۵۷۹۱۹۱
۵۰۱۳
۵۰۱۳
پ

متهم صندلی خالی کیست؟

در پی بالا گرفتن انتقادات و گلایه‌های نمایندگان اهل سنت در جلسه علنی دیروز مجلس، نایب رئیس مجلس از رایزنی با رئیس مجلس برای دعوت از بزرگان اهل سنت به مجلس و رفع سوء تفاهم‌ها سخن گفت.

روزنامه آرمان امروز: در پی بالا گرفتن انتقادات و گلایه‌های نمایندگان اهل سنت در جلسه علنی دیروز مجلس، نایب رئیس مجلس از رایزنی با رئیس مجلس برای دعوت از بزرگان اهل سنت به مجلس و رفع سوء تفاهم‌ها سخن گفت.
جلال محمودزاده در تذکر شفاهی خطاب به روسای قوای مجریه و مقننه متذکر شد: شما که مدیریت دو قوه کشور را بر عهده دارید چرا در انتقادات نمایندگان اهل سنت درباره مراسم تحلیف، از تمام دنیا دعوت کردید اما یک صندلی برای اهل سنت اختصاص ندادید، آیا آنها شهروند این کشور نیستند؟

پیشنهاد پزشکیان

نماینده مهاباد در مجلس با ناراحتی ادامه داد: از تمام دنیا اقوام و شخصیت‌ها را دعوت کردید اما در مراسم تحلیف حتی یک صندلی برای نمایندگان و نخبگان اهل سنت اختصاص ندادید، آیا جامعه اهل سنت شهروند این کشور نیست؟ در موقع جنگ تحمیلی و دفاع از میهن اسلامی، هزاران نفر شهید و جانباز تقدیم انقلاب کردیم و براساس منویات رهبری در تمام مراسم‌های ملی، مذهبی و انتخابات و راهپیمایی‌ها حضور فعال و گسترده داشتیم.
این عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس با یادآوری بیانیه ۱۰ ماده‌ای رئیس‌جمهور درباره مطالبات اقوام و مذاهب،‌ گفت: در مراسم تحلیف هم اثری از جامعه اهل سنت نمی‌بینیم و به بهانه کمبود فضا حتی یک نفر از نخبگان اهل سنت را به این مراسم دعوت نکردید. لاریجانی و پزشکیان دلیل دعوت نشدن اهل سنت به مراسم تحلیف را توضیح دادند، اما ای کاش این کار را نمی‌کردند.
مطمئن باشید جامعه انقلابی اهل سنت کشور عملکرد و بدقولی‌های شماها را به نام جمهوری اسلامی نمی‌نویسد، اما بی‌توجهی و نادیده گرفتن را نیز فراموش نمی‌کنند. محمودزاده مدعی شد: اگر رای جامعه اهل سنت نبود رئیس‌جمهور، رئیس جمهور نبود.
نمایندگان اهل سنت مجلس به رئیس جمهور و اعضای کابینه تذکر می‌دهیم که مبادا مثل روز تحلیف و تنظیم کابینه، در تامین امکانات و توزیع عادلانه منابع و توسعه سیاسی، اجتماعی و فرهنگی نسبت به جامعه گسترده اهل سنت، غفلت و کم کاری کنید در غیر این صورت نمایندگان اهل سنت با شدت عکس العمل نشان می‌دهند.
این نماینده اهل سنت به لاریجانی و روحانی توصیه کرد: به جای توجیه غیرکارشناسی استفاده نکردن از اهل سنت در ترکیب کابینه و دعوت به مراسم تحلیف شفاف، شجاعانه و علنی از این مردم خوب، نجیب و وطن دوست معذرت خواهی و دلجویی کنید، در غیر این صورت مطمئن باشید رای مردم و جامعه اهل سنت در انتخابات بعدی در سبد رای رقبای سیاسی تان قرار خواهد گرفت.
مسعود پزشکیان در واکنش به این تذکر اظهار کرد: برادران عزیز به جای اینکه این مساله را به اختلاف نکشند در حال به اختلاف کشاندن آن هستند. اصلا چنین قصدی در کار نبود. نمایندگان سنی و شیعه در مراسم تحلیف حضور داشتند. هیچ امام جمعه‌ای دعوت نشده بود چون جا نبود، اصلا قصد بی‌حرمتی در کار نبود. وی ادامه داد: این بحثی را که مرتب به اختلاف می‌کشید، کار درستی نیست.
خودمان در رابطه با وزرای پیشنهادی با دولت حرف داریم چون مثلا از جامعه آذری‌ها در کابینه وزیری معرفی نشده است. ایجاد اختلاف و تشدید اختلاف در کشور کار درستی نیست. چنین قصدی وجود نداشته است. نایب رئیس مجلس تاکید کرد: بهتر است ما هم برخی حساسیت‌ها را در نظر بگیریم. اما تهدید کردن، به صلاح نیست.
دستاوردها را باید گفت. نمایندگان شیعه و سنی و لر و اقلیت‌ها در صحن بودند و اکثر مهمانان، مهمانان خارجی بودند و جا وجود نداشت. به نظر بنده نمایندگان عزیز این مساله را بیشتر از این تشدید نکنید. پزشکیان پیشنهاد کرد: بنده با دکتر لاریجانی صحبت می‌کنم تا از بزرگان اهل سنت دعوت شود و در جلسه‌ای سوء تفاهم‌ها رفع شود.

مجلس و دولت مقصرند

دیگر نائب رئیس مجلس هم با انتقاد از عدم دعوت از علمای اهل سنت و روسای جمهور سابق در مراسم تحلیف ریاست جمهوری دولت دوازدهم گفت که در این زمینه کوتاهی صورت گرفته است. علی مطهری اظهار کرد: برای مراسم تحلیف باید از علمای اهل سنت و روسای جمهور قبلی آقایان خاتمی و احمدی‌نژاد دعوت می‌شد. این استدلال که به خاطر کمبود جا این‌ها دعوت نشده‌اند قابل قبول نیست.
وی افزود: به جای این توجیه‌ها اعتراف کنیم که کوتاهی شده است.نائب رئیس مجلس با بیان اینکه مجلس و دولت هر دو در این موضوع مقصر هستند، یادآور شد: ما که این همه از وحدت شیعه و سنی دم می‌زنیم، معنی ندارد هیچ یک از علمای اهل سنت در مراسم تحلیف حضور نداشته باشند.

صدا و سیما برخلاف منافع ملی تحلیف را به حاشیه کشاند

دیروز علیرضا رحیمی در کانال تلگرامی‌اش به ارائه توضیحاتی درباره جزئیات جلسه غیر علنی دیروز مجلس به شرح زیر پرداخت:«قبل از جلسه علنی دکتر لاریجانی در خصوص مراسم تحلیف توضیحات مبسوطی ارائه دادند و نسبت به حاشیه‌سازی‌ها نکاتی از جمله موارد زیر را بیان داشتند.
دکتر لاریجانی گفت: اقدام صداوسیما در به حاشیه کشاندن مراسم تحلیف، خلاف منفعت ملی کشور بود و تذکر خواهیم داد. راجع به آقای رحیمی خیلی تخریب انجام شد و جفا کردند به ایشان که آن سوابق را کنار این حاشیه آوردند.
در خصوص عدم حضور جناب مولوی عبدالحمید در مراسم اظهار داشتند موضوع به نحوی که منعکس شده، نبوده و فقط حجم بالای مهمانان و محدودیت فضای مجلس به ما امکان میزبانی از تعداد بیشتری از شخصیت‌ها را نداد و به هیچ وجه موضوع مذهبی یا قومیتی نسبت به هیچ یک از علمای‌عظام مطرح نبوده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج