جاباما
۵۷۸۸۸۷
۲ نظر
۵۰۰۹
۲ نظر
۵۰۰۹
پ

مقام آمریکایی: ناقض برجام، ترامپ است نه ایران

یک مقام سابق وزارت خارجه آمریکا و کارشناسان مسائل ایران، با رد ادعاها درباره اینکه ایران روح برجام را نقض کرده گفته‌اند که واشنگتن طرفی است که به روح این توافق پایبند نبوده است.

خبرگزاری فارس: «جان فاینر»، از مقام‌های سابق وزارت خارجه آمریکا روز دوشنبه ادعاهای مقام‌های دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر اینکه ایران «روح برجام» را نقض می‌کند را رد کرد.

«فاینر»‌که رئیس دفتر «جان کری»، وزیر خارجه سابق آمریکا و مدیر دفتر برنامه‌ریزی سیاسی وزارت خارجه این کشور بود، گفت: «بخشی از حرف‌های ترامپ که حقیقت دارد این است که ایران کارهای بد زیادی انجام می‌دهد که ضد منافع ایالات متحده و شریکان و متحدان ما است.»

وی در مصاحبه با «ووکس‌نیوز» اضافه کرد: «اینکه ارتباط این موضوع با توافق هسته‌ای ایران چیست جایی است که منطق (ترامپ) فرو می‌ریزد. در واقع بعضی از کارشناسان بر این باورند که اگر طرفی به روح توافق پایبند نباشد، آن ترامپ است.»

«سوزان دی‌ماگیو»، از کارشناسان مسائل ایران در اندیشکده «New America» هم گفته است: «برجام، تعمداً به نحوی طراحی شده که تنها بر یک موضوع متمرکز باشد: برنامه هسته‌ای ایران.»

«ارنست مونیز»، وزیر انرژی سابق آمریکا و از اعضای تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای آمریکا می‌گوید: «نمی‌توان گفت که این توافق به خاطر نپرداختن به مسائلی مانند حزب‌الله، سوریه، یمن، مسائل موشکی و مسائل حقوق بشر، توافق بدی است. اینها موضوع این توافق نیست.»

«ووکس‌نیوز» نوشته با در نظرگرفتن این دامنه محدود از موضوعات مطرح در برجام باید گفت که ایران به آن پایبند بوده است. «کسلی داونپرت»، کارشناس مسائل تسلیحاتی در انجمن کنترل تسلیحاتی می‌گوید: «هیچ دلیل قانونی برای گفتن اینکه ایران در حال نقض توافق است یا در حال انجام اقداماتی مغایر با روح آن است وجود ندارد.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      انچه که مسلم است اینکه کسانی که موضوع برجام راصرفنظرازدیدگاه سیاسی پیگیری میکردند خوب میدانندکه ماهیت برجام درخصوص برنامه هسته ای ایران بوده است وبس وطرح سایر مسایل توسط ترامپ بهانه گیری است وصرفا کاربرد داخلی درجامعه آمریکادارد.

    • محمد

      ایول

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج