۵۷۸۹۴۴
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

سوریان: شاید برای یک پایان قشنگ، برگشتم

پرافتخارترین کشتی گیر تاریخ ایران از احتمال بازگشتش به میادین خبر می دهد.

ورزش سه: ۵ سال قبل در چنین روزهایی بود که حمید سوریان به عنوان نخستین شاگرد محمد بنا در رقابت های المپیک لندن توانست طلای این رقابت ها را به گردن خود بیاویزد. "نابغه کشتی ایران" این شاید بهترین لقبی بود که می توانستند به دارنده ۷ مدال طلای جهان و المپیک بدهند. کشتی گیری که وقتی در هر تورنمنت شرکت می کرد، چیزی جز مدال طلا نمی خواست و در این سیستم همه یا هیچ، گام آخر را مثل همیشه قدرتمند برنداشت و روی تشک المپیک ریو ناکام ماند تا تصویر خوشی از پایان کار سوریان در ذهن مردم باقی نماند.

با گذشت یک سال از حذف تلخ سوریان در المپیک ۲۰۱۶ هنوز او تصمیمش برای خداحافظی را اعلام نکرده و علاقه ای به بازگشت هم نشان نداده است.

به مناسبت سالروز کسب مدال طلای المپیک توسط حمید سوریان با این نابغه کشتی که در یک سال اخیر سکوت پیش کرده بود، همکلام شدیم و درباره آینده از او پرسیدیم. در ادامه مشروح صحبت های سوریان را می خوانید.

۱۵ سال از خودم غافل بودم

فعلا به تنها چیزی که نمی توانم فکر کنم کشتی است. آنقدر در ۱۵ سال اخیر درگیر کشتی شده بودم و زندگی را در این راه گذاشته بودم که در یک سال اخیر دائما در حال رفع و رجوع کارهایم هستم و هنوز هم درگیری هایم زیاد است. باور کنید خیلی اخبار کشتی را دنبال نمی کنم و کارهای عقب مانده ام را انجام می دهم.

برای موفقیت فرنگی کاران دعا می کنم

فعلا تنها کاری که از دستم برمی آید، این است که برای بچه های کشتی فرنگی در مسابقات جهانی دعا کنم. در وزن ۵۹ کیلوگرم مردانی نماینده ایران معرفی شده است و من امیدوارم او به عنوان یک جوان بتواند به یکی از سکوهای جهانی برسد. قطعا لیاقتش را دارد که به این جایگاه رسیده و امیدوارم که موفق باشد.
سوریان: شاید برای یک پایان قشنگ، برگشتم

دوست داشتم پایانش قشنگ باشد

برای من خیلی اهمیت داشت که تصویر پایانی از کشتی من در ذهن مردم یک اتفاق خوب باشد اما دقیقا روزی که در المپیک ۲۰۱۶ کشتی را واگذار کردم،‌ گفتم حیف شد که بد تمام شد. تمام هدف من از حضور در المپیک ریو همین بود که پایان قشنگی برای من رقم بخورد اما قسمت این بود که به این شکل تمام شود. شاید این حق من بود که با این همه سختی های ورزش کشتی، پایان قشنگی برایم رقم بخورد.
شاید به دنیای کشتی برگردم

عمر قهرمانی و نیروی جوانی در کشتی خیلی کوتاه است. با این حال شاید به خاطر رقم زدن یک پایان خوش در ورزش تصمیم بگیرم برگردم. به فضای کشتی اشراف دارم اما تن دادن به سختی های کشتی واقعا تصمیم سختی است. با این حال شاید مجددا تصمیم بگیرم به دنیای کشتی برگردم و روی تشک حضور پیدا کنم. باید ببینم می توانم یا نه و به زودی تصمیمم را اعلام می کنم.

به یاد طلای المپیک به بنا زنگ زدم

جالب است بدانید که سالروز تولد محمد بنا با طلایی که من در المپیک ۲۰۱۲ گرفتم، یکی است. دیروز به محمد بنا زنگ زدم و تولدش را تبریک گفتم. دغدغه ها و گرفتاری ها آنقدر زیاد شده که شاید از هم فاصله گرفتیم اما همواره به عنوان شاگرد محمد بنا او را ستاش می کنم و به یادش هستم. خیلی از موفقیت هایم را مدیون او هستم.

قهرمانی جوانان خوشحالم کرد

من مسابقات قهرمانی جهان کشتی فرنگی را خیلی جدی دنبال نکردم اما اخبارش را شنیدم. خیلی خوشحال شدم که چنین افتخاری کسب شده و معتقدم همین کشتی گیران آینده را می سازند. البته بدنه تیم بزرگسالان با تغییراتی مواجه شده و باید همه کمک کنیم که این تیم تا المپیک ۲۰۲۰ به اوج آمادگی برسد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج