۵۷۹۵۷۳
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

عراق برای درآمدزایی ایران، یک فرصت است

ایرج مسجدی امروز ۱۸ مرداد در نشست ماهانه اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق عنوان کرد: عراق برای ما یک فرصت است.

خبرگزاری ایسنا: ایرج مسجدی امروز ۱۸ مرداد در نشست ماهانه اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق عنوان کرد: عراق برای ما یک فرصت است.

وی ادامه داد: مناسبات مشترک در ابعاد سیاسی، امنیتی، استراتژیک و موضوعات اقتصادی می تواند کمک بزرگی برای دو کشور باشد. عراق کشور ثروتمندی است و بر منابع بزرگی نشسته است، اما به دلایل مختلف از جمله مسئله داعش نتوانسته بعد از سرنگونی بعثی ها نفس راحتی بکشد و وارد دوران سازندگی و پیشرفت شود.

سفیر ایران در عراق عنوان کرد: ما باید روابط سیاسی، فرهنگی و مردمی با عراق را با زیر ساخت‌های اقتصادی نهادینه کنیم. روابط امنیتی و سیاسی ما با عراق ارزش زیادی دارد، اما اقتصاد حرف اول را می زند.

مسجدی تصریح کرد: اگر در زمینه های مختلف از جمله تجارت، بازرگانی، خدمات فنی و مهندسی، نیروگاه، پالایشگاه، ساخت هتل و ... با عراق رابطه داشته باشیم این روابط به جمهوری اسلامی در عراق عمق می دهد. اقتصاد میدان رقابت است میدان رقابت بین شرکت‌ها، دولت ها و افراد. در این میدان آن کسی که کیفیت بهتری داشته باشد صحنه را در دست می گیرد. میدان اقتصاد نیاز به موفقیت در رقابت دارد.

مسجدی ادامه داد: میدان رقابت اقتصادی میدان جدی است کشورهای مختلف با حمایت هوایی که انجام می‌دهند سعی می کنند بازار را در دست بگیرند. جدا از تعارف و مبالغه ما می‌توانیم در عرصه اقتصاد عراق با وجود مشکلات بانکی، گمرکی و مرزی حرف جدی برای گفتن داشته باشیم چرا که ظرفیت های زیادی وجود دارد و نیازمندی آن در عراق وجود دارد. ما ۱۴۷۰ کیلومتر مرز مشترک با عراق داریم، لذا نباید به هیچ وجه صحنه را خالی کنیم.

سفیر ایران در عراق افزود: امروز حجم روابط بین ایران و عراق ۸ میلیارد دلار است که باید تلاش کنیم این رقم را افزایش دهیم باید نگاه سرمایه گذاری به عراق داشته باشیم و نگران این نباشیم که سرمایه از بین برود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج