۵۸۰۰۹۶
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

از روباه ها تا سگ های شکاری شگفت انگیز، پپ و آرزویی به رنگ آبی آسمانی!

دیباچه ای بر فصل ۱۸ - ۲۰۱۷ لیگ جزیره (۲)

در آستانه آغاز فصل ۱۸-۲۰۱۷ لیگ برتر انگلستان قرار داریم. وبسایت guardian هر یک از ۲۰ تیم حاضر در این مسابقات را مورد بررسی قرار داده و رتبه آن ها را پیش بینی کرده است.

وبسایت نود: در آستانه آغاز فصل ۱۸-۲۰۱۷ لیگ برتر انگلستان قرار داریم. وبسایت guardian هر یک از ۲۰ تیم حاضر در این مسابقات را مورد بررسی قرار داده و رتبه آن ها را پیش بینی کرده است. در هر بخش، چهار تیم لیگ برتر را بررسی کرده و خلاصه ای از نکات کارشناس های تحریریه guardian را تقدیم حضورتان می کنیم. در این بخش، به سراغ تیم های لستر سیتی، هادرسفیلد تاون، اورتون و منچستر سیتی می رویم.

دیباچه ای بر فصل 18 - 2017 لیگ جزیره (2)

لستر سیتی

روباه ها دو فصل پیش حماسه سازی کرده و عنوان قهرمانی لیگ برتر را به دست آوردند در حالی که شانس آن ها برای قهرمانی، ۲۵۰ به ۱ بود. جالب این که تحریریه guardian، امسال نیز شانس قهرمانی لستر سیتی را همین نسبت پیش بینی کرده است. لستر سیتی در فصل گذشته به مکانی بهتر از دوازدهم دست پیدا نکرد اما بر اساس برآورد کارشناس های guardian، رتبه هشتم برای فصل جدید پیش بینی می شود. لستر جزو تیم های پُر فراز و نشیب فوتبال انگلیس طی سه دهه اخیر است. روباه ها طی ۲۸ سال گذشته، با ۱۸ مربی مختلف کار کرده و معمولاً بین لیگ برتر و چمپیونشیپ در رفت و آمد هستند. سابقه چند سقوط تلخ و چند فرار از سقوط یا صعود به لیگ برتر نیز در کارنامه لستر مشاهده می شود ولی اوج غرور لستری ها به فصل ۱۶-۲۰۱۵ باز می گردد. لستر حدود یک سال قبل و پس از کسب عنوان قهرمانی لیگ برتر، فقط ۶۸ میلیون پوند را در تابستان گذشته خرج کرد که اغلب این خریدها نیز ناکام بود. نمپالیس مندی خرید ۱۰ میلیون پوندی لستر در تابستان ۲۰۱۶، پس از یک فصل کاملاً ناموفق در لیگ برتر و فقط ۴ حضور در ترکیب اصلی، چاره ای جز بازگشت به لیگ ۱ فرانسه نمی دید. احمد موسی نیز تنها دو بار به عنوان یار اصلی در سال ۲۰۱۷ برای لستر به میدان رفت و در هر دو بازی نیز، بین دو نیمه تعویض شد. اسلام سلیمانی ۲۹ میلیون پوندی هم در حد انتظارات ظاهر نشد و مصدومیت او پس از بازگشت از جام ملت های آفریقا، اوضاع را برای این مهاجم الجزایری بدتر کرد.

دیباچه ای بر فصل 18 - 2017 لیگ جزیره (2)

صعود لستر به یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا و اخراج کلودیو رانیری دو روی سکه اشک و لبخند هواداران این تیم در فصل گذشته بود. حال کریگ شکسپیر به دنبال تشکیل تیمی است که از منطقه سقوط فاصله بگیرد و یا در بهترین حالت، دوباره به مسابقات اروپایی راه یابد. روباه ها در تابستان جاری ابتدا به سراغ الدین یاکوپوویچ دروازه بان هال سیتی رفته تا یک ذخیره مناسب را برای کاسپر اشمایکل داشته باشند زیرا ران روبرت تسلیر به بوندس لیگا برگشت. هری مگوایر یکی از بهترین خریدهای لستر است که پس از درخشش در قلب خط دفاعی هال سیتی، در ازای ۱۷ میلیون پوند به جمع روباه ها اضافه گردید. این مدافع جدید احتمالاً جانشین روبرت هوث مصدوم در قلب خط دفاعی و به عنوان زوج وس مورگان خواهد شد. حضور ویسنته ایبورا کاپیتان ۲۹ ساله سابق سویا و هافبک تکنیکی، خوش فکر و با تجربه اسپانیایی یک نقطه قوت برای خط هافبک لستر است. کلچی ایهیناچو نیز به خط حمله لستر اضافه شد تا محتمل ترین سیتسم شکسپیر، ۱-۴-۱-۴ باشد. البته شکسپیر در بازی های پیش فصل از چند سیستم دیگر یعنی ۳-۳-۴، ۳-۴-۳ و ۲-۵-۳ نیز استفاده کرد ولی او برای سیستم دفاع سه نفره باید یک دفاع وسط تخصصی دیگر را نیز به خدمت بگیرد. اگر پرداخت ۲۵ میلیون پوند برای خرید کلچی ایهیناچو را بسیار زیاد بدانیم، بالعکس باید باشگاه لستر را بابت خرید ایبورا در ازای ۱۵ میلیون پوند، تحسین کنیم. لستر در بازی های دوستانه پیش فصل فقط دو گل به ثمر رسانده و نتایج جالبی نگرفته است. یکی از این دو گل نیز توسط ریاض محرز به ثمر رسید که احتمالاً به تیم رم ملحق خواهد شد.

دیباچه ای بر فصل 18 - 2017 لیگ جزیره (2)


هادرسفیلد تاون

دیوید واگنر از دوستان صمیمی یورگن کلوپ است که در فصل گذشته به طرز معجزه واری به همراه هادرسفیلد راهی لیگ برتر شد. هادرسفیلد با کسب عنوان پنجمی چمپیونشیب و عبور از پلی آف، به لیگ برتر راه یافت اما کارشناس های تحریریه guardian، رتبه نوزدهمی را در فصل جدید لیگ برتر برای این تیم پیش بینی کرده و شانس قهرمانی هادرسفیلد را ۱۵۰۰ به ۱ می دانند. به اعتقاد دیوید واگنر، هیچ تیمی در تاریخ لیگ برتر به اندازه هادرسفیلد، دست کم گرفته نشده است. البته بلکپول در فصل ۱۱-۲۰۱۰ نیز تقریباً اوضاع مشابهی داشت. هادرسفیلد با درایت مربیگری واگنر از مکان نوزدهم جدول چمپیونشیپ به منطقه پلی آف و سپس لیگ برتر صعود کرد تا هواداران این تیم برای اولین بار از فصل ۷۲-۱۹۷۱، هادرسفیلد را در بالاترین سطح فوتبال انگلیس ببینند. واگنر نه تنها از لحاظ فنی بلکه از لحاظ اخلاقی نیز جذبه ای مشابه کلوپ دارد. او محبوب هواداران هادرسفیلد و مدیر باشگاه است و حتی دین هویل به هواداران هادرسفیلد قول داده که در صورت سقوط، باز هم واگنر را حفظ کند. دیوید ماس به عنوان مدیر اجرایی فوتبالی از ماه ژوئن به باشگاه هادرسفیلد ملحق شده تا تجربیات موفق خود از دوران حضور در سلتیک را به این باشگاه تازه وارد لیگ برتر منتقل نماید. هادرسفیلد در فصل گذشته چمپیونشیپ، کمترین تعداد بازیکن را در اختیار داشت و نیاز مبرمی به استخدام چند مهره ارزشمند دارد. ماس از بدو حضور در هادرسفیلد، عملکرد خوبی را ارائه نموده و در تابستان جاری، ۴ بار رکورد خریدهای تاریخ این باشگاه دچار تغییر شده است.

دیباچه ای بر فصل 18 - 2017 لیگ جزیره (2)

هادرسفیلد بسیار زود وارد بازار نقل و انتقالات شد و ۹ بازیکن جدید از جمله سه یار قرضی در فصل قبل یعنی الیاس کاچونگا، آرون موی و کیسی پالمر را به خدمت گرفت. این خریدهای زود هنگام برای تیمی که بر سبک فوتبال پویای مبتنی بر پرسینگ اتکاء دارد، یک مزیت بزرگ است. استیو مونیه گران ترین خرید هادرسفیلد در ۳ بازی از ۴ مسابقه پیش فصل، گلزنی کرد. استیو مونیه و لورن دوپوآتر دو خرید جدید باشگاه باید مشکلات گلزنی هادرسفیلد را حل کنند. مونیه بازیکن تیم ملی بنین، علاوه بر خط حمله، قادر به بازی در خط میانی یا کناره زمین بوده و بسیار کارآمد است. خرید قطعی آرون موی ملی پوش استرالیایی از منچستر سیتی، یک قوت قلب برای سگ های شکاری خواهد بود. ماتیاس یورگنسن دانمارکی نیز با ارزش ۳،۵ میلیون پوند، یکی از خریدهای خوب واگنر در خط دفاعی است. یوناس لوسل ۲۸ ساله دانمارکی نیز برای تقویت دروازه هادرسفیلد و پس از یک فصل درخشش در بوندس لیگا، به جمع سگ های شکاری اضافه شد. حال باید دید که آیا هادرسفیلد با این بازیکن های کم تجربه و غالباً گمنام، قادر به بقا در لیگ برتر خواهد بود یا خیر؟

دیباچه ای بر فصل 18 - 2017 لیگ جزیره (2)


اورتون

تافی ها بهترین گلزن خود یعنی روملو لوکاکو را از دست دادند تا خلأ بزرگی در خط حمله آن ها به وجود بیاید. البته با ۷۵ میلیون پوند حاصل از فروش لوکاکو، هنوز هم می توان کمبود یک مهاجم گلزن را جبران کرد. وین رونی اسطوره فوتبال انگلیس نیز دوباره به گودیسون پارک برگشت تا پس از ۱۳ سال شکوه مند در اولدترافورد، یک بار دیگر پیژامه اورتون را بر تن نماید. البته رونالد کومان سرمربی اورتون نباید حساب چندانی به روی وین رونی از بابت گلزنی کند. شاید حضور رونی بیشتر از جنبه روحی و روانی یک فاکتور مثبت برای تافی ها باشد. اورتون در فصل گذشته لیگ برتر به رتبه هفتم دست یافت و کارشناس های تحریریه guardian تکرار همین رتبه را برای اورتون در فصل جدید، پیش بینی کرده اند. با وجود ۶ تیم قدرت مند منچستر یونایتد، منچستر سیتی، آرسنال، تاتنهام، چلسی و لیورپول احتمالاً هیچ رتبه ای بالاتر از هفتم برای اورتون وجود ندارد. به عقیده کارشناس ها، شانس قهرمانی اورتون ۸۰ به ۱ است. رونالد کومان تابستان جاری را یک مقطع سرنوشت ساز برای تکمیل پروژه مورد نظر خویش در گودیسون پارک می داند. اورتون با توجه به بضاعت خود، سرمایه گذاری خوبی را آغاز کرده و شگفتانه بازار تابستانی لیگ برتر، لقب گرفته است. البته در این شرایط وانفسای بازار فوتبال اروپا، نمی توان سرمایه گذاری ۱۵۰ میلیون پوندی را یک شگفتی تمام عیار دانست. سرمایه فرهاد مشیری سهام دار عمده این باشگاه و درایت استیو والش مدیر فوتبال تافی ها باعث شده تا رونالد کومان خوش بخت ترین مربی اورتون طی دو دهه اخیر باشد. اورتون تاکنون حدود ۱۰۰ میلیون پوند را بابت خرید ۷ بازیکن هزینه کرده و ۵۰ میلیون پوند دیگر را نیز برای خرید گیلفی سیگوردسون ستاره ایسلندی تیم سوانسی سیتی کنار گذاشته است. داستان پُر پیچ و خم عشق و علاقه اورتون به سیگوردسون به تدریج در حال عبور از سریال های عاشقانه چند صد قسمتی بوده اما کومان برای تکمیل تیمش به یک مهاجم دیگر و یک دفاع چپ سطح بالا نیاز دارد. جالب این که هر ۵ بازی نخست تافی ها مقابل تیم هایی است که در زمره شش قدرت برتر فوتبال جزیره قرار گرفته اند.

دیباچه ای بر فصل 18 - 2017 لیگ جزیره (2)

کومان تاکنون به جز لوکاکو، اقدام به فروش جرارد دلوفئو و تام کلوِرلی کرده و چه بسا با جدایی راس بارکلی، جیمز مک کارتی، جوئل روبلس و عمر نیاسه، فشار به روی این مربی هلندی افزایش یابد. اورتون با خرید جوردن پیکفورد دروازه بان ساندرلند و مایکل کین مدافع برنلی، دو مرتبه رکورد نقل و انتقالات تاریخ باشگاه را در تابستان جاری شکسته است. داوی کلاسن کاپیتان کهنه کار آژاکس نیز با مبلغ ۲۳،۶ میلیون پوند، به گودیسون پارک قدم نهاد. پیکفورد دروازه بان بسیار مستعدی بوده که اکنون گران ترین دروازه بان بریتانیایی در تاریخ فوتبال محسوب می شود. نویل سوتال دروازه بان افسانه ای تاریخ باشگاه اورتون، از پیکفورد به عنوان یک گزینه مناسب برای حراست از دروازه این تیم طی ۱۰ سال آینده نام می برد. مایکل کین مدافع آهنین تیم ملی زیر ۲۱ ساله های انگلیس بهترین گزینه برای تقویت خط دفاعی مسن اورتون است. ساندرو رامیرز استعداد ۲۲ ساله نیز پس از درخشش در مالاگا و تیم ملی زیر ۲۱ ساله های اسپانیا، با امیدهای فراوان راهی گودیسون پارک شد. یکی از چالش های بزرگ کومان، یافتن بهترین پُست برای وین رونی است. رونی طی چند بازی پیش فصل و مقدماتی لیگ اروپا، در پُست های مختلف از جمله مهاجم مرکزی، جناحین راست و چپ بازی کرد و حتی یک بار نیز پُشت سر ساندرو رامیرز مهاجم نوک قرار گرفت. اورتون با عناصر هجومی کنونی، فاقد سرعت و پویایی در خط حمله است و با توجه به مصدومیت طولانی یانیک بولاسی، نیاز مبرم به یک مهاجم سرعتی حس می شود. تافی ها به جز خرید بازیکن، در حال انجام دو سرمایه گذاری عمده بر روی ساخت یک ورزشگاه جدید و پرورش استعدادها در آکادمی خود هستند. اورتون و رونالد کومان آرزوهای بزرگی را در سر می پروانند و باید منتظر روزهای بهتری برای آبی های بندر لیورپول باشیم.

دیباچه ای بر فصل 18 - 2017 لیگ جزیره (2)


منچستر سیتی

سیتیزن ها در فصل گذشته به مقام سوم دست یافتند که با توجه به سرمایه گذاری هنگفت این باشگاه و حضور پپ گواردیولا روی نیمکت این تیم، رتبه چندان دلچسبی نبود. کارشناس های تحریریه guardian، کسب عنوان قهرمانی را در فصل جدید لیگ برتر برای شاگردهای گواردیولا پیش بینی کرده و شانس قهرمانی سیتی را ۱۵ به ۸ در نظر گرفته اند. پپ طی نخستین فصل حضور در فوتبال انگلستان، تقریباً از این فوتبال متفاوت غافل گیر شد و حالا باید اشتباهات گذشته را جبران کند. نخستین اشتباه گواردیولا، اصرار به ارائه فوتبال سراسر هجومی بود، گویی ایده پپ این است که تیمش تا حد ممکن گل بزند و هیچ اهمیتی ندارد که چند گل را دریافت کند! عدم استحکام دفاعی منجر به شکست های سنگین همچون بازی مقابل چلسی یا لستر سیتی در دسامبر گذشته گردید و از همان زمان، زنگ خطر برای یاران پپ به صدا در آمد. ثبت تنها ۱۲ کلین شیت از ۳۸ بازی، آمار جالبی برای خط دفاعی گران قیمت سیتی نبود. تحقیر سیتی مقابل موناکو در لیگ قهرمانان، اوج مشکلات شاگردهای پپ را عیان ساخت.

دیباچه ای بر فصل 18 - 2017 لیگ جزیره (2)

گواردیولا برای جبران نقاط ضعف تیمش، شروع به خرید دروازه بان و مدافعان کناری با قیمت های گزاف در تابستان جاری کرد. ادرسون مورائز دروازه بان بنفیکا در ازای ۳۴،۷ میلیون پوند به ورزشگاه اتحاد قدم نهاد تا جانشین کلودیو براوو و جو هارت شود. همچنین کایل واکر و بنجامین مندی مدافعان راست و چپ نیز به ترتیب با ۴۵ و ۵۲ میلیون پوند به منچستر سیتی پیوستند. خرید دانیلو بازیکن چند پُسته برزیلی نیز سر و صداهای زیادی را به پا کرد. چند مدافع با تجربه همچون الیاکیم مانگالا، الکساندر کولاروف و جیسون دنایر از برنامه های گواردیولا کنار گذاشته شده تا سیتیزن ها با وجود تنها سه دفاع وسط (ونسان کمپانی، نیکولاس اوتامندی و جان استونز)، همچنان با کمبود مهره در این منطقه مواجه باشند. حال باید دید که آیا گواردیولا با هزینه ۱۵۲،۵ میلیون پوندی در خط دفاعی، قادر به جبران بزرگ ترین ضعف تیمش خواهد بود یا خیر؟ البته منچستر سیتی در خط هافبک نیز اقدام به خرید برناردو سیلوا بازیکن تکنیکی، خوش فکر و خلاق موناکو کرده و چه بسا با خرید الکسیس سانچز، قدرت این تیم در خط هافبک صد چندان شود. این باشگاه در دوران حضور گواردیولا، تاکنون ۳۶۲،۸۵ میلیون پوند را صرف خرید بازیکن کرده اما این مرد اسپانیایی برای اولین بار در عمر خود، یک فصل بدون جام را به پایان رسانید. او با حضور روی نیمکت سیتی، ریسک بزرگی را پذیرفته و شاید این فصل، آخرین فرصت خلدون المبارک به پپ گواردیولا برای جبران مافات باشد. به احتمال زیاد، گواردیولا این فصل را با سیستم ۱-۳-۲-۴ آغاز می کند اما پرسش این جا است که آیا فرصت بازی به سرخیو آگوئرو و یحیی توره در ترکیب اصلی آبی های آسمانی خواهد رسید یا خیر؟

دیباچه ای بر فصل 18 - 2017 لیگ جزیره (2)
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج