جاباما
۵۷۹۰۳۳
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

بازتاب ناخرسندی انتخاباتی در پوشش خبری تحلیف

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی؛ نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در روزنامه ایران نوشت: برجسته‌سازی غیرواقعی و بی‌پایه ماجرای سلفی با خانم موگرینی ظلمی بزرگ به ملت ایران است که کمتر از دو ماه پیش حماسه‌ای بی نظیر را آفرید.

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی؛ نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در روزنامه ایران نوشت: برجسته‌سازی غیرواقعی و بی‌پایه ماجرای سلفی با خانم موگرینی ظلمی بزرگ به ملت ایران است که کمتر از دو ماه پیش حماسه‌ای بی نظیر را آفرید.
تیترها و عکس‌های دو روز گذشته برخی رسانه‌ها درباره این ماجرا ریشه در این واقعیت دارد که برای این رسانه‌ها، منافع ملی از اهمیت کمتری در قیاس با منافع جناحی برخوردار است.
بی آنکه بخواهیم از سلفی با خانم موگرینی دفاع کنیم، نمی‌توانیم این حقیقت را کتمان کنیم که این سهل‌انگاری، به اندازه‌ای نبود که بتواند اصل برگزاری مراسم تحلیف را تحت‌الشعاع قرار دهد. اما به نظر می‌رسد این موضوع ساده، فرصت خوبی برای بهره‌گیری‌های بزرگ‌تر برای برخی رسانه‌ها فراهم آورد.
در ارزیابی آنچه در مراسم تحلیف روی داد، باید چند مسأله را مدنظر قرار داد. نخستین مسأله، میلیاردها دلاری است که عربستان سعودی به دولت ترامپ بخشید تا شاید بتواند ایران را منزوی کند. اما با وجود این بذل و بخشش‌ها، شنبه گذشته جهان شاهد بود که مقام‌های بیش از ۱۰۰ کشور در مراسم تحلیف حضور یافتند. از این رو، این مراسم یک موفقیت بزرگ برای ایران و یک شکست بزرگ برای دشمنان این ملت است.
دومین نکته‌ای که باید مد نظر قرار داد، این است که مراسم تحلیف در مکانی برگزار شد که چندی پیش مورد حمله داعش قرار گرفت و در جریان آن ۱۸ ایرانی مسلمان به شهادت رسیدند. اما مقام‌های خارجی، در عالی‌ترین سطوح، با علم به این موضوع، به توانایی‌های نظامی، امنیتی و اطلاعاتی جمهوری اسلامی ایران نسبت به برقراری امنیت این مراسم اعتماد کرده و در مکانی حاضر شدند که چندی پیش یکی از خونبارترین حوادث تروریستی سال‌های اخیر کشور در آن رقم خورد. با توجه به تنها همین دو نکته، ما به عنوان ایرانیان مسلمان که به کشور خود عرق داریم، می‌بایست خوشحال بوده و به خود و دستگاه‌های مختلف کشور ببالیم.
اما با کمال تأسف، دیدیم که برخی از رسانه‌های مغرض، همنوا با جریان‌های ضدانقلاب، همه دستاوردهای مراسم تحلیف را تحت‌الشعاع سلفی با خانم موگرینی قرار دادند. تأسف بیشتر اینکه برخی رسانه‌ها مسائل جنسی را در سلفی گرفتن دخیل دانستند، آن هم در شرایطی که حتی ضدانقلاب‌ها و دشمنان تابلودار نظام نیز جرأت نکردند چنین نسبتی را به نمایندگان مجلس بدهند.
در واکاوی علت این حاشیه سازی‌ها، به این نکته می‌رسیم که اتخاذ این رویکرد نسبت به مراسم تحلیف، تنها می‌تواند ناشی از ناخرسندی انتخاباتی باشد. برخی حتی از این هم پیش‌تر رفته و مدعی شدند که این سلفی، نشانه این است که مردم چشم بسته نمایندگان را انتخاب کرده‌اند. باید پرسید آیا رأی مردم تنها زمانی قابل احترام است که به شما و جریان متبوع شما رأی داده باشند؟ و درغیر این صورت، رأی مردم، واجد اصالت است؟
شاید بهتر بود که نمایندگان مجلس دست به چنین اقدامی نمی‌زدند، اما حتی این اقدام نیز توجیه‌کننده این همه حاشیه‌سازی و نادیده گرفتن دستاوردهای نظام در برگزاری این مراسم نیست. به عبارت دیگر، این رسانه‌ها و جریان‌های سیاسی همسو با آنان باید بدانند که موفقیت‌هایی از این دست، موفقیت‌های نظام است، نه یک فرد یا گروه. در این صورت می‌فهمیدیم که برگزاری مراسم در این سطح، در جهت سیاست‌های کلی نظام بوده است که نباید با یک حاشیه، خدشه‌دار شود.

نکته پایانی، حضور نیافتن برخی نامزدهای انتخابات در این مراسم، با وجود دعوت رسمی است. حضور این شخصیت‌ها می‌توانست این پیام را به میهمانان خارجی ارائه کند که ایرانیان، ید واحده هستند و با پایان رقابت‌های انتخاباتی، رفاقت‌ها آغاز می‌شود. اما این دوستان حاضر نشدند این گام را در جهت منافع ملی بردارند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج