۵۸۰۶۰۱
۱ نظر
۵۰۱۱
۱ نظر
۵۰۱۱
پ

ممنوعیت استفاده از پلاستیک یکبار مصرف در کاستاریکا

درحالی که همه جا از دهلی نو تا کالیفرنیا قانون ممنوعیت استفاده از کیسه‌های پلاستیکی و یکبارمصرف را تصویب کرده اند، کاستاریکا وعده بسیار بزرگتری داده است.

برترین ها: کاستاریکا یک موضع قوی دربرابر آلودگی پلاستیکی اتخاذ کرده است. این کشور که به خاطر کار باورنکردنیشان در برگرداندن جنگل زدایی شناخته شده اند اکنون به مسئله پلاستیک‌های یکبار مصرف و زباله هایی که ایجاد می‌کنند رسیدگی می‌کنند. در واقع کاستاریکا قول داده تا سال ۲۰۲۱ تمام پلاستیک‌های یکبار مصرف را ممنوع کند. درحالی که همه جا از دهلی نو تا کالیفرنیا قانون ممنوعیت استفاده از کیسه‌های پلاستیکی و یکبارمصرف را تصویب کرده اند، کاستاریکا وعده بسیار بزرگتری داده است.
ممنوعیت استفاده از پلاستیک یکبار مصرف در کاستاریکا

درب‌های پلاستیکی، لیوان‌ها و قاشق چنگل‌های یکبار مصرف همگی در این کشور آمریکای مرکزی ممنوع می‌شوند. وقتی در نظر بگیرید که هر سال ۴۰۰۰ تن زباله جامد در این کشور تولید می‌شود و ۲۰ درصد آن هرگز به مرکز بازیافت یا محل دفن زباله برده نمی‌شود و در رودخانه ها، سواحل و جنگل‌ها ریخته می‌شود، چنین اقدامی ضروری به نظر می‌رسد. دولت چند استراتژی را دنبال می‌کند که شامل بخش‌های خصوصی و دولتی خواهد شد که شامل تحقیقات نوآورانه برای جایگزینی محصولات پلاستیکی می‌شود. به طور مثال گروهی از دانشجویان درحال کار بر روی ماده‌ای از جنس موز هستند که ۵ برابر محکم‌تر از پلاستیک است و در ۱۸ ماه تجزیه می‌شود.
ممنوعیت استفاده از پلاستیک یکبار مصرف در کاستاریکا
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مدیونی سانسور کنی

      ای خدا شما چرا گیر دادین به کاستاریکا همکین ایران گل و بلبل که شده اشغال دانی بخدا شمال کشور دیگه جایی برای زباله ها نداره تمام جنگل ها شده کوهی از زباله- خیلی جالبه حتی یک کارخانه تفکیک زباله هم نداریم با این همه ادعا و دبدبه پیشرفتگی* خدایی ما ایرانیا چرا انقد ادعا داریم؟؟؟ تمام کشورهای دنیا از زباله علاوه بر تولید انرژی کشورشون رو هم کثیف نمیکنن اونوقت ایرا شده زباله دانی و محل اختلاص گران و ژن های خوب و جوانان بیکار و معتاد شما گیر دادین به کاستاریکا *

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج