۵۸۱۱۸۴
۵۴۲۶
۵۴۲۶
پ

بزرگترین گل رز دنیا در آمریکا

احتمالا تا به حال گل‌های جالب زیادی دیده اید، اما هرگز چیزی شبیه بزرگترین بوته رز دنیا در موزه درخت رز تامبستون ندیده اید، یک تنه پر پیچ و خم که حدود ۵. ۳ متر قطردارد و شاخه‌های آن مساحت ۸۳۰ مترمربع را پوشش می‌دهند.

برترین ها: احتمالا تا به حال گل‌های جالب زیادی دیده اید، اما هرگز چیزی شبیه بزرگترین بوته رز دنیا در موزه درخت رز تامبستون ندیده اید، یک تنه پر پیچ و خم که حدود ۵. ۳ متر قطردارد و شاخه‌های آن مساحت ۸۳۰ مترمربع را پوشش می‌دهند. قدمت این درخت به سال ۱۸۸۵ بازمی گردد و از آن زمان هر سال بهار گل می‌دهد. این درخت از اسکاتلند حدود یک قرن پیش به این موزه در آریزونا آورده شده است.
بزرگترین گل رز دنیا در آمریکا

در سال ۱۸۸۴ یک معدنچی جوان به نام هنری جی و همسرش مری، اسکاتلند را به مقصد آمریکا و سکونت در یک شهر افسانه‌ای ترک کردند. مری احساس افسردگی کرد و وقتی در این باره برای خانواده اش نوشت، جعبه‌ای پر از گیاه، گلدان و قلمه هایی از باغی فرستادند که مری برایش دلتنگ شده بود. مری به نشانه دوستی یکی از قلمه‌های رز را به دوستی به نام آملیا که در شهر جدید پیدا کرده بود هدیه داد. آن‌ها قلمه را در نزدیکی خانه آملیا کاشتند و نه تن‌ها این رز در صحرای آریزونا گل داد بلکه تبدیل به بزرگترین بوته رز جهان شد. در سال ۱۹۲۰ خانواده ماکیا این خانه قدیمی با بوته رز بزرگش را خریدند؛ بنابراین شروع به ساخت و نصب داربست چوبی و فلزی برای حمایت این گیاه کردند.
بزرگترین گل رز دنیا در آمریکا
در سال ۱۹۳۳ جان هیک اولین کسی بود که آن را بزرگترین بوته رز جهان نامید. گل رز همچنان به رشد خود ادامه داد و در نهایت توانست عنوان رسمی «بزرگترین بوته رز جهان» را در گینس به نام خود ثبت کند. این گل رز هر سال حدود شش هفته از مارس تا آوریل گل می‌دهد و حتی فستیوال مخصوص خودش را دارد و هزاران بازدیدکننده مشتاق برای دیدن آن می‌آیند. در این مدت این بوته هزاران گل رز سفید می‌دهد که بویشان تا یک یا دو بلوک دورتر نیز می‌رسد.
بزرگترین گل رز دنیا در آمریکا
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج