۵۷۸۸۲۹
۴ نظر
۵۰۰۴
۴ نظر
۵۰۰۴
پ

تهدید به افشاگری علیه برخی موسسات مالی

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی از برگزاری نشست کمیته پیگیری مطالبه رفع حصر فراکسیون امید با رئیس مجلس خبر داد.

خبرگزاری تسنیم: نائب رئیس مجلس شورای اسلامی از برگزاری نشست کمیته پیگیری مطالبه رفع حصر فراکسیون امید با رئیس مجلس خبر داد.

مسعود پزشکیان که به مناسبت روز خبرنگار در خبرگزاری دانشجویان ایران حضور یافتاظهار کرد: کمیته پیگیری مطالبه رفع حصر فراکسیون امید ظهر امروز با آقای لاریجانی دیدار و گفت‌وگو کردندتا بتوان از این طریق راه حلی برای این موضوع پیدا کرد.

وی افزود: مقام معظم رهبری بارها بر ضرورت وحدت تاکید کردند چرا که آنچه باعث اقتدار و قدرت کشور می‌شود انسجام داخلی است و هر چه انسجام وجود ننماینده سابق مجلس با تاکید بر بازگرداندن اصل سپرده های مردم در موسسات مالی غیرمجاز گفت: برخی از افراد صاحب نام هستند که در قالب مؤسسه ثامن‌الحجج سپرده‌های سنگین گرفتند اما با کمال وقاحت اقساط خود را نمی‌پردازند.

احمد توکلی نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم در رابطه با مؤسسات مالی و بلاتکلیف ماندن مردمی که در این مؤسسات سپرده گذاری کرده‌اند گفت: بانک مرکزی در قبال مؤسسات اعتباری اقدامی مثبت را انجام داده است اما اخیرا سیف در برنامه‌ی تلویزیونی گفت برای پرداخت مابقی طلب سپرده گذاران «ثامن الحجج» چیزی از اعتبار مؤسسه باقی نمانده است و برای پرداخت بدهی های این مؤسسه بخشی از منابع بانک مرکزی نیز صرف شده است.

وی با بیان اینکه اگر این اتفاق بیافتد و سپرده‌های مردم به آنها بازنگردد نقطه تاریکی برای بانک مرکزی خواهد شد گفت: بانک مرکزی حداقل باید اصل سپرده‌های مردم را به آنها بپردازد و این کار تا کنون نیز باید صورت می گرفته است.

این نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بانک مرکزی باید سهام اصلی مردم را به آنها بازگرداند؛ چرا که خود بانک مرکزی نیز در به وجود آمدن این وضعیت سهیم است گفت: بانک مرکزی اصل سهم مردم را باید بپردازد و با توجه به سودهای کلانی که برخی سپرده‌گذاران به دست آورده اند می‌تواند تعدیل در پرداخت سهم آنها ایجاد کند و با این تعدیل اصل سهم همه به آنها بازگرداند.

توکلی با اشاره به اینکه چنین وضعیتی برای آینده بانک مرکزی نیز مضر خواهد بود گفت: اگر این شرایط تغییر نکند اعتماد مردم برای سپرده‌گذاری از بین خواهد رفت و از سپرده‌گذاری استقبال نخواهند کرد و این برای بانک مرکزی مضر است.

وی با اشاره به اینکه برخی از افراد صاحب نام هستند که در قالب مؤسسه ثامن‌الحجج سپرده‌های سنگین گرفتند اما با کمال وقاحت اقساط خود را نمی‌پردازند گفت: اگر بانک مرکزی در این زمینه ورود نکند دیده‌بان عدالت و پیشرفت وارد خواهد شد و با معرفی این افراد افشاگری خواهد کرد و علیه آنها اعلام جرم خواهد کرد.

توکلی با بیان اینکه رئیس مؤسسه ثامن الحجج اکنون در خانه خود محصور است و اموال مردم را با نام زدن آن ها به اسم افراد و شرکتهای دیگر حیف ومیل می کند گفت:‌ قوه قضائیه سریعتر باید وارد عمل شود به زودی دیده‌بان عدالت و شفافیت علیه مسئولانی که در این زمینه کوتاهی کردند افشاگری خواهد کرد.

وی با بیان اینکه از مصادیق مسلم احتکار در فقه جایی است که فرد بتواند مالی را پرداخت کند و از آن شانه خالی کند گفت: بنابر این عدالت اقتضا می‌کند چنین شخصی هر چه سریعتر محاکمه شود همانگونه که در زمان حکومت امیرالمؤمنین در نامه ای خطاب به والی خوزستان دستور زندانی کردن فرد متخلف در این زمینه را صادر کرد.

توکلی در پاسخ به این سوال که بانک مرکزی در ادامه باید چه اقدامی انجام دهد گفت:‌ بانک مرکزی باید کار را به یکی از بانکهای دولتی بسپارد تا این بانکها با فروش املاک این مؤسسات به تدریج طلب مردم را بازگردانند و بازار سرمایه را به شکل عادی بازگردانند.

این نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در پاسخ به کوتاهی مجلس در این زمینه گفت: افرادی که در این زمینه به جهت منافعی کوتاهی کردند فراوان بودند که در صورت ورود پیدا نکردن بانک مرکزی اسامی آنها را اعلام خواهم کرد.شود.

این نماینده اصلاح طلب مجلس با بیان اینکه موضوع حصر باعث بروز برخی مشکلات و ایجاد گره هایی در جامعه شده است ادامه داد: تا زمانی که این موضوع به هر طریقی حل نشود انسجام ایجاد نخواهد شد؛ لذا به اعتقاد من لازم است بزرگان برای این موضوع راه حلی پیدا کنند.

پزشکیان با تاکید بر اینکه ایجاد انسجام داخلی موجب ممانعت از دخالت های دشمنان و بیگانگان خواهد شد،‌ تصریح کرد: همه ما از کرد، ترک، لر، عرب و عجم با هم برابر هستیم و آنچه بین ما حکم می‌کند باید قانون و عدالت باشد؛ چرا که اگر این گونه نباشد ثبات ایجاد نخواهد شد.

نائب رئیس مجلس همچنین خاطر نشان کرد: جدای از اینکه چپ هستیم یا راست، سنی هستیم یا شیعه و چه قومیتی داریم قانون و عدالت باید بین ما حاکم باشد؛ چرا که در غیر این صورت انسجام ما به هم خواهد خورد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سپرده گذار فریب خورده کاسپین

      با حربه مجوز بانک مرکزی مردم را به سپرده گذاری در موسسه مجاز کاسپین تشویق کردند و اقای سیف رسما اعلام کرد که کسانی که در موسسات مجاز سرمایه گذاری می کنند به هیچوجه نگران سرمایه هایشان نباشد و بانک مرکزی با نظارت مداوم از سپرده های مردم حفاظت و صیانت می کند. بنابراین مردم در شعب با تابلوی کاسپین مجوزدار و با مهر وامضا کاسپین و فرم کاسپین با این اطمینان سپرده گذاری کردند و حتی قبل از سپرده گذاری با استعلام از بانک مرکزی و موسسه کاسپین و دریافت اطمینان کامل و تائید کامل این مراجع بر صیانت از سپرده های خود , سرمایه های خود را درسال 95به این موسسه سپردند. بلافاصله سپرده گذاران کلان سالهای قبل تعاونی فرشتگان که مورد حمایت بانک مرکزی بودند با این سپرده های مردم توانستند تمامی پول خود را از این موسسه خارج کنند و بعد بانک مرکزی با فریب افکار عمومی دررسانه ملی و با هزاران دروغ و درکمال وقاحت این سپرده گذاران جدیدموسسه کاسپین را که دفترچه های کاسپین و قرارداد کاسپین را داشتند به تعاونی منحله فرشتگان درابتدای سال 94 منتسب کرد و عملا این سرمایه گذاران جدید پس از مجوز را مالباخته اعلام کرد. ضمنا باز برای حمایت از دوستان خود تسهیلات 7100 میلیاردی کاسپین را فقط 1400 میلیارد تومان اعلام نمودو معلوم نکرد که مابقی این تسهیلات در دست چه گروههای با نفوذی می باشد .بانک مرکزی عامل اصلی فریب و کلاهبرداری از سپرده های مردم بوده است و امیدوارم خداوند حق این مردم بیگناه و فریب خورده دزدی و کلاهبرداری اشکار بانک مرکزی را به انان بازگرداند و این دروغگویان و کذابان را که باعث و بانی ازهم پاشیدگی صدها هزار خانواده بیگناه و حتی مرگ بسیاری از سپرده گذاران شدند را به اشد مجازات برساند.در غیر اینصورت تنها میلیونها ایرانی مخالف نظام دولت اسلامی که هر روز نمایندگان این دولت اسلامی را نفرین خواهند کردماحصل این جریان خواهد بود و قطعا موج بی اعتمادی در جامعه لطمات جبران ناپذیری به نظام اسلامی خواهد زد.

    • عباس

      به افرادی در این بانکها پول مردم را بالا کشیدند اعلام کنند چنانچه پول مردم را ندهید نام های شما را افشاء خواهیم کرد تا خود مردم پولشان را از شما بگیرند

    • بدون نام

      بیچاره ملت ایران

    • بدون نام

      خو تهدید چیه افشا کن تا مردم دل خوش نکنن به این سودای بانکی برن به جای خوابوندن تو بانک با پول کار کنن اقتصاد بچرخه جوونا برن سر کار

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج