۵۷۹۱۶۲
۵۰۸۰
۵۰۸۰
پ

چرا معمولا صندلی‌های سینما قرمز رنگ است؟

از دیگر دلایل انتخاب رنگ قرمز در تئاترها و سینماها علاقه ی پادشاهان به این رنگ بوده است. در طول تاریخ قرمز را رنگ ملوکانه ای برمی شمرند که در دربار پادشاهان از آن به وفور استفاده می شده است.

وبسایت تابناک با تو: اگر از علاقه مندان به دنبال کردن فیلم ها و تئاترها در سینما یا نمایشخانه ها هستید، شاید نکته ای توجه شما را به خود جلب کرده باشد. آیا تا به حال از خودتان پرسیده اید که چرا رنگ صندلی ها و پرده های تئاتر یا سینما به رنگ قرمز است؟

چرا معمولا صندلی‌های سینما قرمز رنگ است؟

دلایل مختلفی وجود دارد. این موضوع به قرن نوزدهم باز می گردد. در قرن نوزدهم تئاتر و نمایش نمادی از جامعه ی پیشرفته و مترقّی و حرکت به سوی رشد و تعالی بود. گردانندگان نمایش ها در قرن نوزدهم به رنگ های به کار برده شده در صحنه ی نمایش از نقطه نظر روانشناسانه نگاه می کردند. آنها می گفتند هر چقدر رنگ قرمز بیشتری در این مکان ها به کاربرده شود بازیگر یا بازیگران در بیرون ریزی احساسات بهتر عمل می کنند و روح و جسم خود را توأمان در خدمت نمایش به کار می گیرند.

چرا معمولا صندلی‌های سینما قرمز رنگ است؟

از سوی دیگر رنگ قرمز بر روی کیفیت نگاه تماشاچیان اثر می گذارد و باعث می شود تا تیرگی و تاریکی بیشتری بر فضای نمایش حاکم شود. هر چقدر تاریکی در اطراف بیشتر باشد صحنه ی نمایش خود را بهتر نشان می دهد و تمرکز مخاطب را دو چندان می کند.
علاوه بر این رنگ قرمز توجه مخاطبان را بیشتر برمی انگیزد و در آنها شور و اشتیاق زیادی برای تماشا کردن ایجاد می کند و آنها با انرژی و شعف بیشتری ادامه ی ماجرا را دنبال می کنند به همین دلیل پرده های نمایش اغلب قرمز رنگ هستند. اگر دقت کرده باشید حتی هتل های بزرگ هم از رنگ قرمز در رستوران های خود استفاده می کنند تا مشتریان را به خرید غذای بیشتر ترغیب نمایند.

چرا معمولا صندلی‌های سینما قرمز رنگ است؟

از دیگر دلایل انتخاب رنگ قرمز در تئاترها و سینماها علاقه ی پادشاهان به این رنگ بوده است. در طول تاریخ قرمز را رنگ ملوکانه ای برمی شمرند که در دربار پادشاهان از آن به وفور استفاده می شده است. در دوران امپراتوری نخست فرانسه، ناپلئون رنگ قرمز را بر سایر رنگ ها رجحان می داد زیرا در آن زیبایی شکوهمندانه ای یافته بود. بسیاری از صاحب نظران انتخاب رنگ قرمز را میراث ناپلئون می دانند. او شیفته ی رنگ قرمز بود و آن را دلالتی بر عشق، تفریح و سبکسری می دانست. این اشارت ملوکانه تا به امروز همراه با مخاطبان سینما و تئاتر باقی مانده و به نظر همچنان رنگ محبوب سالن های سینما باقی خواهد ماند.
چرا معمولا صندلی‌های سینما قرمز رنگ است؟
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج