۵۷۹۸۵۳
۱ نظر
۵۰۰۹
۱ نظر
۵۰۰۹
پ

دروغ پردازان بزرگ

نگاهی به امکانات و تجهیزات دروغ‌ پردازی سعودی‌ها

دیگر آن زمان گذشت که برای حمله به کشوری، لشکری عظیم راه می انداختند و با اسب و شمشیر تصمیم به گسترش مرزها می گرفتند. حاکمان و سیاستمداران امروز می دانند که دیگر فرصت و منابع مالی کافی برای چنین کارهایی وجود ندارد. برای همین بیشتر جنگ ها مرزها را درنوردیده و فراتر از حقیقت پا به عرصه مجازی گذاشته اند.

ماهنامه همشهری خردنامه، ضمیمه پایداری: دیگر آن زمان گذشت که برای حمله به کشوری، لشکری عظیم راه می انداختند و با اسب و شمشیر تصمیم به گسترش مرزها می گرفتند. حاکمان و سیاستمداران امروز می دانند که دیگر فرصت و منابع مالی کافی برای چنین کارهایی وجود ندارد. برای همین بیشتر جنگ ها مرزها را درنوردیده و فراتر از حقیقت پا به عرصه مجازی گذاشته اند.

نگاهی به امکانات و تجهیزات دروغ‌ پردازی سعودی‌ها
امروزه بودجه ای که برای دیپلماسی عمومی و جنگ نرم در کشورهای مختلف در نظر گرفته می شود، کم از هزینه سخت افزاری ندارد که نمونه بارز آن را می توانیم در عربستان سعودی ببینیم. کشوری که چند سالی است دست در دست سردمداران آمریکا گذاشته و با صرف هزینه زیاد و با استفاده انحصاری از شبکه های مجازی، اقدام به وارونه نمایی و سیاسی کاری رسانه ای علیه سایر کشورها به خصوص جمهوری اسلامی ایران می کند.
با روی کار آمدن محمد بن سلمان، فعالیت های رسانه ای در عربستان نیز گسترده تر شده است و به همین منظور در اینجا نگاهی داریم به فعالیت های رسانه ای در این کشور که در ادامه خواهیم دید.

روزنامه های مهم
نگاهی به امکانات و تجهیزات دروغ‌ پردازی سعودی‌ها

الاقتصادیه

روزنامه ای که بیش از ۵۵ سال سابقه کار دارد و به زبان عربی منتشر می شود.

الشرق الأوسط

نام یکی از روزنامه های مهم و پرخواننده در جهان عرب است. دفاتر اصلی این روزنامه در لندن و جده قرار دارد و از سال ۱۹۷۸ منتشر می شود.

الحیاه

یکی از روزنامه های پیشروی جریان پان عربیسم با شمارگان ۳۰۰ هزار نسخه است. این روزنامه همچنین پرمخاطب ترین نشریه جامعه عرب زبان دور از وطن و پایگاهی است برای روشنفکران لیبرالیست که می خواهند نظرات خود را با مخاطبان گسترده تری در میان بگذارند.

مزدوران رسانه ای عربستان

ترکی الدخیل
نگاهی به امکانات و تجهیزات دروغ‌ پردازی سعودی‌ها

روزنامه نگار کهنه کار عربستان که از نزدیک ترین افراد رسانه ای به محمد بن سلمان، ولیعهد جدید عربستان است. پیشرفت ترکی الدخیل با تصمیم رسمی مدیریت مجموعه «ام بی سی» در اوایل سال ۲۰۱۵ و تنها یک هفته بعد از روی کار آمدن ملک سلمان صورت گرفت. به این ترتیب وی به عنوان مدیر کل شبکه های العربیه و الحدث عربستان انتخاب شد که تحت سلطه مالی و اداری خاندان حاکم قرار دارند.

سلمان الانصاری
نگاهی به امکانات و تجهیزات دروغ‌ پردازی سعودی‌ها

مهندس و طراح مواضع محمد بن سلمان است که مسئولیت ترویج آنها در رسانه های آمریکایی را به عهده دارد. وی همواره در دیدارهای صورت گرفته بن سلمان با شخصیت های تصمیم گیرنده در آمریکا همراه وی است. وی مجموعه ای از مناسبات در داخل آمریکا دارد که باعث شده نویسنده تعدادی از مراکز مطالعاتی بزرگ آمریکا باشد. علاوه بر این ویژگی ها، او هوادار مطلق بن سلمان است و به دنبال رسیدن وی به تخت پادشاهی است.

ترکی بن عبدالله ناصر السدیری
نگاهی به امکانات و تجهیزات دروغ‌ پردازی سعودی‌ها

روزنامه نگار، نویسنده و سردبیر سابق اهل عربستان سعودی، در سال ۱۳۶۳ هجری در شهر الفاط یکی از شهرهای منطقه ریاض به دنیا آمد. او در شهر ریاض تحصیل کرد و از سال ۱۳۹۴ سردبیر روزنامه الریاض بود. او در تاریخ ۱۶ شوال سال ۱۴۳۶ (۱۰ تیر ۱۳۹۶) بعد از ۴۱ سال کار در این روزنامه از منصبش کناره گیری کرد. عبدالله بن عبدالعزیز آل سعود یکی از پادشاهان گذشته عربستان سعودی به او لقب شاه روزنامه نگاران داده بود.

  • ۱۳ میلیون نفر کاربر اینترنت
  • ۴۹.۷ میزان نفوذ اینترنت
  • ۴ Mbps حداکثر سرعت اینترنت
  • ۹ میلیون نفر کاربران توئیتر
سایت های فیلتر شده
نگاهی به امکانات و تجهیزات دروغ‌ پردازی سعودی‌ها

سایت رهبری KHAMENEI.IR

اگر سفری به عربستان سعودی کنید و سایت HPPT://KHAMENEI.IR را جستجو کنید حتما متوجه می شوید که فیلتر است و این دلیلی ندارد جز اینکه رهبران عربستان سعودی می خواهند مانع از شنیده شدن صدای جمهوری اسلامی در این کشور شوند.

پایگاه حوزه WWW.HAWZAH.NET

یکی از این سایت ها، «پایگاه حوزه» به نشانی http://www.hawzah.net است. این پایگاه در قسمت معرفی اش نوشته: اولین پایگاه اینترنتی علمی و مذهبی شیعه در ایران است.

سایت شیعه نیوز WWW.SHIA-NEWS.COM

سایت خبری شیعه نیوز به نشانی http:shia-news.com نیز از جمله سایت های فیلتر شده در عربستان سعودی است.

سایت عصر ایران WWW.ASRIRAN.COM

سایت های عصر ایران، الوکاله الشیعیه للأنباء (مربوط به شیعیان بحرین) و وطن از دیگر سایت هایی هستند که دولت عربستان سعودی آنها را فیلتر کرده است.

گروه ام بی سی
نگاهی به امکانات و تجهیزات دروغ‌ پردازی سعودی‌ها

گروه ام بی سی یا مرکز خبررسانی خاورمیانه، متعلق به یک سرمایه دار سعودی است که اکنون هشت شبکه تلویزیونی از جمله تلویزیون خبری العربیه، MBC ۲، MBC، MBC ۳، MBC ۴ را تحت کنترل دارد. گروه چند رسانه ای «ام بی سی» که از سال ۱۹۹۱ در عربستان سعودی فعالیت خود را آغاز کرد، در سال ۲۰۰۲ دبی را به عنوان مرکز جدید خود برگزید. مرکز این شبکه در اوایل دهه ۹۰ میلادی در لندن قرار داشت.

شبکه العربیه
نگاهی به امکانات و تجهیزات دروغ‌ پردازی سعودی‌ها

شبکه تلویزیونی العربیه در منظومه رسانه های عربستان سعودی، یک شبکه خبری و بین المللی است که در دوران جنگ سرد بین سعودی ها و قطری ها و در واکنش به نقش گسترده شبکه تلویزیونی الجزیره قطر، توسط سعودی ها راه اندازی شد. نکته مهم این است که شبکه العربیه در پروژه های مختلف غربی - صهیونیستی در منطقه نقش ایفا می کند.

کمک به آمریکایی ها

طبق برخی اسناد مرکز مطالعات و امور تبلیغاتی دفتر پادشاهی عربستان سعودی به نمایندگی از ریاض قراردادی را با شرکت آمریکایی Podesta Group به امضا رسانده که در نتیجه آن عربستان از ۲۰ آگوست تا ۳۰ سپتامبر ۲۰۱۶ مبلغی بالغ بر ۲۰۰ هزار دلار آمریکا در ازای خدمات تبلیغاتی این شرکت به آن داده است.
نگاهی به امکانات و تجهیزات دروغ‌ پردازی سعودی‌ها
قرارداد دیگری نیز بین شرکت وابسته به پادشاهی عربستان با شرکت BGR Group متخصص در زمینه مناسبات دولتی در 24 آگوست 2015 به امضا رسیده است. در نتیجه این قرارداد، عربستان به شرکت مذکور مبلغ 500 هزار دلار در ازای خدمات مربوط به روابط عمومی، مدیریت خدمات رسانه های جمعی و برگزاری اجلاس های سایت های اجتماعی پرداخت کرده است.
مرکز مطالعات و امور تبلیغاتی دفتر پادشاهی عربستان با مدیریت مسعود القحطانی همچنین قراردادی را با شرکت Podesta Group منعقد کرده است. این قرارداد در ابتدای ژانویه 2016 منعقد شده و بر اساس آن عربستان مبلغ 140 هزار دلار در ماه به شرکت مذکور تقدیم و در مقابل از خدمات روابط عمومی و رسانه ای شرکت استفاده می کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      درباره دروغ پردازی صدا و سیما چی دارین بگین . اگه بخوایم اخبار ایرانو ببینیم باید رسانه های فارسی زبان اونور آبو ببینیم اما اگه بخوایم اخبار اغتشاشات یه شهر کشف نشده دور افتاده روی مریخو بدونیم صدا و سیما کولاک میکنه!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج