۵۸۰۲۲۸
۱۳ نظر
۵۰۰۹
۱۳ نظر
۵۰۰۹
پ

شرط از رده خارج کردن پراید

عضو هیات رییسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: برای از رده خارج کردن پراید دولت باید با تسهیلات ارزان قیمت بانکی به خودروسازان، کاهش مالیات‌های خودروسازی و اختصاص وام خرید به خریداران، خودروهای ارزان قیمت را در سبد خانوارها نگه دارد.

خبرگزاری ایسنا: عضو هیات رییسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: برای از رده خارج کردن پراید دولت باید با تسهیلات ارزان قیمت بانکی به خودروسازان، کاهش مالیات‌های خودروسازی و اختصاص وام خرید به خریداران، خودروهای ارزان قیمت را در سبد خانوارها نگه دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدجواد حسینی‌کیا گفت: قیمت پراید و سایر خودروهای ایرانی توسط شورای رقابت از قبل گران شده بود اما این مساله دیر اعلام شد. اعلام خبر گران شدن پراید و سایر خودروهای داخلی مصادف شد با مصاحبه مطبوعاتی مدیرعامل سایپا و اعلام این جمله از ایشان که «پراید خودروی مطلوب فقراست».

وی اظهار کرد: اعلام خبر گران شدن پراید و سایر خودروها به فاصله کوتاهی از این سخن مدیرعامل سایپا کاملا تصادفی بود. منظور آقای جمالی این جمله این بود که «پراید خودرویی همگانی و برای همه است». به نظرم در انتقال سخنان ایشان، برخی نتوانستند خوب مطلب را انتقال دهند.

نماینده مردم سنقر در مجلس مدعی شد: این طور نیست که پراید فقط خودروی فقرا باشد، بلکه اقشار مرفه نیز در سفرهای درون شهری از این خودرو استفاده می‌کنند.

عضو هیات رییسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به اطلاع کمیسیون صنایع و معادن مجلس از گران شدن خودروهای ایرانی، گفت: ولی ملکی نماینده مشکین شهر در مجلس که عضو ناظر مجلس در شورای رقابت هم هست، قبل از تعطیلات تابستانی مجلس در نشست کمیسیون، نمایندگان را از تصمیم جدید شورا مطلع کرد.

حسینی‌کیا در عین حال از نگرانی دهک‌های ضعیف جامعه برای از رده خارج شدن این خودرو در آینده نزدیک سخن گفت و افزود: تغییر ناگهانی قیمت‌ها یا تصمیم برای از رده خارج کردن پراید نیازمند تدبیر مدبرانه‌ای است که کمترین اثر منفی را بر خانواده‌های ضعیف و فقیر داشته باشد. نباید روی پراید متوقف ماند؛ به همین دلیل مدیران سایپا نیز درصدد هستند تا قبل از پایان سال ۱۳۹۷ خودروی جایگزین پراید را شناسایی و تولید کنند، خودرویی که در توان خرید مردم باشد.

وی گران نشدن قیمت خودرو را به حمایت‌های مالی و قانونی دولت از خودروسازان منوط کرد و افزود: برای عرضه خودروی جایگزین پراید اما با کیفیت‌تر و ایمن‌تر از این خودرو که در استطاعت مالی دهک‌های متوسط و ضعیف جامعه هم باشد، دولت باید با تسهیلات ارزان قیمت بانکی به خودروسازان، کاهش مالیات‌های خودروسازی و اختصاص وام خرید به خریداران خودروهای ارزان قیمت را در سبد خانوارها نگهدارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      با قاتل مردم که یه حلبی بیشتر نیس وایمنی نداره و قیمت یه سانتافه تو خارج پول میگیرین شرط نزار

    • محمد سلطان

      شما فرهنگ رانندگی به مردم یاد بده بقیه پیش کش! ورود خودرو جایگزین پراید برای دولت درامد بیشتری خواهد داشت چون خودرو زیر 30میلیون نخواهد بود واین یعنی یک سود 8تا 10 میلیونی برای دولت! ملت همیشه در صحنه هم پرداخت خواهند کرد! خدا این ملت را برای خدمات رسانی به دولت حفظ بفرما!

    • بدون نام

      اره جون خودتون

    • بدون نام

      شرط از رده خارج شدن پراید به این صورته که یا کل جمعیت ایران به وسیله ی این خودرو نابود بشن که دیگه خریداری باقی نمونه که بخواد تولید بشه یا اینکه کل کشور رو بفروشیم پولشو بدیم به خودرو سازها که دیگه خیالشون راحت شه بیخیال ما بشن

    • بدون نام

      هر کی بتونه خدا رو ببینه خروج پراید از چرخه تولیدو میبینه
      تا قیامت با پراید

    • بدون نام

      بهترین خودرو در مناطق ازاد خیلی خیلی ارزانتر از پراید است به خاطر پلاک خودرو را به قیمت گزاف به خورد مردم می دهید شما ها به فکر در امد خود هستید نه به فکر مردم وبا ابن حرف‌ها مردم را مسغره نکنید. یعنی منظور بنده این که سر وته پیاز دستت خودتونه

    • بدون نام

      جالبه که قیمت خودروی چینی تو کشور ما از قیمت فروش جهانی اون گرونتره! در ضمن قرار بود مالیات بر ارزش افزوده برای خودروهایی که در داخل تولید میشوند حذف شود که در عمل چنین چیزی نشد!

      پاسخ ها

      • عزب

        کاربر عزیز. 15/16 از اینکه منتظر ارزان شدن خودرو و قیمت مناسب با جهان آن باشیم فقط یک خیال و آرزو بیش نیست، زمانی که خودروسازان آزاد هستند که هر روز یا ماه به ماه افزایش قیمت خودرو را چند درصدی افزایش دارد مضاف بر این که از نظر کیفیت نیز چند درصدی افت کرده،منتظر بودن فقط خیال و رویاست، متاسفانه نمایندگان مردم که همیشه در خواب و چرت بودند فقط یک روز بیدار شده بودند که آن هم به عکس سلفی با سرکار خانم موگرینی مشغول شدند که آن را به رخ همسران خود بکشند، در نتیجه انتظار خودرو را باید به فراموشی سپرد و بس،

    • ایمان

      ایشون چون مدیر سایپا هستن پولدارن راست میگه ما مردم فقیریم ولی اینو باید ایشون بدونه ما فقرا به قیمتی که تو اروپا ماشین خوب سوار میشن ، سوار ماشین بی کیفیت ایرانی میشیم

    • مصطفی

      جناب حجت الله والمسلمین سلام .خدا وکیلی گفتم خدا وکیلی شما که نماینده این مردم محروم در مجلس هستی خودروی خودت چیه .و چرا صحبت های مدیر عامل سایپا را ماست مالی کردی .دوران لاپوشانی دیگه گذشته .بسه دیگه .دولت خودش تو این کارخانه ها سهیم است چطور دلش میاد از سهم خودش بگذره و خودروی خوب و ارزان و مطمئن در اختیار این مردم بقول مدیر عامل سایپا فقیر بزاره .فقیر مدیر عامل سایپا و دارودسته شماهاست که مارا فقیر حساب میکنید .

    • جوان

      تو هروقت فهمیدی امریکا و تحریمش چه اسیبی در این چندسال به کشور زده..بعد شرط بزار...من موقعی میفهمم چه ضرری کردیم خونم به جوش میاد..اخه شماها چقد وژدان کاریتون کمه .امریکا از اون بر... دولت از این بر..دارن به مردم فشار میارن داریم خرد میشیم

    • بدون نام

      بهترین گزینه برای وسیله
      الاغه که خرج نداره

    • ZOHEYR

      پراید از رده خارج بشه ؟
      بهترین وسیاه برای نزدیک شدن به خدا بود! حیف نیست؟:D
      فدای مظلومیت ملت ایران ، که از رده خارج شدن این حلبی های گرانقیمت براشون دغدغه ایجاد میکنه.
      کاش زلزله سیل یا هر بلایی که لازم باشه برسر این دو خودرو ساز بیاد و از ریشه نابود بشه ، تا بلکه مردم نفسی راحت بکشن و خودرویی در شان و منزلت ایرانی سوار بشن.
      به بهانه حمایت از تولید داخل ، سالیانه هزاران نفر قربانی بی کفایتی و راندخواری مسولین میشن ، خدایا کی میخواد حرف مارو بشنوه!
      من جوان ایرانی باید جون بکنم بعد چندسال بتونم یه پراید بخرم.ماشین بعد از خانه میشه دومین دغدغه ملت .
      یکی بیاد مارو نجات بده.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج