۵۷۹۰۴۳
۴ نظر
۵۰۰۲
۴ نظر
۵۰۰۲
پ

تقدیر از دولت در ساماندهی موسسات غیرمجاز

شورای پول و اعتبار از اقدامات بانک مرکزی در ساماندهی موسسات غیرمجاز تقدیر کرد.

عصر ایران: شورای پول و اعتبار از اقدامات بانک مرکزی در ساماندهی موسسات غیرمجاز تقدیر کرد.

شورای پول و اعتبار پس از ارایه گزارش بانک مرکزی در مورد فعالیت های مربوط به واگذاری مديريت دارايی ها و بدهي‌های تعاونی های اعتبار غيرمجاز سه گانه به شبکه بانکی کشور از فعالیت های انجام شده تقدیر به عمل آورد.

شورای پول و اعتبار در يک هزار و دويست و سی و چهارمين جلسه خود در عصر روز سه شنبه ۱۷ مردادماه از اقدامات و برنامه‌های انجام شده توسط بانک مرکزی درخصوص تعیین تکلیف تعاونی های افضل توس، البرز ايرانيان و وحدت (آرمان ) توسط بانک های آینده، تجارت و موسسه اعتباری ملل پس از هماهنگی مرجع قضایی، ضمن تایید اقدامات به عمل آمده، از تلاش های انجام شده توسط حوزه های مختلف بانک مرکزی در این خصوص تشکر و قدردانی کرد.

همچنین شورای پول و اعتبار بر لزوم تداوم جدی و قاطع اجرای برنامه‌ها و تدابير مورد نظر بانک مرکزی تا تصفيه کامل موسسات و تعاونی های غیرمجاز و ارائه گزارش‌هاي نوبه‌ای و سه ماهه از اقدامات انجام شده به این شورا تأکيد کرد.

گفتنی است در گزارش بانک مرکزی، اقدامات انجام شده درخصوص تعيين تکليف سپرده سپرده‌گذاران تعاونی غيرمجاز منحله فرشتگان و پرداخت ۹۰ درصد مانده حساب سپرده های تا دو میلیارد ریال به صورت علی الحساب مورد اشاره قرار گرفت.

اعضای شورای پول و اعتبار در این جلسه با توجه به «قانون پولی و بانکی کشور» مصوب سال ۱۳۵۱ و با هدف تعيينِ سازوکار مناسب جهت تعيين تکليف حساب‌های مطالبه‌نشده و مازاد در مؤسسات اعتباری، کاهش احتمال سوءاستفاده از وجوه حساب‌های يادشده، ارتقای شفافيت‌های مالی و ايجاد رويه‌ای واحد و يکسان در دفترداری مؤسسات اعتباری و همچنين صيانت از منافع سپرده‌گذاران و صاحبان وجوه، «دستورالعمل اجرايی شناسايی و تعيين‌ تکليف حساب‌های مطالبه‌نشده و مازاد (ريالي)» را تصويب کردند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      اين حركت خوبي بود ولي وقتي به اصل قضيه نگاه ميكنيم يك جور شر خري اتفاق افتاد شما از سپرده گذاران هريك از موسسات منحله بپرسيد تقريبا به 50% حق و حقوقشون رسيده يا خواهند رسيد الباقي منافع تو جيب عده اي ميره كه اين موسسات غير مجاز رو با چراغ سبز خودي ها تاسيس كردن . بيچاره كارمنداشون و مردم هميشه بدبخت ....

    • علی

      مردم و به خاک سیاه نشوندن اون وقت میان تعرف و تمجید می کنند . خیلی بیخودید

    • بدون نام

      بیچاره سپرده گذاران ، بیچاره ملت.چقدر بازیچه شدیم!!!

    • حسن

      تکلیف موسسه ثامن الایمه را مشخص کنید، مردم گرفتارند، این وقت کشی ها را پایان دهید، چرا در شورای پول و اعتبار تصویب نکردید این ادغام را، آقای سیف، بخدا شما لایق پست رییس بانک مرکزی ایران نیستید، شجاعت داشته باشید و استعفا دهید تا آدمهای مسلط به سیستم بانکی در اسرع وقت مشکلات را مرتفع نمایند، وجود شما موجبات ناراحتی مردم زحمتکش ایران را فراهم میآورد وبا دادن پست های کلیدی معاونت ارزی بانک به اآدمهای سیاسیون نمتوانید در این پست

      کلیدی باقی بمانید، لطفاً بروید دوران بازنشستگی خود را سپری کنید و کار را به آدم های کاردان ومتخصص بسپارید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج