جاباما
۵۸۱۰۷۶
۴ نظر
۵۰۸۲
۴ نظر
۵۰۸۲
پ

چگونگی درمان سم «دراکولا»

دبیر ستاد مرکزی اطلاع رسانی داروها و سموم چگونگی درمان سم آزار دهنده دراکولا را تشریح کرد.

خبرگزاری تسنیم: یسنا به‌منش - دبیر ستاد مرکزی اطلاع رسانی داروها و سموم سازمان غذا و دارو در زمینه خطرات گزش حشره دراکولا در مناطق شمال ایران، اظهار کرد: حشره دراکولا کاملاً شبیه مورچه و کمی بلندتر و کشیده‌تر است و بدنش به‌طور یک در میان به رنگ سیاه و مایل به قهوه‌ای است.

وی افزود: حشره دراکولا نه نیش می‌زند و نه گاز می‌گیرد بلکه ترکیبات سمی و محرکی را ترشح می‌کند که باعث ایجاد زخم در محل عبور خود از روی پوست شده و منجر به صدمات بافتی، زخم و تاول می‌شود.

به‌منش در خصوص نشانه‌های ترشح ناشی از حشره دراکولا بر روی بدن، بیان کرد: ترکیبات سمی و محرک ترشحات این حشره روی پوست ایجاد قرمزی به همراه تاول و یا جوش‌های کوچک همراه با خارش می نماید که در انتها ورقه ورقه و پوسته می شود.

وی گفت: با وجود آنکه این حشره نیش نمی‌زند و فاقد گزیدگی است اما زخم ناشی از سم حشره، آزار دهنده است.

دبیر ستاد مرکزی اطلاع رسانی داروها و سموم عنوان کرد: این حشره در نقاط شمالی ایران و در فصل تابستان با شروع گرمای هوا شیوع پیدا می‌کند. نام محلی حشره « بند» است و مسیر حرکت حشره یا موضعی که آغشته به سم و ترشحات حشره می‌شود و اغلب در نواحی سر، صورت و یا دست است.

وی ادامه داد: در هنگام توقف در فضای آزاد لباس آستین دار بپوشید و موقع هواب از پشه بند و وسایل دورکننده حشره استفاده کنید.

به‌منش گفت: از کشتن حشره بر روی پوست باید جداً خودداری شود. گرچه زخم ناشی از سم این حشره خودبخود بهبود می‌یابد ولی می‌تواند بسیار آزادهنده و همراه با درد باشد.

وی در خصوص اقدامات و کمک‌های اولیه در گزارش دراکولا بیان کرد: درمان قطعی برای سم حشره دراکولا یا بند وجود ندارد و عارضه بعد از مدتی خودبخود خوب می‌شود.

به گزارش سازمان غذا و دارو - به‌منش گفت: له شدن حشره دراکولا یا بند روی پوست و یا خاراندن پوست سبب انتشار سم و تشدید زخم‌های روی پوست خواهد شد.

وی تاکید کرد: برای تخفیف عارضه پوستی سم حشره دارکولا، می‌توان در ساعات ابتدایی با آب و صابون معمولی محل عارضه را شستشو داد و با الکل سفید ضدعفونی و سپس خشک کرد.

به‌منش خاطرنشان کرد: با تمیز نگه داشتن محل عارضه می‌توان از بروز مشکلات ثانویه از جمله عفونت‌های باکتریایی جلوگیری کرد همچنین هرچه پوست مرطوب‌تر باشد شدت عارضه بیشتر است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مهدی

      این را حتماً امتحان کنید
      محل را با گلاب بشویید، سریع خوب می شود، الکل یا هر ماده ضد عفونی دیگر اصلا اثر ندارد

    • بدون نام

      نامردترین موجودیه که خداوند خلق کرده.
      هر حیوانی سمبل یک چیزیه مثلاً شیر سمبل شجاعته یا سگ سمبل وفاداری و... من پیشنهاد میدم این حشره رو سمبل نامردی قرار بدن. لامذهب بدون اینکه اصلاً بفهمی میاد از رو بدنت رد میشه و تمام جاهاییکه رد شده دچار خارش میشه و تو هم از همه جا بی خبر شروع به خاروندن میکنی و بعد از چند ساعت اثراتی رو پوستت میبینی که آرزوی مرگ خواهی کرد!!!

    • شمالی

      حشره ای خیلی بدی هستش چندش آوره خدا نکنه روی پوست کسی رد بشه سمش باعث زخم شدن میشه وای خدا خیلی نامردیه یک ماه طول میکشه تا خوب بشه اونم با خارش های فراوان و بعداز خوب شدن جای زخمش هم میمونه انگار طرف سوخته درمانش فقط تحمل زیاد میخواد هیچ دارویی وجود نداره خدا کنه به گیر هیچ کس نیوفته واقعا عذاب آوره

    • بدون نام

      خیلی حشره ی بی رحمیه الان ۱۵روزه زخمم خوب نشده و جاش سیا شده و مول سوختگی روم مونده دکترای پوست زیادی تو شیراز رفتم ولی هنوز نرفته اطراف لب و چانمو داغون کرده.امیدوارم جاش نمونه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج