۵۷۸۶۷۱
۱۳ نظر
۵۰۱۱
۱۳ نظر
۵۰۱۱
پ

دفاع علی مطهری از سلفی نمایندگان با موگرینی

صفحه اینستاگرام منتسب به علی مطهری با انتشار پستی به ماجرای سلفی گرفتن نمایندگان مجلس با موگرینی، واکنش نشان داد.

باشگاه خبرنگاران جوان: صفحه اینستاگرام منتسب به علی مطهری، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، با انتشار پستی ضمن اشاره به استفاده سیاسی برخی افراد از ماجرای سلفی گرفتن نمایندگان مجلس با موگرینی، واکنش‌ها و نکوهش‌های صورت گرفته از این اقدام بعضی نمایندگان را بیش از اندازه دانست. همچنین صفحه منتسب به مطهری در بخشی از متن منتشر شده، نگاه جنسی گروهی از افراد به این ماجرا را نادرست دانست.

لازم به ذکر است؛ تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، در حاشیه مراسم تحلیف حسن روحانی، به عنوان رئیس جمهور کشورمان، اقدام به گرفتن عکس یادگاری با فدریکا موگرینی، مسئول روابط خارجی اتحادیه اروپا، کردند که تصاویر منتشر شده از سلفی گرفتن نمایندگان واکنش‌های بسیاری در رسانه‌ها و شبکه های اجتماعی داشت.

صفحه اینستاگرام منتسب به علی مطهری نوشت: " درباره عکس گرفتن چند تن از نمایندگان با خانم موگرینی مسئول روابط خارجی اتحادیه اروپا چند نکته قابل ذکر است:

"در دو روز گذشته از این قضیه استفاده سیاسی شد و بیش از آن‌که به واقعیت آن پرداخته شود به تحقیر و سرزنش رقیب سیاسی پرداخته شد. این‌که چند تن از نمایندگان اصلاح‌طلب و اصولگرا به دلیل مواضع معقول خانم موگرینی در حمایت از برجام، بعد از تمام شدن جلسه رسمی تحلیف رئیس‌جمهور چند جمله‌ای با او سخن گفته و با او عکس گرفتند حادثه‌ای نبود که مستحق این همه نکوهش باشد. البته نحوه سلفی گرفتن یکی از نمایندگان خوشایند نبود که او هم عذرخواهی کرد.
برخی این موضوع را به اشتیاق و ولع نمایندگان برای عکس گرفتن با یک بانوی اروپایی و ایتالیایی تنزل دادند و در واقع نگاه جنسی به موضوع داشتند. شاید قیاس به نفس فرموده باشند. شاید اگر به جای خانم موگرینی، خانم اشتون نماینده سابق اتحادیه اروپا که مسن‌تر بود و یا آقای سولانا مسوول اسبق این اتحادیه حضور داشتند این افراد این‌گونه قضاوت نمی‌کردند.
در روز تحلیف راه ورود نمایندگان به بخش مهمانان خارجی بسته بود و همین امر باعث تجمع آن‌ها پشت ردیف مهمانان خارجی و دشواری ارتباطشان با آن‌ها بود، به طوری که احساس می‌شد که گویی برخی نمایندگان اشتیاق خاصی برای مذاکره با مهمانان دارند در حالی‌ که اگر راه باز بود آن‌ها نیز مانند مهمانان داخلی با شخصیت‌های مورد نظرشان مذاکره می‌کردند و احیانا عکس یادگاری می‌گرفتند و عجیب به نظر نمی‌رسید.

در مورد جناب آقای علیرضا رحیمی نماینده فهیم و شجاع تهران و آزاده قهرمان در برخی رسانه‌ها ظلم فاحشی رخ داد و آن این بود که گفتند همان کسی که در دوره اسارت در عراق آنگونه درباره حجاب و پوشش اسلامی سخن گفت که به خبرنگار زن هندی خطاب کرد« ای زن به تو از فاطمه این گونه خطاب است/ ارزنده ترین زینت زن حفظ حجاب است» حالا در تلاش است که با یک زن اروپایی عکس بگیرد، پس از آرمان‌های خود عدول کرده است! معلوم نیست این استنتاج از کجا پیدا شده و چه تعارضی میان اعتقاد راسخ به پوشش اسلامی و عکس گرفتن با خانم موگرینی وجود دارد. افتخارات بزرگ مان را نباید این‌گونه حراج کنیم.

برخی نیز این اقدام را حاکی از غرب زدگی دانستند در حالی‌که هیچ ارتباطی بین این دو وجود ندارد. کجای مذاکره و حتی عکس گرفتن با یک بانوی اروپایی که پوشش اسلامی را بهتر از بسیاری از بانوان ما رعایت کرده است غرب زدگی است؟ از خدا می خواهم که به همه ما انصاف بدهد.»"
دفاع علی مطهری از سلفی نمایندگان با موگرینی
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مردم ايران مناسفانه شور هر چيزي و در ميارن بسه ديگه بابا
      جناح ها دنبال آتو از هم هستن حالا خدا رو شكر هر دو طرف تو عكس هستن

    • بدون نام

      اگه اینونگه چی بگه واقعا متاسفم برای ایشون وامثال ماکه دل به این نمایندگان خوش کردیم

    • بدون نام

      اينم معلوم نيست با خودش چند چنده

    • بدون نام

      اگر نمایندگان خانم با مهمانان اقا عکس سلفی مینداختن چی میشد?

    • بدون نام

      مثل جنسیتی به کنار . کوچک شدن و تحقیر شدن ایران و ایرانی نشون دادن.مگه موگرینی کیه که دولتیهای ما برا عکس گرفتن براش سرو دست میشکستن؟!!!؟؟

    • بدون نام

      همیشه یکی باید ماله کشی کنه. !!!!!!

    • علی

      مایه ابروریزی هستش این کارها ایراد تو عکس گرفتن نیست طرز عکس گرفتن مهم هستش انگار چاله میدون هستش

    • بدون نام

      مطهری متاسفم برات خجالت بکش

    • لیلی

      درود بر مطری. درود بر اصلاحات .

    • محمد

      هرچه بگویند آقای مطهری سعی می کند خلاف آنرا بگوید ظاهرا می خواهد همیشه مطرح باشد مثلا اگر بگویید الان روز است اوسعی می کنداثبات کند الان شب است روانشناسان باید شخصیت اورا بررسی کنند.

    • رصا شاهبخش.

      ایکاش. اقای مطهری در هر مطلب و موصوعی ورود نمیکرد.

    • بدون نام

      راست میگن. بحث عکس مشخصاً جنسیتی نبوده و برخی رسانه ها می‌خواستن جنسیتیش کنن. طرف می‌خواسته با نماینده اتحادیه اروپا عکس بگیره، چه زن باشه چه مرد. غلط بودن کار برای عدم درک شأن نماینده هست، نه جنسیتی بودن قضیه.

    • آبروریزی

      متاسفیم برای چنین نماینده .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج