۵۷۹۳۶۴
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

افزایش حملات فیشینگ از طریق ایمیل

طبق گزارش واحد امنیتی شرکت سیمنتک، در ماه فوریه ۲۰۱۷ تعداد ایمیل‌های آلوده به بدافزار و فایل‌های مخرب افزایش چشمگیری داشته است. به عبارتی از هر ۳۵۹ ایمیل ارسالی یکی از آن‌ها آلوده و حاوی فایل‌های مخرب است.

وب سایت سایبربان: روند روبه رشد ایمیل های اسپم و ارسال بدافزار از طریق ایمیل افزایش چشمگیری داشته است.

طبق گزارش واحد امنیتی شرکت سیمنتک، در ماه فوریه ۲۰۱۷ تعداد ایمیل‌های آلوده به بدافزار و فایل‌های مخرب افزایش چشمگیری داشته است. به عبارتی از هر ۳۵۹ ایمیل ارسالی یکی از آن‌ها آلوده و حاوی فایل‌های مخرب است.
افزایش حملات فیشینگ از طریق ایمیل

همچنین در این ماه تعداد حملات فیشینگ و ایمیل‌های اسپم نیز افزایش‌یافته است. اما جرائم سایبری که از طریق ایمیل‌های آلوده و مخرب صورت می‌گیرد نسبت به دسامبر سال ۲۰۱۶ کاهش‌یافته‌اند.

در ماه جولای 2017 از هر 359 ایمیل یکی از آن‌ها آلوده به بدافزار بوده است که این آمار نسبت به ماه ژوئن افزایش داشته زیرا در این ماه از هر 451 ایمیل یکی از آن‌ها آلوده و حاوی پَروَنجا مخرب بوده، همچنین در ماه ژانویه از هر 784 ایمیل یکی از آن‌ها آلوده است. که این آمار رشد روزافزون جرائم سایبری از طریق ایمیل‌های آلوده را نشان می‌دهد. اما در سال 2016 این آمار چیزی بین یک ایمیل مخرب در هر 111 ایمیل ارسالی یا از هر 170 ایمیل یک ایمیل مخرب ارسال می‌شده است.

به نظر می‌رسد روند ارسال ایمیل‌های مخرب که حاوی بدافزار هستند سیری سعودی به خود گرفته است و این روش موجب گسترش بدافزارها می‌نماید.

به‌طور مثال درگذشته بدافزارهای « Emotet و TrickBot » اقدام به سرقت اطلاعات و اعتبارات موجود در ایمیل فرد می‌نمایند و این بدافزارها در قالب ایمیل‌های تبلیغاتی ارسال می‌شوند. بدافزار TrickBot هنوز هم در قالب ایمیل‌های اسپم ارسال‌شده و سیستم قربانی را آلوده می‌کند. اما ازاین‌پس حملات ایمیلی شکل جدی‌تری به خود خواهد گرفت.

در ماه فوریه سال ۲۰۱۷ اکثر بدافزارها به‌صورت هدفمند ارسال‌شده‌اند و کارمندان برخی شرکت‌ها و کارخانه‌ها ازجمله کشاورزان، جنگلداران، صنایع معدن و مدیرت عمومی را نشانه رفته‌اند. آمارها حاکی از آن است که اغلب یک نفر بین ۲۵۰ ایمیل، یک نفر بین ۱۰۰۱ ایمیل و یک نفر بین ۱۵۰۰ ایمیل به‌طور هدفمند حمله شده است.

خوشبختانه برعکس ایمیل‌ها نرخ بدافزارهای مخرب در همان سطح پایین خود قرار دارد و سیر سعودی نداشته است.

سیمنتک اعلام کرد که شرکت انگلیسی (Moneysupermarket.com) مبلغی معادل «۱۰۴۰۰۰ دلار» جریمه شد، زیرا اقدام به ارسال ایمیل به ۷.۱ میلیون از کاربرانش به‌طور منحصربه‌فرد و هدفمند کرده بود.

تعداد ایمیل‌هایی که موجب حملات فیشینگ می‌شوند هم روبه افزایش بوده است و از هر 1968 ایمیل یکی از آن‌ها حاوی فایل تروجان بوده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج