۵۸۰۸۵۷
۲۲ نظر
۵۰۰۷
۲۲ نظر
۵۰۰۷
پ

مخالفت با نامگذاری معبری به نام مریم میرزاخانی

رئیس کمیسیون نامگذاری شورای شهر تهران گفت: خانواده مرحوم مریم میرزا خانی با نامگذاری معبری به نام وی مخالفت کردند و معتقد بودند بجای اسطوره سازی باید الگوسازی شود.

خبرگزاری مهر: رئیس کمیسیون نامگذاری شورای شهر تهران گفت: خانواده مرحوم مریم میرزا خانی با نامگذاری معبری به نام وی مخالفت کردند و معتقد بودند بجای اسطوره سازی باید الگوسازی شود.

مجتبی شاکری درخصوص سرانجام دو فوریت معبری به نام نابغه ریاضی مریم میرزاخانی گفت: مطابق نظری که منتخبان شورای پنجم درخصوص نامگذاری معبر به نام مریم میرزاخانی نابغه ریاضی داشتند موضوع را پیگیری کردیم و متوجه شدیم پدر وی مهندس میرزاخانی مسئول خیریه ای به نام رعد هستند که سابقه ۳۰ ساله در حوزه آموزش و کارآفرینی معلولان و جانبازان دارد و خیریه ای فعال و تاثیرگذار است.

وی ادامه داد: جمع آوری امضا در توسط کمیسیون نامگذاری برای نامگذاری معبری به نام مریم میرزاخانی قرار شد معبری در نزدیکی مدرسه تیزهوشانی که وی در آن تحصیل کرده به نام وی نامگذاری شود تا دانش آموزان این مدرسه بدانند در سال های دور یکی از ۱۰ نخبه برتر دنیا در این مدرسه تحصیل کرده است بنابراین خیابان طوس برای این نامگذاری در نظر گرفته شد. اما مسئولان مدرسه که از این موضوع استقبال کرده اعلام کردند خانواده وی به این موضوع رضایت ندارند.

رئیس کمیته فرهنگی شورای شهر تهران با ا شاره به رایزنی هایی که با پدر مریم میرزاخانی انجام شد گفت: احمد میرزاخانی اعلام کرد به سه دلیل نیاز به این نامگذاری نیست، نخست اینکه باید بجای اسطوره سازی الگوسازی شود و نباید از دختر وی اسطوره دست نیافتنی ساخت که قابل تکرار نباشد. دوم آنکه موفقیت مردم در آرامش خانواده است و سوم اینکه هرگز پول و درآمد تاثیر در این موفقیت نداشته و این خانواده مرفه نبوده و این روال را صحیح نمی داند.

وی با اشاره به سخنان پدر میرزاخانی گفت: مگر نامگذاری خیابانی بنام امیرکبیر کمکی در شناخت امیرکبیر داشته است که نامگذاری معبری بنام فرزند وی چنین کاربردی را داشته باشد.

شاکری اضافه کرد: ما به پدر وی گفتیم با وجود مخالفت های شما اگر شورا این نامگذاری را انجام دهد مخالفتی دارید یا خیر، که مهندس میرزا خانی با کمال متانت پاسخ دادند شما در جایگاه قدرت هستید و می توانید این کار را بکنید اما ما راضی به این کار نیستیم حتی در زمانی که مرحوم مریم میرزاخانی در ایران بود و دولتمردان آن زمان قصد داشتند مکان یا معبری را به نام وی کنند. راضی نبود و آن را درست نمی دانست. حتی بسیاری از جایگاه های علمی خود را پنهان می کرد زیرا همیشه از حس خودبزرگ بینی پرهیز داشت.

به گفته شاکری این نوع نگاه، نگاه جدیدی به نامگذاری معابر بود که بسیار ارزنده و قابل تقدیر است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بی نام

      چه خانواده خوب وفهیمی واقعا از این خانواده دختری همچون مریم تربیت میشود

    • بدون نام

      وقتی که زنده بود به فکرش نبودن حالا دیگه این کارها هیچ فایده ای نداره

    • ناشناس

      احسنت به این میگن خانواده فهمیده....

    • لیلی

      اگر فلاطن سقراط بوده اند بزرگ بزرگ بوده پرستار خردی ایشان

    • بدون نام

      درودبرجماعت زنده کش مرده پرست

    • بدون نام

      طرف میگه وقتی زنده بود ب فکرش نبودن؟؟!مگ اصلا ایران بود واقعیت شاید براتون سخته ولی باید قبول کنید حتی اگه توی ایران بهترین پیشنهادارو میدادن اون امریکارو انتخاب میکرد چون هیچ جا به جز اونجا اون جایزه رو نمیبرد وانصافا دیده شدن و اون همه پیشرفت فقط امریکا امکان داشت ..حتی روسیه هند و خیلی از اروپا هم میرن امریکا پس انقد یه جمله ایران کاری نکردو فلان رو تکراار نکنید بیخودی

    • ناشنا

      احسنت به این بزرگ منشی پدر

    • بدون نام

      میگه مگه اصلا ایران بود؟پس کجا بود اون لیسانسشم ایران گرفت

    • بدون نام

      لیسانسشو ایران گرفت نابغه جان ولی مث هر کس دیگه ای ایران نمووند تو مختون فرو کنید همونطور ک نابغه های هندی یا چینی میرن امریکا انقد خودتونو گول نزنید این افراد پیشرفت مالی ک نمیخان فقط .خیلی بالاترو میخان خیلی خیلی بالاتر برنده جایزه ریاضیات فقط در امریکا امکان پذیره ..به خودت بقبولون از دیدگاه اونا ایران برای پیشرفت واهداف اونا محدوده ..فک کرده یارو فقط خونه ماشین میخاد ک تو ایران بمونه:)))

    • بدون نام

      میگه مگه اصلا ایران بود؟پس کجا بود اون لیسانسشم ایران گرفت

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بذارن خیابان آیت الله مریم میرزا خانی... فورا موافقت میشه

    • رضا ماندگار

      شادروان مریم میرزاخانی این نابغه علمی ومایه فخر هرایرانی است نامش‌وعلمش جهانی شده بنا براین شایسته نیست بخاط. علو طبع خانواده اش از ناگذاری نام خیابانی یا معبر ی بنام‌ این بانوی‌دانشمند خوداری کنید

    • بدون نام

      اینو یادت باشه هیچکس با شرایط بد به موفقیت خیلی بزرگ نمیرسه.این حرف من نیست.حرف و تحقیقات روز جهانه که تو که تو مقالات معتبر گفته شده.تو سی ان ان هم پخش شده.بله شاید میرزاخانی نابغه بوده یا انیشتین ولی اگه امکاناتشو نداشت پیشرفت نمیکرد.
      شاید شما بیاین بگین فلانی اینطور نبوده و بدبختی کشیده ولی تو یه برهه از زندگیش حتما یه شانس بزرگ براش بوجود اومده.

    • بینام

      خدایش بیامرزد ۰روحش قزین درگاه ایزد منان ۰سربلندکننده هر ایران وایرانی ۰محبوب قلبهای مردمان ایران زمین ۰مگه بزرگان و اسطوره های ایران زمین معبروبزرگاه واتوبان بنامشون زدند که هنوز نامشان زبانزد ایران وایرانی هست؟؟؟؟؟۰ مریم میرزاخانی تا همیشه باعث افتخار ایران وایرانی بوده و خواهد بود

    • بدون نام

      کاربر 17:46
      وقتی میگن میزان ضرر ناشی از خروج نوابغ و مغزها از کشور از میزان فروش نفت بیشتره بخاطر همینه که مغزها میرن اونوقت مجبوریم با کسایی مثل تو بشیم هشتادمیلیون...

      پاسخ ها

      • مهران

        دقیقاً ! به اصل مطلب اشاره کردی !

    • بدون نام

      معلوم بود نمیذارن ،حالا گردن پدرمادرش هم میشه انداخت!

    • بدون نام

      البته این از فروتنی این خانوادست که مخالفت میکنن ولی درستش اینه که یه مدرسه، مرکز آموزشی یا دانشگاه تخصصی به نام خانم میرزاخانی افتتاح کنن تا افراد نخبه شناسایی و تربیت بشن .

    • بدون نام

      بله، شانس بزرگ ايشون داشتن خونواده ي خوب و فهيم بوده

    • دراكولا تا به تا

      بدون نام. مشكل شما اينه كه فكر ميكني ادم ها فقط ميتونند يه سرزمين داشته باشند! مريم ميرزاخاني دو تا كشور داشت

    • معین

      در عین احترام و جایگاه علمی ایشان بعد از موفقیت های المپیادی آمریکا رو انتخاب کردنو مثل ۶۸ درصد دیگه از چنین نخبه هایی مهاجر شدندو باید مورد تقدیر آمریکا باشند نه ایران مگه ابنکه به اعتبار طلاهای المپیاد چنین تقدیرهایی باشه که باید واسه غیر از ایشان هم باشه
      و اما دقت کنیم ۳۸ درصد از چنین نخبه هایی میمونند تا کمک کنند و اما اجازه کمک بهشون داده نمیشه

    • علیرضا

      ما ایرانیها مرده پرستیم ! تا زنده بود نشناختیمش ! حالا که مرد فهمیدیم کیه !

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج