۵۷۸۸۵۳
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

تحلیل سید رضا اکرمی از آینده اصولگرایی

من پنج دوره نماینده مجلس بودم و فهمیدم که اگر ما بتوانیم افراد را جذب کنیم لیست مقبولی برای رأی آوردن خواهیم داشت ولی اگر عادی برگزار شود باز همان اصولگرایان سنتی رأی می آورند.

جماران: من پنج دوره نماینده مجلس بودم و فهمیدم که اگر ما بتوانیم افراد را جذب کنیم لیست مقبولی برای رأی آوردن خواهیم داشت ولی اگر عادی برگزار شود باز همان اصولگرایان سنتی رأی می آورند.

عضو جامعه روحانیت مبارز تأکید کرد: من هرکس که انقلاب اسلامی، جمهوری اسلامی، قانون اساسی و ولایت فقیه را قبول داشته باشد و به فکر ایرانی آباد، آزاد و توانا باشد را اصولگرا می دانم.
متن گفت و گوی خبرنگار جماران با حجت الاسلام و المسلمین سید رضا اکرمی را در ادامه می خوانید:
اصولگرایان از چه روش هایی می توانند استفاده کنند که در انتخابات های آینده موفق باشند؟

واقعیت این است که ما در جامعه اصولگرایان یک تشکیلات و تأسیسات و تشکل و تحزبی نداریم که آموزش و پرورش داشته باشد و نیرویابی و نیروسازی کند. افراد هستند که به نام اصولگرایان عنوان دارند و اظهار نظر و ابراز عقیده می کنند.

نکته دوم این است که من به عنوان سید رضا اکرمی می گویم هرکس انقلاب اسلامی، جمهوری اسلامی، قانون اساسی و ولایت فقیه را قبول داشته باشد و به فکر ایرانی آباد، آزاد و توانان باشد را اصولگرا می دانم. ممکن است تعاریف دیگری هم وجود داشته باشد و به دنبال افراد بروند ولی من این افراد را اصولگرا می دانم. همه باید کمک کنند دولتی که به صورت قانونی روی کار آمده را یاری دهند تا هم حیات خودشان را ادامه دهند و هم دولت بتواند به کارهای خودش برسد.

دلیل عدم توفیق اصولگرایان در انتخابات های اخیر چیست؟

من پنج دوره نماینده مجلس بودم و فهمیدم که اگر ما بتوانیم افراد را جذب کنیم لیست مقبولی برای رأی آوردن خواهیم داشت ولی اگر عادی برگزار شود باز همان اصولگرایان سنتی رأی می آورند و خود من هم که دو دوره در تهران رأی آوردم این طور بوده است. بنابر این باید کوشش کنیم رقابت ها را جدی کنیم تا افراد بر اساس انگیزه رقابتی به میدان بیایند و برنده شوند.

نظر شما در مورد تصمیم رئیس جمهور بر چیدن کابینه فراجناحی چیست؟

چون خود آقای روحانی پنج دوره نماینده بوده و نایب رئیس مجلس شورای اسلامی هم بوده می کوشد در ۱۸ نفری که به مجلس معرفی می کند کسی که توانایی، دانایی و شایستگی کار داشته باشد را انتخاب کند و کمتر توجه دارد که به کدام خط گرایش دارند.
اما ما باید یادمان باشد که دولت فقط ۱۸ نفر وزیر نیست؛ معاون اول، معاون اجرایی، رئیس سازمان برنامه و بودجه، مسئول سازمان امور اداری و استخدامی، سخنگوی دولت و امثال آن هم در جذب جامعه جایگاه دارند.
لذا یکی از حرف هایی که من این دوره زیاد می گویم این است که آقای روحانی و همه دولت باید یک اتاق فکر داشته باشند که این اتاق فکر بتواند از پیشنهادهای فرهیختگان و فرهنگیان استفاده کند تا مشکل مملکت حل شود؛ مسأله افراد خیلی مهم نیست.

اصولگرایی به پیشانی افراد نوشته نشده است؛ بر اساس گرایش هایی که دارند بعضی افراد را اصولگرا و برخی دیگر را اصلاح طلب می دانند؛ ما تشکل نداریم که بر اساس آن بگوییم کسی اصولگرا یا اصلاح طلب است. چه بسا اصولگرایی که حتما اصلاح طلب است و چه بسا اصلاح طلبی که بدون اصولگرایی نمی تواند اصلاح طلب باشد.

اگر ما یک وزیر اصولگرای موفق داشته باشیم چقدر می تواند به بازیابی جریان اصولگرایی و موفقیت آنها در آینده کمک کند؟

حتما مؤثر است. اگر اصلاح طلبی هم اخلاق و رفتار خوش نشان دهد یقینا جاذبه دارد و یک اصولگرا نیز اگر اخلاق خوب و روابط عمومی قوی داشته باشد حتما جاذبه دارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج