۵۸۰۸۴۷
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

بازی تاج و تخت در لیگ جزیره

رقابت های این فصل لیگ برتر جزیره با توجه به خریدهایی که تیم های برتر انجام داده اند میان مدعیان بسیار تنگاتنگ تر از فصل گذشته پیگیری خواهدشد.

روزنامه هفت صبح: رقابت های فصل ۲۰۱۸-۲۰۱۷ لیگ برتر انگلیس جمعه شب با بازی آرسنال و لسترسیتی در ورزشگاه امارات آغاز شد. در جذاب ترین لیگ دنیا که بهترین مربیان را دارد امسال شاهد رقابت تنگاتنگ تری میان مدعیان خواهیم بود. در منچسترسیتی پپ گواردیولا دومین فصل حضورش در این تیم را تجربه می کند و دیگر با جو بازی های جزیره آشنا شده. در تابستان او خریدهای بسیار خوبی داشته و یکی از مدعیان اصلی برای قهرمانی خواهدبود. ژوزه مورینیو هم در منچستر یونایتد دیگر عذری برای نتیجه نگرفتن ندارد و چیزی جز قهرمانی مطمئنا به مذاق هواداران خوش نخواهدآمد.
بازی تاج و تخت در لیگ جزیره
آنتونیو کونته که در فصل اول حضورش در جزیره قهرمانی را برای آبی پوشان لندنی به ارمغان آورد با توجه به کم کاری مسئولان در خرید بازیکنان جدید فصلی دشوار را در پیش رو خواهدداشت. تاتنهام نایب قهرمان فصل گذشته که هیچ بازیکن جدیدی را تاکنون به تیمش اضافه نکرده با رهبری پوچتینو برای رقابت با تیم هایی که با نیروهای جدیدشان جان تازه ای گرفته اند باید تلاشی مضاعف از خود نشان دهد. آرسنال با حضور لاکازت و کولاسیناچ امیدوار است بار دیگر به جمع چهار تیم ابتدایی بازگردد. لیورپول اما با وجود خرید محمد صلاح که بهترین خریدش محسوب می شود و احتمال از دست دادن کوتینیو به بارسا نباید انتظار فصل درخشان را داشته باشد. در کنار این شش تیم اورتون با رونالد کوما و اضافه شدن وین رونی و کلی خرید دیگر یکی دیگر از تیم های خوب رقابت های فصل آینده محسوب می شود. برایتون، هادرسفیلد و نیوکاسل هم تازه واردان رقابت های این فصل جزیره محسوب می شوند.

چلسی
بازی تاج و تخت در لیگ جزیره

بهترین خرید: آلوارو موراتا با قراردادی 80 میلیون یورویی به مربی سابقش در یوونتوس ملحق شد. انتظار می رود او همانند کاستایی که مورد غضب کونته قرار گرفت و از تیم کنار گذاشته شد حداقل 20 گل برای تیمش به ثمر برساند. با توجه به جدایی نمانیا ماتیچ خرید باکایو که هم باری آبی پوشان از اهمیت بالایی برخوردار است. بسیاری از کارشناس ها معتقدند که خرید ویلی کابایرو و آنتونیو رودیگر با توجه به موجودی های باشگاه چلسی، تا حدودی غیرضروری بود. ویلی کابایرو دروازه بان مسن آرژانتینی به عنوان بازیکن آزاد از منچسترسیتی جدا شد تا جای خالی آسمیر بگوویچ را روی نیمکت ذخیره های چلسی بگیرد. هیچ کس در توانایی آنتونیو رودیگر مدافع 24 ساله آلمانی شک ندارد. او طی چند فصل بازی برای اشتوتگارت و رم، میزان توانایی خود را به اثبات رساند اما پس از خرید رودیگر، انتقادهایی از چلسی صورت گرفت. منتقدین می گویند که چلسی با وجود یک خط دفاعی مستحکم و البته چند مدافع جوان و مستعد دیگر همچون آندریاس کریستنسن، کورت زوما و نیتان آکه چرا باید به سراغ رودیگر برود. به عقیده این عده از کارشناس ها، مشکلات اساسی چلسی در خطوط هافبک و حمله بوده که هنوز مرتفع نشده است.
بازی تاج و تخت در لیگ جزیره

چالش های پیش رو: از سال 2009 به بعد، هیچ تیمی نتوانسته از عنوان قهرمانی خود در لیگ برتر دفاع کند. منچستریونایتد تحت هدایت سر الکس فرگوسن به این موفقیت دست یافت و حالا آنتونیو کونته برای تکرار قهرمانی چلسی راه بسیار دشواری را در پیش دارد کوته در یوونتوس به 3 قهرمانی پیاپی در سری آ رسید ولی شرایط لیگ برتر بسیار متفاوت است. بسیاری از هواداران چلسی از عملکرد مدیران باشگاه در بازار نقل و انتقالات گله مند بوده و بیشترین اعتراضات نیز به مایکل امنالو مدیر فنی باشگاه وارد می شود. چلسی باید در 4 جبهه به میدان رفته که از همه مهم تر، لیگ قهرمانان اروپا است. کارشناس های فوتبال یکی از عوامل قهرمانی چلسی در فصل گذشته لیگ برتر را عدم حضور در مسابقات اروپایی و فرصت بیشتر برای استراحت می دانستند اما در فصل آینده، تعداد بازی های چلسی بسیار بیشتر و تمرکز این تیم علاوه بر لیگ برتر، به رقابت های اروپایی دوخته خواهدشد.

یک فصل خوب: دفاع از عنوان قهرمانی و عملکرد درخشان در لیگ قهرمانان.

یک فصل بد: تکرار تاریخ مثل اتفاقی که سه فصل قبل برای ژوزه مورینیو رخ داد.

وضعیت کلی تیم: چلسی در کامیونیتی شیلد شکست خورد و جام را به آرسن ونگر تقدیم کرد. تیمی که کونته برای آن دیدار به میدان فرستاد خوب بود اما نیمکت ذخیره های چلسی وضعیت اسفناکی دارد. اگر بازیکنان اصلی آسیب بینند در کنار فشردگی و تعداد زیاد مسابقات کونته بازیکنانی برای جایگزینی نیروهای اصلی اش ندارد و به همین دلیل باید قبل از پایان فصل نقل و انتقالات فکری به حال این مشکل بکند.


منچسترسیتی
بازی تاج و تخت در لیگ جزیره

بهترین خرید: گواردیولا در بازار نقل و انتقالات برناردو سیلوا هافبک بازیساز پرتغالی را با مبلغ 34 میلیون پوند، به خدمت گرفت. هشتاد و یک درصد پاس های این هافبک پرتغالی در فصل گذشته لیگ فرانسه، صحیح بوده است. او یک بازیکن خلاق بوده که 59 بار برای یاران خودی، خلق موقعیت کرده و 9 پاس گل نیز در کارنامه اش مشاهده می شود. سرعت، سخت کوشی، تکنیک بالا، هوشمندی، مهارت در کنترل توپ و پاس های دقیق از ویژگی های برنادو سیلوا بوده و او استاد تنظیم ضرباهنگ بازی است. البته جثه کوچک و قدرت بدنی پایین جزو نقاط ضعف وی بوده و بسیاری از کارشناس ها معتقدند که برناردو سیلوا در آینده ای نه چندان دور جانشین داوید سیلوا خواهدشد. از لحاظ فنی و جسمانی، شباهت زیادی بین این دو بازیکن وجود دارد و هر دو نیز بسیار انعطاف پذیر هستند. اگر چه برناردو سیلوا فقط 8 گل را در فصل گذشته به ثمر رساند اما قابلیت بازی در پست هافبک هجومی را هم دارد. با توجه به آمادگی مفرط کوین دی بروینه در اردوی پیش فصل و درخشش فوق تصور وی در پیروزی 4-1 مقابل رئال مادرید، هواداران آبی های آسمانی به شدت منتظر ظهور زوج رویایی دی بروینه و برناردو سیلوا هستند.
بازی تاج و تخت در لیگ جزیره

چالش های پیش رو: در فصل پیش یکی از معضلات سیتی مسئله دروازه بانی بود. برای رفع این منشکل گواردیولا ادرسون را به جای کلودیو براوو که فصلی کابوس وار در اتحاد تجربه کرد را به خدمت گرفت. گواردیولا فاش کرده که یکی از دلایل علاقه وی به ادرسون، توانایی بالای او در زدن ضربات شروع مجدد است. گاهی ضربات اردسون از محوطه جریمه خودی تا محوطه جریمه حریف نیز رسیده که این نوع ضربات به هنگام پرسینگ شدید تیم حریف، بسیار مفید است. اکنون باید دید آیا نگرانی های سیتی در این پست حل خواهدشد یا خیر. چالش دیگر استفاده از سیستمی است که گابریل ژسوس و اگرو به طور همزمان در ترکیب تیم به میدان بروند چرا که ستاره آرژانتینی به هیچ وجه با نیمکت نشینی کنار نمی آید.

یک فصل خوب: قهرمانی در لیگ و لیگ قهرمانان.

یک فصل بد: چیزی جز قهرمانی.

وضعیت کلی تیم: مشکل اساسی منچسترسیتی در فصل گذشته، به فاز دفاعی مربوط بود. گواردیولا با آگاهی از این مسئله، عمده ترین تغییرات را در خط دفاعی تیمش به وجود آورد. چند مدافع کناری و میانی سیتی از جمله پابلو زابالتا، گائل کلیشی، الکساندر کولاروف و باکاری سانیا جدا شده و چهره هایی مانند گایل واکر، دانیلو و بنجامین مندی برای تقویت خط دفاعی به این تیم پیوستند. باشگاه منچستر سیتی بابت خرید ادرسون، واکر، دانیلو و مندی مجموعا ۱۶۲ میلیون پوند هزینه کرد. همین خریدهای دفاعی حاکی از نارضایتی عمده گواردیولا از وضعیت خط دفاعی تیمش در فصل گذشته است. سیتیزن ها با وجود نیکولاس اوتامندی، ونسان کمپانی و جان استونز تقریبا از قلب خط دفاعی خود خاطر جمع بوده اما هر سه بازیکن مذکور، سابقه مصدومیت در فصل گذشته را داشتند.

استونز و اوتامندی در بازی های دوستانه، علاوه بر وظایف دفاعی خویش، به کمک مهاجمان رفته و چند گل را به ثمر رساندند. با جدایی احتمالی مانگالا، نیاز به خرید حداقل یک دفاع وسط دیگر احساس می شود. در اندیشه های تاکتیکی پپ گواردیولا، مدافعان کناری (فول بک ها) نقش بسیار مهمی را ایفا می کنند. پپ به تغییر مداوم الگوی بازی اعتقاد داشته و هر بازیکنی برای موفقیت در تیم های این مربی اسپانیایی، باید از آمادگی بدنی بسیار بالایی برخوردار باشد.

دو فول بک اصلی گواردیولا در جناحین راست و چپ، به ترتیب کایل واکر و بنجامین مندی هستند و دانیلو صرفا یک ذخیره برای آن ها خواهد بود. البته با توجه به علاقه مفرط پپ به سیستم چرخشی، احتمالا بازی های زیادی به دانیلو می رسد. این بازیکن راست پا در فصل گذشته لالیگا، دو بار به عنوان دفاع چپ نیز به میدان رفت. همچنین دانیلو توانایی بازی در خط دفاعی سه نفره را داشته و حتی در صورت مصدومیت یکی از مدافعان وسط سیتی، گزینه خوبی برای حضور در قلب خط دفاعی است. دانیلو در نبردهای هوایی مهارت خوبی داشته و با توجه به سرعت خوب خویش، قادر به پوشش فضاهای خالی پشت بازیکن های در حال نفوذ می باشد. همچنین سرعت وی کمک شایانی به تیم منچسترسیتی در هنگام انتقال از دفاع به حمله خواهدبود.

منچسترسیتی طی دیدار مقابل رئال مادرید، در سیستم 2-5-3 از واکر در سمت راست و دانیلو در سمت چپ استفاده کرد. بنجامین مندی نیز با قد بلند و جثه تنومند، به راحتی در نبردهای تن به تن پیروز شده و نفوذهای وی از جناح چپ زبانزد است. این ستاره فرانسوی در مواقع لزوم، از لب خط نفوذ کرده و تبدیل به وینگر چپ می شود.

لیورپول
بازی تاج و تخت در لیگ جزیره

بهترین خرید: با این که سر و صداهای زیادی پیرامون تیم لیورپول از ابتدای بازار نقل و انتقالات تابستانی به گوش می رسید اما قرمزها چندان هم در این زمینه فعال نبوده اند. مهم ترین خرید یورگن کلوپ در تابستان جاری، محمد صلاح مهاجم سرعتی و تکنیکی تیم ملی مصر است که پس از چند فصل درخشان در آ. اس رم پیراهن لیورپول را پوشید. صلاح از لحاظ تاکتیکی نیز بسیار هوشمند بوده و بازیکن انعطاف پذیری محسوب می شود. حضور در مسابقات اروپایی باعث شده تا لیورپول برخلاف فصل گذشته، برنامه بسیار فشرده تری را داشته و فشار بیشتری در انتظار مردان کلوپ است. سرمربی آلمانی لیورپول به خوبی آگاه است که تیمش برای حضور موفق در چهار جبهه مختلف، بیش از هر چیزی به تنوع تاکتیکی نیاز دارد و محمد صلاح همان نقطه عطف تاکتیکی این تیم خواهدبود. مهمترین نقطه وقت صلاح، سرعت خیره کننده هنگام پا به توپ و قدرت پاسوری کم نظیر است. همین تخصص صلاح باعث شده تا کارشناس های فوتبال از او به عنوان مهره ای برای ضدحمله یاد کنند. یکی از بزرگ ترین شگردهای یورگن کلوپ در دورتموند و لیورپول، اتکاء به ضدحملات بوده و صلاح برای نیل به این هدف، بهترین مهره ممکن خواهدبود.
بازی تاج و تخت در لیگ جزیره

چالش های پیش رو: بزرگ ترین نقص لیورپول در فصل گذشته، ناتوانی مقابل تیم هایی بود که اجازه پرس زیاد و بهره برداری از فضا هنگام ضدحمله را نمی دادند. شاید به همین دلیل ،اغلب نتایج ضعیف لیورپول نیز مقابل تیم های متوسط و پایین جدول لیگ برتر رقم خورد. یکی از مهم ترین انتقادهای تاکتیکی به لیورپول در فصل گذشته، عدم وجود یک plan B قوی بود که اگر کلوپ می خواهد جایی در میان چهار تیم ابتدایی داشته باشد باید تدبیری در این زمینه بیندیشد.

یکی دیگر از چالش های کلوپ، خرید یک هافبک وسط (نقش یار شماره ۶) خواهد بود که بین دو مهاجم حریف مستقر شود. اگرچه جورجینیو واینالدوم و جوردن هندرسون قادر به ایفای این نقش هستند اما مصدومیت و عدم ثابت آن ها یک هشدار برای «آقای معمولی» بوده و به همین دلیل، لیورپول به یک هافبک دیگر نیاز دارد. به همین دلیل، یورگن کلوپ همه توان خود را برای خرید نبی کیتا هافبک ارزشمند لایپزیگ به کار گرفته است.

یک فصل خوب: حضور در کورس قهرمانی، لیورپول فصل گذشته آغاز قدرتمند داشت و انتظار می رود آن عملکرد را تکرار کند.

یک فصل بد: قرار نگرفتن در جمع چهار تیم اول و با توجه به غیبت لانانا در سه ماه اول فصل حذف شدن زودهنگام از لیگ قهرمانان.

وضعیت کلی تیم: بزرگ ترین مشکل تیم لیورپول در ساختار دفاعی است. با این که کلوپ را با فلسفه فوتبال «ضد پرسینگ» می شناسند، اما این مربی آلمانی تاکنون نتوانسته معضلات دفاعی تیمش را برطرف سازد. هنگامی که در فوتبال مدرن، از مشکلات دفاعی صحبت می کنیم، منظور صرفا خط دفاعی نیست زیرا امروزه همه اعضای یک تیم حتی مهاجم نوک نیز در کار دفاع تیمی شرکت کند. کلوپ به خوبی اشتها و انگیزه فوتبال هجومی را به کالبد تیمش دمیده ولی لیورپول بارها در خط دفاعی حتی توسط تیم های ضعیف نیز به چالش کشیده شده است. هر یک از مدافعان وسط لیورپول یعنی دیان لاورن، ژوئل ماتیپ و راگنار کلاوان جزو بازیکن های خوب و سطح بالا هستند اما حاصل کار آن ها و تعداد گل های خورده لیورپول چیز دیگری را بیان می کند. لیورپول به یک رهبر کاریزماتیک در خط دفاعی نیاز دارد که یادآور جیمی کرگر باشد. قرمزها هر چه قدر که در فاز هجومی قوی باشند، در فاز تدافعی فاقد انسجام و رهبری هستند. به همین دلیل، کلوپ مصرانه به دنبال فان دایک مدافع هلندی ساوتهمپتون می باشد. فان دایک یک مدافع مستحکم، سرزن، گلزن و باهوش بوده که فعلا از مسیر آنفیلد درو شده است. بسیاری از باشگاه های بزرگ به دنبال فان دایک هستند ولی علاقه شخصی او به لیورپول باعث شده تا علی رغم دلخوری باشگاه ساوتهمپتون از مذاکرات پنهانی او با قرمزهای مرسی ساید، هنوز هم بتوان به حضور این مدافع هلندی در آنفیلد امیدوار بود.

ساوتهمپتون بابت فروش او، خواستار ۶۵ میلیون پوند است. یکی دیگر از مشکلات لیورپول در دفاع چپ به چشم می آمد و با توجه به سن و سال جیمز میلنر، قرمزها با خرید آندرو رابرتسون دفاع چپ ۲۳ ساله و اسکاتلندی هال سیتی در ازای ۸ میلیون پوند، تا حدودی خیال خود را از این پُست راحت کردند.

منچستر یونایتد
بازی تاج و تخت در لیگ جزیره

بهترین خرید: روملو لوکاکو را باید بمب نقل و انتقالات تابستانی جزیره دانست. پس از مصدومیت زولاتان ابراهیموویچ و جدایی وین رونی، خلأ بزرگی در خط حمله یونایتد احساس می شد که «آقای خاص» با خرید لوکاکو، تا حدودی به این دل نگرانی ها خاتمه دارد. یکی از انتقادها پیرامون لوکاکو، عدم درخشش و گلزنی وی مقابل تیم های بزرگ است. از ۸۵ گل این مهاجم بلژیکی در لیگ برتر، فقط ۱۵ گل مقابل شش تیم بزرگ بوده و حتی این آمار در فصل گذشته نیز به همین صورت تکرار شد. لوکاکو در فصل گذشته لیگ برتر، ۲۵ گل را برای اورتون به ثمر رساند اما تنها ۴ گل وی به شش تیم بالای جدول زده شد. همچنین ۱۵ گل لوکاکو در فصل گذشته لیگ برتر، درون دروازه تیم های نیمه پایینی جدول قرار گرفت. جالب این که یکی از نقاط ضعف منچستر یونایتد در فصل گذشته لیگ برتر، فرصت سوزی مقابل تیم های کوچک به ویژه در بازی های خانگی بود. شاگردهای مورینیو طی ۵ بازی خانگی مقابل استوک سیتی، برنلی، هال سیتی، بورنموث و وست بروم مجموعا ۱۱۵ شوت را روانه دروازه حریفان کرده اما فقط ۲ گل به ثمر رساندند.

روملو لوکاکو مقابل همین تیم های در فصل گذشته، 8 بار گلزنی کرد. تساوی های خسته کننده خانگی یکی از عوامل بزرگ ناکامی منچستر یونایتد در لیگ برتر 17-2016 بود. ژوزه مورینیو بین دو گزینه اصلی خود برای تقویت خط حمله، روملو لوکاکو را به آلوارو موراتا ترجیح داد. به عقیده بسیاری از کارشناس ها، مورینیو انتخاب بهتری داشت. زیرا لوکاکو 24 ساله کاملا با شرایط بازی در لیگ برتر آشنا بوده و پتانسیل او با اصول بازی در لیگ برتر انطباق کامل دارد. اما موراتا فاقد چنین تجربه ای بود. تاریخ لیگ برتر نشان داده که بسیاری از بزرگ ترین ستاره های دنیای فوتبال نتوانسته اند خود را با شرایط بازی در این مسابقات وفق دهند. باید لوکاکو را جانشین مستقیم زلاتان در خط حمله یونایتد بدانیم. حضور او باعث ارتقاء عملکرد رشفورد و مارسیال نیز خواهدشد. نمانیا ماتیچ هم از جدایی از چلسی و پیوستن به یونایتد مطمئنا عملکرد دفاعی یونایتد را بهبود خواهدبخشید.
بازی تاج و تخت در لیگ جزیره

چالش های پیش رو: مورینیو نیاز مبرمی را به خرید یک وینگر جدید احساس می کند. چهره هایی همچون گرت بیل، توماس لمار، ریاض محرز، ایوان پریشیچ، ویلیان، لوکاس مورا، مارکو وراتی، رناتو سانچز، نماینا ماتیچ، نبی کیتا، بلایس ماتوییدی و اریک دایر مورد توجه مورینیو برای بازی در خط هافبک یا وینگر هستند اما در بین اسامی فوق، باید شانس بیشتری را برای پریشیچ، ماتیچ و دایر قائل بود. در عین حال پس از یک فصل آزمون و خطا در اولدترافورد آقای خاص دیگر بهانه ای برای گرفتن نتایج ضعیف نخواهدداشت.

یک فصل خوب: کسب قهرمانی و حضور درخشان در لیگ قهرمانان.

یک فصل بد: قرار نگرفتن در میان چهار تیم اول و نمایش های متزلزل.

وضعیت کلی تیم: تجربه نشان داده که بهترین تیم های دنیا همواره از هافبک های وسط متوازن بهره مند هستند و مهم ترین نقش در ایجاد توازن میانه میدان بر عهده هافبک تخریبی (تدافعی) است. منچستر یونایتد در فصل گذشته از فقدان یک بازیکن تمام عیار و متخصص در این پست رنج می برد. یکی از دلایل عدم درخشش کافی پل پوگبا در فصل گذشته نیز به همین مسئله مربوط بود زیرا فقدان هافبک دفاعی جنگنده اجازه پیش روی و مانور پوگبا با فراغت خاطر را نمی داد. در فوتبال مدرن، هافبک های دفاعی را لیدر تاکتیکی می نامند زیرا وظیفه بالانس بین فاز دفاعی و فاز هجومی بر دوش آن ها قرار دارد. همه موفقیت های مورینیو در پورتو، چلسی، اینتر و رئال مادرید با وجود هافبک های دفاعی تراز اول همچون کاشتینیا، کلود ماکله له، استبان کامبیاسو و ژابی آلونسو به دست آمد. مورینیو در مقطع دوم حضورش در چلسی نیز به همین دلیل نمانیا ماتیچ را به خدمت گرفت و اکنون با حضور وی بسیاری از مشکلاتش حل خواهدشد. با وجود یک بازیکن تخصصی در این پست، راندمان هافبک های خلاقی مانند پوگبا یا مخیتاریان نیز افزایش یافته و دایره عمل آن ها بیشتر می شود.

آرسنال
بازی تاج و تخت در لیگ جزیره

بهترین خرید: الکساندر لاکازت پس از ۸ فصل حضور در لیون و ۱۰۰ گل در لوشامپیونه، به آرسنال پیوست تا مهم ترین خرید باشگاه در تابستان ۲۰۱۷ لقب بگیرد. آرسنال پس از فروش رابین فان پرسی در سال ۲۰۱۲، هرگز یک مهاجم کلاسیک تمام عیار نداشت و گذشت زمان نیز اثبات کرد که ژیرو، تئو ولکات و حتی دنی ولبک در حد و اندازه مهاجمان بزرگ تاریخ این باشگاه همچون دنیس برگکمپ، ایان رایت، تیری آنری و رابین فان پرسی نیستند. افت فاحش ژیر و طی دو فصل گذشته و نیمکت نشینی وی باعث شد تا ونگر در برخی از مسابقات، مجبور به استفاده از سانچز در خط حمله شود. لاکازت یک مهاجم تکنیکی و تمام کننده تمام عیار بوده که از سطح فنی بسیار بالایی برخوردار است. ژیرو یک مهاجم کلاسیک و راکد درون محوطه جریمه ولی لاکازت یک مهاجم پا به توپ، دونده، تکنیکی، سرعتی و پویا است.

لاکازت طی چند فصل متمادی در لیون، به ندرت دچار افت شد و زوج خوبی را نبیل فکیر تشکیل داد. نحوه بازی فکیر در لیون شباهت زیادی به اوزیل داشته و چه بسا لاکازت بهترین زوج را با اوزیل تشکیل دهد.
بازی تاج و تخت در لیگ جزیره

چالش های پیش رو: هنوز شایعات فراوانی درباره جدایی اوزیل و سانچز وجود دارد و ممکن است این دو ستاره تا پایان فصل نقل و انتقالات از توپچی ها جدا شوند. مشخص کردن تکلیف این دو بازیکن یکی از کارهای مهمی است که ونگر باید هرچه سریعتر انجام دهد تا در صورت جدایی آنها نیروهای جدید را به تیمش اضافه کند. مسئله دیگری که ونگر باید حل کند دودستگی ای است که میان هواداران توپچی ها ایجاد شده. هنوز هم خیلی از آرسنالی ها خواهان جدایی ونگر هستند و باید دید که آیا این مربی فرانسوی می تواند صدای آنها را خاموش کند. آرسنال پس از مدت ها در این فصل از رسیدن به لیگ قهرمانان بازماند باید دید آیا آنها می توانند در لیگ اروپا انتظارات را برآورده کنند.

یک فصل خوب: بازگشت به چهار تیم ابتدایی می تواند بهترین نتیجه برای توپچی ها در فصل پیش رو باشد.

یک فصل بد: نرسیدن به لیگ قهرمانان.

وضعیت کلی تیم: حداقل روی کاغذ آرسنال با وضعیت خوبی فصل جدید را آغاز خواهدکرد. سعاد کولاسیناچ در کنار هکتور بیرین بازیکنان محبوب هواداران هستند. حضور چمبرلین به ونگر این فرصت را می دهد از سیستم مورد علاقه اش استفاده کند. توپچی ها در خط حمله برای رقابت های این فصل هیچ مشکلی نخواهند داشت. توپچی ها تاکنون دو پیشنهاد برای خرید توماس لمار هافبک ۲۱ ساله موناکو ارائه داده اند. ولی هر دو پیشنهاد توسط باشگاه فرانسوی رد شد اگر او راهی استادیوم امارات شود ونگر می تواند بیش از هر زمانی به قرار گرفتن میان سه تیم ابتدایی امیدوار شود.

تاتنهام
بازی تاج و تخت در لیگ جزیره

بهترین خرید: پوچتینو و مسئولان تاتنهام تا به این لحظه هیچ بازیکن جدیدی را به خدمت نگرفته اند.
بازی تاج و تخت در لیگ جزیره

چالش های پیش رو: وقتی که تاتنهام در فصل گذشته لیگ قهرمانان اروپا از مرحله گروهی حذف شد، بسیاری از کارشناس های فوتبال جزیره، این ناکامی را به بازی های خانگی این تیم در ورزشگاه ویمبلی ربط دادند. تاتنهام هر سه بازی خانگی خود در لیگ قهرمانان را به جای ورزشگاه وایت هارت لین، در ویمبلی برگزار کرد و اتفاقا ضعیف ترین بازی ها را از این تیم روی چمن ویمبلی شاهد بودیم.

با پایان فصل 17-2016، مسئولان باشگاه تاتنهام تصمیمی به احداث یک ورزشگاه جدید در کنار وایت هارت لین گرفته و بازی های خانگی این تیم در کلیه مسابقات فصل آینده در ویمبلی برگزار خواهدشد. به همین دلیل، دوباره همان بحث به وجود آمده که آیا تاتنهام با بازی در ویمبلی خو می گیرد یا خیر؟ ابعاد زمین وایت هارت لین کوچک تر بوده و برای تیم سرعتی و تکنیکی تاتنهام بسیار مناسب تر زا زمین بزرگ ویمبلی است. هر از چندگاهی، برخی شایعات راجع به پیشنهادهای نجومی باشگاه های بزرگ اروپا بابت خرید هری کین و دله الی به گوش می رسد. نگه داشتن این ستاره باید از اولویت های اصلی پوچتینو و مسئولان تاتنهام باشد.
یک فصل خوب: تکرار عملکرد دو فصل گذشته و حتی کسب قهرمانی

یک فصل بد: قرار نگرفتن در میان چهار تیم اول جدول

وضعیت کلی تیم: تقریبا ۳ ماه از پایان فصل گذشته را سپری کرده ایم و تیم های مدعی لیگ برتر به شدت در بازار نقل و انتقالات تابستانی در تکاپو هستند اما دنیل لوی رییس باشگاه تاتنهام و مائوریسیو پوچتینو همچنان در انفعال به سر می برند. تاتنهام طی دو فصل گذشته لیگ برتر، باثبات ترین تیم بوده و تیم یک دست پوچتینو به مرز پختگی رسیده است. اسپرها با نایب قهرمانی در فصل ۱۴-۲۰۱۶، بهترین عنوان خود در لیگ برتر را از سال ۱۹۶۳ جشن گرفته و پس از دو دهه، بالاتر از آرسنال ایستادند پوچتینو طی دو فصل اخیر معادلات را تغییر داده و یک تیم جوان ولی قدرتمند را ساخته که به گواه بسیاری از کارشناس های فوتبال، این تیم تاتنهام از توان بالقوه برای قهرمانی در لیگ برتر برخوردار است.

بازیکن های تاتنهام چند سال متوالی را با کمترین تغییر در کنار یکدیگر بازی کرده و کاملا با یکدیگر و البته اندیشه های پوچتینو آشنا هستند. ستاره هایی مانند هوگو لوریس، یان فرتونگن، توبی آلدرویرلد، موسی دمبله، ویکتور وانیاما، هری کین، دله الی و اریک دایر به حدی از پختگی رسیده اند که تاتنهام را به سوی قهرمانی لیگ برتر سوق دهند. مائوریسیو پوچتینو با چند خرید خوب و ایجاد یک نیمکت قوی، قادر به تشکیل تیمی خواهدبود که یارای رقابت با سایر مدعیان جدی لیگ را دارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج