جاباما
۵۷۹۵۳۵
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

آلمان خواستار خویشتنداری آمریکا و کره شمالی شد

در پی تشدید جنگ لفظی بین واشنگتن و پیونگ یانگ ، آلمان روز چهارشنبه خواستار خویشتنداری آمریکا و کره شمالی شد و اعلام کرد که کره شمالی را منبع اصلی تحریک و ایجاد نگرانی می داند.

خبرگزاری ایرنا: در پی تشدید جنگ لفظی بین واشنگتن و پیونگ یانگ ، آلمان روز چهارشنبه خواستار خویشتنداری آمریکا و کره شمالی شد و اعلام کرد که کره شمالی را منبع اصلی تحریک و ایجاد نگرانی می داند.

به گزارش خبرگزاری آلمان ، 'مارتین شفر' سخنگوی وزارت امور خارجه آلمان به خبرنگاران گفت: ما با نگرانی جدی تحولات تشدید لفاظی ها در ارتباط با شبه جزیره کره را دنبال می کنیم و به همین علت از همه طرفها می خواهیم که خویشتنداری پیشه کنند .

شفر تاکید کرد: آلمان اطمینان دارد که 'گزینه نظامی' نمی تواند راهی برای رسیدن به یک شبه جزیره عاری از سلاح هسته ای باشد . سخنگوی وزارت امور خارجه آلمان همچنین از جامعه جهانی خواست که تحریم های جدید مصوب شورای امنیت سازمان ملل علیه کره شمالی را بطور کامل اجرا کنند. شفر همچنین از درخواست رکس تیلرسون وزیر امور خارجه آمریکا برای از سر گیری مذاکرات با کره شمالی در صورت توقف آزمایش های موشک بالستیک کره شمالی ، حمایت کرد.

وی خاطرنشان کرد که آلمان با شریکان مختلف از جمله آمریکا و چین برای یافتن رویکرد مناسب به منظور پرداختن به تهدید موجودیتی ناشی از اشاعه هسته ای و تهدیدهای کره شمالی برای منطقه و جهان ، رایزنی خواهد کرد. سخنگوی وزارت امور خارجه آلمان افزود: هر چند ما خواهان خویشتنداری واشنگتن و پیونگ یانگ هستیم اما ما کشور کره شمالی را تحریک کننده اصلی در شرایط موجود و منبع نگرانی می دانیم.

در همین حال ، یک سخنگوی آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان نیز نگرانی های برلین را مورد تاکید قرار داد. 'اولریکه دمر' (Ulrike Demmer) گفت: هدف دولت آلمان جلوگیری از تنش افزایی نظامی و حل و فصل مسالمت آمیز مناقشه ها در منطقه شمال اقیانوس آرام است.

دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا سه شنبه شب به کره شمالی هشدار داد که اگر تهدیدهای خود را متوقف نکند با 'آتش و خشمی' رو به رو می شود که جهان تا کنون مانند آن را ندیده است. ترامپ روز چهارشنبه نیز در ادامه هشدار به کره شمالی در صورت مورد تهدید قرار دادن ایالات متحده، گفت که قدرت زرادخانه هسته ای آمریکا، قوی تر از هر زمان دیگری است. کره شمالی نیز بار دیگر آمریکا را به حمله موشکی به تاسیسات نظامی در گوام تهدید کرد.

هشدار ترامپ به کره شمالی در حالی مطرح می شود که در روزهای گذشته برخی چهره های تندرو در آمریکا مانند 'جان بولتون' نماینده سابق آمریکا در سازمان ملل نیز بر برخورد جدی آمریکا با تهدید کره شمالی تاکید کرده بودند. بولتون گفته که اگر چین با رویکردی به منظور اتحاد دو کره و تغییر رژیم در کره شمالی موافقت نکند ، حمله نظامی به کره شمالی باید مورد بررسی قرار گیرد. از سوی دیگر برخی سیاستمداران آمریکایی نیز از تهدیدهای تازه ترامپ انتقاد کرده اند و به عنوان مثال ، سناتور جان مک کین رئیس کمیته نیروهای مسلح مجلس سنا آمریکا گفت: این لفاظی ها بی اساس بوده و کمکی به کاهش تنش های میان دو کشور نمی کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج