جاباما
۵۸۱۱۶۹
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

کارگردان «سلما» تهیه کننده یک سریال تلویزیونی شد

یک سریال تلویزیونی با اقتباس از رمان «طلوع» نوشته اوکتاویا باتلر و به تهیه‌کنندگی آوا دوورنی ساخته می‌شود.

روزنامه بانی فیلم: یک سریال تلویزیونی با اقتباس از رمان «طلوع» نوشته اوکتاویا باتلر و به تهیه‌کنندگی آوا دوورنی ساخته می‌شود.
به نقل از ددلاین، آوا دوورنی که با فیلم «سلما» درباره مقطعی از مبارزات مدنی مارتین لوترکینگ نامزد اسکار برای بهترین فیلم سال شد، پس از آن به یک زن فیلمساز واقعا پرمشغله بدل شده است. او یک پروژه دیگر را به مجموعه کارهایی که در برنامه دارد افزوده است و قرار است یک سریال تلویزیونی با اقتباس از رمان داستانی علمی اوکتاویا باتلر که سال ۱۹۸۷ منتشر شده، تهیه کند.
کارگردان «سلما» تهیه کننده یک سریال تلویزیونی شد
«طلوع» اولین کتاب از یک مجموعه سه جلدی است که به عنوان «جوجه لیلیث» شناخته می‌شوند. این کاتب در سال ۲۰۱۵ برای ساخت یک سریال تلویزیونی مورد توجه واقع شد. اکنون اعلام شده دوورنی و چارلز کینگ به عنوان تهیه کنندگان اجرایی این سریال انتخاب شده‌اند.
کارگردانی و نویسندگی این سریال را ویکتوریا ماهونی برعهده دارد و آن را با اقتباس از کتاب اصلی انجام می‌دهد. دوورنی با توییتی در این باره خبر دارد و نوشت: «مایه افتخارم است که با همکار و دوستم ویکتوریا اهونی کار کنم، به اضافه یک برادر خوبم یعنی چارلز کینگ تا بتوانیم یک کتاب افسانه‌ای از اوکتاویا باتلر را روی صفحه بیاوریم».
برای طرفداران این نویسنده خیلی هیجان‌انگیز است که بتوانند این رمان را برای اولین بار در صفحه تلویزیون تماشا کنند. این فیلمساز موفق اکنون درگیر پروژه‌های مختلفی است و قرار است دو فیلم سینمایی و تلویزیونی بسازد. این در حالی است که او به شدت به تاریخ نژادپرستی علاقه دارد واین به کتاب باتلر نیز مرتبط می شود. دوورنی پس از فیلم تاریخی موفقیت آمیز«سلما» در سال ۲۰۱۵ مجموعه‌ای از کارهای تحسین آمیز دیگر ساخته است که «سیزدهمین» سریال با اقتباس از رمان ناتالی بازیل با عنوان «ملکه شکر» از جمله آنها بوده است.
او قرار است برای سال ۲۰۱۸ اقتباسی از «چروکی در زمان» نوشته مدلیان بنگل را برای سینما بسازد که با بازی بازیگران سیاهپوست شکل می‌گیرد و مگ موری و دکتر کیت موری نیز از جمله بازیگرانش هستند. وی با این فیلم سومین زن تاریخ شد که برای ساخت پروژه‌ای ۱۰۰ میلیون دلاری انتخاب شده و پیش از او کاترین بیگلو برای پروژه سال ۲۰۰۹ با عنوان «کی ۱۹» و پتی جنکینز برای «زن شگفت‌انگیز» روی صندلی کارگردانی فیلمی پرهزینه انتخاب شده بودند.
سریال جدید او درباره لیلیث لیاپو یک زن سیاهپوست است که سال‌ها پس از این که زمین به دلیل استفاده از سلا‌ح‌های اتمی در لبه نابودی قرار گرفته در یک کشتی فضاپیما متعلق به بیگانگان بیدار می‌شود. او تلاش می‌کند تا بازماندگان این ویرانی را نجات دهد. این بازماندگان به خواب رفته‌اند و بیگانگان قصد دارند تا یک جنس سومی نیز خلق کنند که از نژادی متفاوت باشد واین می‌تواند بخش تاریک انسان را نیز مورد توجه قرار دهد.
با وجود این که از انتشار این کتاب سه دهه می گذرد اما داستان آن بسیار قابلیت تصویری دارد.
دوورنی ۴۴ ساله و زاده آمریکاست. وی سال ۲۰۱۱ با فیلم «من ترا دنبال خواهم کردم» شناخته شد و جایزه بهترین فیملنامه را برد. او با فیلم «وسط ناکجا» برنده جایزه کارگردانی جشنواره فیلم ساندنس و جایزه ایندیپندنت اسپیریت نیز شد و جایزه بهترین فیلمنامه انجمن منتقدان فیلم افریقایی-آمریکایی را برد.
به تازگی اعلام شده بود او برای ساخت یک مینی سریال پنج قسمتی بر مبنای داستانی واقعی که با عنوان «پنج نفر سنترال پارک» شناخته می‌شود، انتخاب شده است. هر قسمت از این سریال با تمرکز بر یکی از پنج نوجوان از هارلم ساخته می‌شود که شامل آنترون مک‌کری، کوین ریچاردسون، یوسف سلام، ریموند سانتاتا و کوری وایس هستند. آنها به اشتباه به تعدی به تریشا میلی در سنترال پارک نیویورک متهم شدند.
اوا دوورنی که با فیلم «سلما» درباره مقطعی از مبارزات مدنی مارتین لوترکینگ نامزد اسکار برای بهترین فیلم سال ۲۰۱۴ شد، گرچه به عنوان یکی از نامزدهای بخش بهترین فیلم اسکار نامزد شد اما عدم انتخاب ایوا دوورنی در میان کارگردان‌های منتخب حرف و حدیث‌های زیادی مبنی بر انتخاب نژادپرستانه اسکار مطرح کرد.
«سیزدهمین» جدیدترین فیلم اِیوا دوورنی به تازگی پنجاه‌وچهارمین جشنواره فیلم نیویورک را افتتاح کرد و در پایان تماشاگران را به تشویق ایستاده واداشت. این فیلم اولین مستند در تاریخ این رویداد سینمایی شد که به عنوان برنامه افتتاحیه انتخاب شده و آغازگر این جشنواره بوده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج