد که «سومین جنگ داخلی آمریکا» نام گذاری شده است.
در این دوران، جنگ داخلی در حالی به پایان رسیده که ایالت های جنوبی آمریکا از بقیه ایالت‌ها اعلان استقلال کرده اند، به طور قانونی به برده داری ادامه می دهند و به این ترتیب برده‌داری تبدیل به یکی از نهادهای سیاسی آمریکا در عصر مدرن بدل شده است.
این سریال ماجراهای گروهی از مردم را دنبال می کند که در دو سوی یک منطقه سابق جنگی که حالا غیرنظامی شده زندگی می‌کنند و شخصیت هایش شامل افرادی که برای آزادی می جنگند، شکارچیان برده، سیاستمدار، حامیان عزل برده داری، روزنامه نگارها و مدیران اجرایی یک کنگلومره برداری و خانواده هایی که آن ها کنترل می کنند می شود.

مخاطبان مخالفت شدید خود نسبت به ایده این سریال را در توییتر اعلام کرده اند، کمپینی را یکشنبه شب گذشته موقع پخش اپیزود قبلی «بازی تاج و تخت» به وجود آوردند که تبدیل به نخستین ترند آمریکا و دومین ترند دنیا شد و می‌گویند این سریال نباید ساخته شود. منتقدان بر این باور هستند که خود ایده سریال به تنهایی تجربه آفریقایی آمریکای امروزی را زیر سوال می برد.

کوتس به این نکته اشاره می کند که ایده این سریال فقط این نیست که «اگر جنوب جنگ داخلی را برده بود چه می شد؟» بلکه این است که «اگر جنوب سفیدپوست جنگ داخلی را برده بود چه اتفاقی می افتاد؟» به گفته او، این تمایز بسیار مهم و قابل توجه است. او می نویسد: «دلیلش هم این است که با وجود اینکه اتحاد موتلفه به عنوان یک نهاد سیاسی مسلما شکست خورد و برده داری دیگر به عنوان یک مسئله قانونی قابل قبول نبود، آن سلسله و دودمان نژادپرستی که رابرت ای. لی و جفرسون دیویس می خواستند با آن مقابله کنند، هنوز هم زنده است.»

او در ادامه می نویسد: «ما مدتی بیش از حد طولانی است که در یک دروغ زندگی می کنیم و نمی توانیم با پرسیدن این سوال که «اگر جنوب سفیدپوست برده بود چه می شد؟» این دروغ را حل کنیم و فقط منتظر یک پاسخ بمانیم چون این دروغ جواب ما نیست، بلکه سوال ماست.»

کوتس بر این باور است که خالقان این سریال به طور کامل ایده اینکه جنگ برای سفیدپوستان تمام شده، اما برای سیاه پوستان ادامه دارد را درک نمی‌کنند. او می نویسد: «درست همین حالا، سیاه پوستان تمام ایالت های جنوبی دارند به نبرد خود ادامه می‌دهند و می خواهند دسترسی یکسان به صندوق های رای داشته باشند و مقابل رییس جمهوری ایستاده اند که شباهتش با اندرو جانسون باورنکردنی است.»

به گفته این نویسنده، سریال «موتلفه» از آن نوع تجربه های فکری است که وقتی می توان با آن ارتباط برقرار کرد که «زندگی و واقعیت زندگی کس دیگری برای شما واقعا فقط یک فانتزی باشد، وقتی که مادربزرگ شما در خطر از دست دادن رای خود نباشد، وقتی که حمله تروریستی در چارلزتون باعث به وجود آمدن همذات پنداری صادقانه می شود، اما در عین حال باعث به وجود آمدن ترسی مستقیم نمی‌شود.»

اچ بی او در بیانیه قبلی اش گفته بود: «ما احترامی بسیار نسبت به دیالوگ و نگرانی های شکل گرفته حول محور سریال «موتلفه» قائل هستیم. اما به این مسئله باور داریم که (نویسندگان سریال) نیشل، دن، دیوید و ملکم با نهایت احتیاط و حساسیت با موضوع داستانی این پروژه برخورد خواهند کرد. این پروژه در حال حاضر در مراحل ابتدایی خود قرار دارد، بنابراین امیدوار هستیم که مردم تا وقتی که چیزی برای دیدن وجود داشته باشد، دست از قضاوت بردارند.» کوتس نویسنده کتاب های «بین دنیا و من»، «تقلای زیبا» و چند کمیک از مجموعه کمیک های «پلنگ سیاه» است. او همچنین خبرنگار ملی آتلانتیک است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج