۵۷۸۶۳۴
۳ نظر
۵۰۴۲
۳ نظر
۵۰۴۲
پ

درس هایی مهم، برای داشتن زندگی بهتر

هرکدام از ما مسائل زیادی را در زندگی‌مان تجربه می‌کنیم و بعد از آن دیگر یک سری اشتباهات را تکرار نمیکنیم، اما واقعا نکات اساسی‌ای که باید به یاد داشته باشیم چه چیزهایی هستند؟

وبسایت دیجی رو - نهال سهیلی فر: بنظر شما چه چیزهایی هستند که مردم در زندگی آنها را دیر متوجه می‌شوند؟ چه چیزهایی هستند که اگر بعضی وقت‌ها زودتر متوجه آنها می‌شدیم می‌توانستیم زندگی بهتری داشته باشیم؟
درس هایی مهم، برای داشتن زندگی بهتر
هرکدام از ما مسائل زیادی را در زندگی‌مان تجربه می‌کنیم و بعد از آن دیگر یک سری اشتباهات را تکرار نمیکنیم، اما واقعا نکات اساسی‌ای که باید به یاد داشته باشیم چه چیزهایی هستند؟

۱. میزان درک ما بر نحوهٔ زندگی‌مان تاثیرگذار است

نحوهٔ تفسیر و درک دنیا به طور مستقیم بر باورها و نحوهٔ زندگی شما تاثیر می‌گذارد. ادراک همانقدر که تعصب ایجاد می‌کند آگاهی هم ایجاد می‌کند و همانقدر که ترس ایجاد می‌کند کنجکاوی هم ایجاد می‌کند.

حقیقت این است که انسان سیری ناپذیر است وهمواره بیش از آنچه دارد می‌خواهد، حتی اگر این خواستن در ناخودآگاه او باشد. از بدو تولد تا انتهای حیات جامعه همواره بر تحصیل تاکید می‌کند، بر اینکه یاد بگیریم و بفهمیم که ما قادر به انجام چه کارهایی هستیم؛ اما مشکل اینجاست که شما نمی‌دانید چه چیزهایی را نمی‌دانید و نمی‌فهمید!
حال سوال اینجاست که چطور باید بدانیم که چه چیزهای دیگری را باید بفهمیم و یادبگیریم؟ می‌توانید با این سوال شروع کنید: من چه چیزایی رو نمی‌دونم و بلد نیستم؟ راجع به چی می‌خوام بیشتر بدونم؟

مهم تر از همه این است که بدانید اشتباه کردن اشکالی ندارد، چراکه این اشتباهات هستند که زمینه ساز رشد ما می‌شوند.

۲. همه چیز موقتی است

اوقات خوش موقتی هستند اوقات بد هم موقتی هستند. پس وقتی اوضاع خوب است خوشحال باشید، از آن استفاده کنید و قدردان این لحظات باشید و وقتی اوضاع بر وفق مراد نیست بدانید که بالاخره از این قضیه گذر خواهید کرد. به یاد داشته باشید که زندگی پر از پیچ و خم و بالا پایین است.

در هر چیزی درسی نهفته است. اغلب قدردان زندگی و زیستن بودن برای افراد دشوار است. ارزش لحظات سخت‌تان را بدانید چراکه این قضیه به مهمی فروتن و قدردان ماندن در لحظات شاد زندگی است!

همه چیز در زندگی موقتی است، پس سعی کنید بیشترین بهره را از همه چیز ببرید.

۳. اهمیت زندگی در لحظهٔ حال

اگر افسرده هستید در گذشته زندگی می‌کنید و اگر مضطرب هستید در آینده زندگی میکند اما اگر آرامش دارید در لحظهٔ حال زندگی می‌کنید. (فیلسوف چینی)
درس هایی مهم، برای داشتن زندگی بهتر

ما در اغلب اوقات تمایل داریم که نگران اتفاقاتی که قرار است بیوفتند باشیم و در چیزهایی که گذشته است غرق شویم. با اینکه توجه داشتن به آینده امری حیاتی است اما باید مواظب باشید که نگذارید لحظهٔ حال شما را خراب کند. لحظات به زودی تبدیل به خاطره می‌شوند پس از لحظات‌تان لذت ببرید و سعی کنید خاطرات خوبی برای خودتان بسازید.

معمولا فهمیدن و درک اینکه نگرانی‌ها دردی از مشکلات دوا نمیکنند طول می‌کشد.

باید از گذشته درس گرفت و زمانی را هم به برنامه ریزی و فکر کردن به آینده اختصاص داد اما باید عمدهٔ ‌وقت را صرف لحظات حال کرد؛ چراکه تعادل و سعادتمندی در زندگی یعنی درک همین موضوع!

۴. کاری که دوست دارید را بکنید، کاری که می‌کنید را دوست داشته باشید

کار شما یکی از جنبه‌های مهم زندگی شماست که خودتان را وقف آن می‌کنید. اگر شما از کارتان رضایت نداشته باشید این نارضایتی بر جنبه‌های دیگر زندگی‌تان هم تاثیرگذار خواهد بود. هیچ چیز و هیچکس کامل نیست اما شما باید روی خودتان کار کنید تا به اهدافتان دست پیدا کنید.

مهم‌تر از همه اینکه روی خودتان سرمایه گذاری کنید.

این قضیه در زندگی غیرکاری هم صدق می‌کند. مثلا چه عادات و سرگرمی‌هایی را دوست دارید کم یا متوقف کنید؟ کدامیک را می‌خواهید گسترش دهید و بیشتر کنید؟ اینکه بدانید چه کارهایی می‌کنید و دوربرتان چه آدم‌هایی هستند مهم است. اطلاعات مانند غذای مغز هستند پس حواستان به خورد و خوراک مغزتان باشد، چیز مسموم به آن ندهید!

جمله‌ای از باب دیلن هست که می‌گوید: پول دیگر چیست؟ انسان وقتی موفق است که صبح از خواب بیدار شود و شب بخواب برود و بین این دو کاری را بکند که خودش دوست دارد و خودش دلش می‌خواهد!

۵. برای شاد بودن باید تلاش کرد

شادترین مردم کسانی هستند که خیلی روی خودشان کار کرده‌اند.شاد بودن به تلاش احتیاج دارد. پس عاقلانه انتخاب کنید. شاد بودن یعنی اینکه انتخاب کنید قربانی نباشید و انرژی‌تان را صرف خودتان کنید.
درس هایی مهم، برای داشتن زندگی بهتر

زندگی مجموعه‌ای از تحولات و تجربه‌هاست.

یکی از بدترین کارهایی که می‎توانید برای بهبود و تحول خودتان انجام دهید این است که خودتان را با دیگران مقایسه کنید. حسادت کار آسانی است!‌مخصوصا در این روزگار دنیای مجازی و شبکه‌های اجتماعی؛ اما باید بدانید که مردم تمایل دارند که در این فضاها فقط جنبه‌های زیبای زندگی‌شان را به اشتراک بگذارند بخاطر همین هم اکثر اوقات برداشت‌تان از زندگی دیگران اشتباه است! و حتی اگر اشتباه هم نباشد شما باید روی خودتان تمرکز کنید و به فکر بهبود و پیشرفت و دستیابی به خواسته‌های خودتان باشید نه داشته‌های دیگران.

شاد بودن به تمرین احتیاج دارد. شما فقط یک بار زندگی می‌کنید پس تلاشتان را بکنید که بهترین زندگی را برای خودتان بسازید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خیلی به شنیدن این حرفا احتیاج داشتم....ممنون

    • بدون نام

      خیلی خوب بود

    • بدون نام

      ممنون..خوب بود..

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج