۵۸۱۳۸۵
۱ نظر
۵۵۵۹
۱ نظر
۵۵۵۹
پ

۱۴ فیلم جنجالی که بازیگرانش را به دردسر انداخته!

بدون شک برای چهره های مشهور بازی کردن نقش هایی چالش برانگیز و متفاوت از آن چه که تاکنون داشته اند امر دشواری خواهد بود. علاوه بر این که ممکن است بازیگری برای یک نقش خاص مناسب نباشد دلایل دیگری نیز وجود دارد که بازیگران را در انتخاب نقش هایشان با شک روبرو می کند.

برترین ها - ترجمه از حسین علی پناهی : در برخی از موارد بهترین نسخه برای موفقیت یک فیلم در باکس آفیس این است که بازیگر فیلم از انعطاف پذیری بالایی برخوردار بوده و بتواند قدرت ستارگی خود را در یک نقش جنجالی پیاده کند. بدون شک برای چهره های مشهور بازی کردن نقش هایی چالش برانگیز و متفاوت از آن چه که تاکنون داشته اند امر دشواری خواهد بود. علاوه بر این که ممکن است بازیگری برای یک نقش خاص مناسب نباشد دلایل دیگری نیز وجود دارد که بازیگران را در انتخاب نقش هایشان با شک روبرو می کند. بدین ترتیب برخی تمایلی به ایفای نقش های متفاوت و چالش برانگیز ندارند. برخی دیگر نیز علی رغم ناآشنایی با نقشی که به آن ها پیشنهاد شده این چالش را پذیرفته و نقش را بر عهده می گیرند. در نهایت بازیگر بیش از هر فرد دیگری در میان عوامل تولید فیلم سختی و چالش نقش را با جسم و روح خود لمس خواهد کرد.
نکته ی مهم این است که مهم نیست بازیگر چقدر معروف باشد و در صورت یک انتخاب اشتباه آینده ی بازیگری او تباه خواهد شد. با این وجود بر عهده گرفتن نقش های سخت و چالش برانگیز از دیرباز نشان دهنده ی مهارت و هنرمندی برخی بازیگران بوده و برخی از ستارگان هالیوود نام خود را با انتخاب نقش های جنجالی در تاریخ این هنر جاودانه ساخته اند. چه منبع جنجال در فیلمی گذاشته شود که زندگی واقعی یک شخصیت جنجالی را به تصویر می کشد و چه این جنجالی بودن از حضور نداشتن بازیگرانی از نژادهای مختلف در فیلم نشأت بگیرد، هالیوود تمامی تلاش خود را انجام خواهد داد که این جنجالی بودن به بالا رفتن فروش بلیط های فیلم منجر شود.
این موضوع می تواند بسیار مهم باشد و نقش بازیگر در این میان بسیار حیاتی خواهد بود. در بسیاری از موارد دلیل این که بازیگر خود را در دردسری مرتبط با نقشی می بیند که پذیرفته است بیشتر نتیجه ی سهل انگاری استودیو فیلم سازی در نادیده گرفتن عکس العمل های منفی جامعه است. از این رو وقتی که شمایل غیرمعمول و یا نقش جنجالی بازیگر در یک فیلم در روزهای اول اکران در رسانه ها جنجال آفرین می شود می تواند آینده ی کاری بازیگر مذکور را با خطر جدی مواجه کند. در ادامه ی این مطلب به ۱۴ نقش جنجالی اشاره خواهیم کرد که بازیگران نقش را به دردسر انداخته اند.

14- ماریا کری- درخشش

نه تنها بازی ماریا کری در فیلم «درخشش» (Glitter ) در نقش اصلی بیلی فرانک با استقبال مثبت منتقدان روبرو نشد بلکه این خواننده ی معروف به دنبال بستری شدن ناگهانی اش چندن روز قبل از اکران فیلم به شدت به سوژه ی رسانه های زرد و جنجالی تبدیل شد که می خواستند از ماجرا مطلع شوند. وی که قصد داشت با ایفای نقش اصلی یک فیلم درام موزیکال در اولین تجربه ی بازیگری اش خود را برای فیلم های بعدی آماده کند با یک شکست تجاری بزرگ مواجه شده و بازی در این فیلم برای وی فاجعه بار شد. علیر غم بودجه ی ۲۳ میلیون دلاری و حضور یک خواننده ی زن طراز اول و جهانی در نقش اول فیلم، از همان ابتدا مشکلات و دردسرهای متوالی گریبانگیر فیلم «درخشش» شد.
14 فیلم جنجالی که بازیگرانش را به دردسر انداخته!
در روزهای آخر منتهی به اکران فیلم، کری به علت خستگی و فشارهای وارده به او در هنگام بازاریابی فیلم در بیمارستان بستری شد. از این رو کمپانی های فاکس قرن بیستم و کلمبیا پیکچرز مجبور شدند اکران فیلم را 3 هفته به تعویق بیاندازند و بدین ترتیب تاریخ جدید اکران فیلم و آهنگ اورجینال آن برای روز 11 سپتامبر برنامه ریزی شد. همانطور که می دانید روز 11 سپتامبر 2001 حملات تروریستی به آمریکا صورت گرفت که فیلم را به طور کلی از دید تماشاگران محو کرد. بعد از این تجربه ی ناموفق 8 سال طول کشید تا ماریا کری توانست اعتبار از دست رفته اش را به دست آورده و در فیلم برنده جایزه اسکار «گرانبها» (Precious) که برنده جایزه اسکار شد بازی کند.

۱۳-مت دیمون- آقای ریپلی با استعداد

در فیلم «آقای ریپلی بااستعداد» (The Talented Mr. Ripley) که بر اساس رمانی با همین نام نوشته ی پاتریشیا های اسمیت ساخته شده بود، مت دیمون و جود لا نقش های اصلی را بر عهده داشتند. این واقعیت که نقش اصلی فیلم که تام ریپلی نام داشت (مت دیمون) یک قاتل سریالی بود نیز نتوانست مانع موفقیت فیلم یا بازیگران آن شود و تماشاگران استقبال خوبی از این فیلم داشتند.
14 فیلم جنجالی که بازیگرانش را به دردسر انداخته!
دیمون با پذیرفتن چنین نقش جنجالی و تاریکی در واقع هم آینده ی بازیگری خود را به قمار گذاشت و هم به عنوان یکی از سرمایه گذاران اصلی فیلم ممکن بود با شکستی ناامید کننده در گیشه مواجه شود. دیمون که از قبل اسم خود را به عنوان یک بازیگر طراز اول هالیوود تثبیت کرده بود بدون شک می دانست که با پذیرفتن نقش یک قاتل سریالی سادیسمی بسیاری از منتقدان سرسخت را به خشم خواهد آورد.

12- سیگورنی ویور- آواتار 2

طرفداران پرفروش ترین فیلم تاریخ سینما شوکه شدند وقتی دریافتند که تمام اشک هایی که برای مرگ شخصیت دکتر گریس آگوستین با بازی سیگورنی ویور در فیلم «آواتار» (Avatar) ریخته اند کاملاً بیفایده بوده است. مطمئناً هیچ چیزی به اندازه بازگشت سیگورنی ویور به فرانچایز «آواتار» نمی توانست دوستداران این فیلم را شگفت زده کند.
14 فیلم جنجالی که بازیگرانش را به دردسر انداخته!
وقتی که جیمز کامرون، کارگردان، فیلمنامه نویس و تهیه کننده ی افسانه ای سینمای هالیوود، فاش کرد که ویور در قسمت های بعدی «آواتار» نیز حضور خواهد داشت بسیاری به فکر فرو رفتند که چنین چیزی چگونه ممکن است و چه توضیحی برای آن وجود دارد. بعد از این خبر شوکه کننده در فضای مجازی بحث در مورد چگونگی بازگشت شخصیت دکتر گریس آگوستین به فیلم شدت گرفت. این موضوع جنجالی باعث شدکه ویور خود بارها و بارها در مورد این مسئله با رسانه ها صحبت کند.

۱۱- شارلیز ترون- هیولا (۲۰۰۳)

برای یک بازیگر سرشناس بر عهده گرفتن نقش زندگی یک شخصیت واقعی که قرار بود تنها چند ماه قبل از اکران فیلم اعدام شود بسیار جنجالی و دردسر ساز است. بنابر این وقتی که اعلام شد شارلیز ترون، که خود را به عنوان یکی از زیباترین، باهوش ترین و بهترین بازیگران زن هالیوود مطرح کرده بود، نقش یک قاتل سریالی مونث بیرحم به نام آیلین وورنوس را بازی خواهد کرد، طرفداران او و رسانه ها به طور واضحی شوکه شدند.
14 فیلم جنجالی که بازیگرانش را به دردسر انداخته!
فیلم «هیولا» (Monster ) از همان ابتدا با طوفانی سهمگین درنوردیده شد. این فیلم مستقل با بودجه ای کم ساخته شده بود به همین دلیل سوال این بود که آیا استودیو سازنده می تواند از عکس العمل منفی جامعه ی سینماروها جان سالم به در ببرد. جدای از جنجالی بودن نقش اصلی داستان رابطه ی نامشروع دو زن در فیلم نیز بر جنجال فیلم افزود. اگر چه تمامی این موضوعات جنجالی تنها برای نشان دادن واقعیت زندگی آیلین وورنوس بود اما می توانست به از بین رفتن آینده ی ثرون و کریستینا ریچی منجر شود. اما در نهایت این انتخاب ریسک گونه نتیجه ای معکوس داشت و با موفقیت برای سازندگان و بازیگران فیلم مواجه شد.

10- تام کروز- مومیایی (2017)

فیلم «مومیایی» (Mummy ) فیلمی است که به اندازه کافی مورد توجه قرار گرفت اما اگر شما دارید به فیلمی که با این نام در سال ۱۹۹۹ با بازی برندان فریزر ساخته شد باید بگوییم که منظورمان فیلم اخیر «مومیایی» با بازی یک بازیگر سوپر استار و بسیار معروف تر است که بدون شک برای بازی در این فیلم یک ریسک بسیار خطرناک را متقبل شده بود. معمولاً بسیار کم پیش می آید که یک فیلم با نامی مشابه در کمتر از ۲۰ سال بازسازی شود. منتقدان از قبل نیز به تام کروز مهربانانه رفتار نکرده بودند و در این مورد نیز آن ها تلاش بی وقفه و فداکارانه وی را برای زنده کردن فرانچایز قدیمی کمپانی یونیورسال پیکچرز با تم مصر باستان را با استقبال سرد خود پاسخ دادند.
14 فیلم جنجالی که بازیگرانش را به دردسر انداخته!
وقتی که مشخص شد فروش فیلم جدید در داخل ایالات متحده به فروش بین المللی آن نزدیک هم نخواهد شد تفاوت های فاحش بین «مومیایی» سال 2017 و «مومیایی» سال 1999 عیان شد. یکی از مشکلات اصلی این فیلم بود که بازیگر نقش اصلی فیلم را بازی می کرد که سن او از 50 سال فراتر رفته بود و شاید تام کروز برای این نقش دیگر پیر شده بود. از این رو فروش ناامید کننده فیلم نیز علاوه بر انتقادات و ضعف های فیلم باعث شد که فیلم «مومیایی» یک شکست کامل برای تام کروز باشد.

۹-دواین «راک» جانسون- نگهبان ساحلی (۲۰۱۷)

وقتی که دواین جانسون نقش اصلی بازسازی فیلم «نگهبان ساحلی» (Baywatch ) را بر عهده گرفت به نظر می رسید که فیلم با استقبال قابل توجهی روبرو شود. بعد از این که اولین اخبار در مورد حضور این ستاره ی دنیایWWE در میان بازیگران اقتباسی جدید از یک مجموعه ی تلویزیونی موفق در دهه ی 1990 با همین نام مخابره شد طرفداران او در رسانه های مجازی به پیشگویی در مورد موفقیت فیلم پرداختند.
14 فیلم جنجالی که بازیگرانش را به دردسر انداخته!
وقتی که فیلم در ماه می سال ۲۰۱۷ اکران شده و با استقبالی ناامید کننده و فروشی غیرقابل منتظره در گیشه روبرو شد دواین جانسون سعی کرد از کمپانی سازنده و انتخاب خود برای پذیرفتن نقش اول این فیلم دفاع کند. اما بدون شک مسئولان کمپانی پارامونت پیکچرز دریافته بودند که در انتخاب بازیگرانی غیر از بازیگران فیلم اصلی اشتباه کرده اند. اگر چه دفاعیات جانسون در فضای مجازی از فیلم باعث شد که اوضاع برای کادر سازنده فیلم «نگهبان ساحلی» کمی آرام تر شود اما بدون شک به این زودی ها کسی به فکر ساختن ادامه ی این فیلم نخواهد افتاد.

8- ادی مورفی- مرد مقدس (1998)

وقتی که ادی مورفی بازی فوق العاده ی خود در «پروفسور دیوانه» (The Nutty Professor) را با ایفای نقش دکتر دولیتل در بازسازی فیلم کلاسیک «دکتر دولیتل» (Doctor Dolittle) ساخته ی سال ۱۹۶۷ ادامه داد نتیجه تنها یک فیلم پرفروش دیگر بود. اما بسیاری از طرفداران ادی مورفی و منتقدان سینما انتخاب بعدی وی را کمی غیرمعمول دانستند.
14 فیلم جنجالی که بازیگرانش را به دردسر انداخته!
هیچ کسی فکر نمی کرد که وی از ایفای نقش دکترها ناگهان به سراغ ایفای نقش یک مرد مقدس در فیلمی با همین نام در سال 1998 برود. بعضی اوقات تصمیمات غیرمعمول بازیگران مطرح هالیوود باعث می شود طرفداران آن ها به خود بگویند که این بازیگران چطور فکر می کنند؟ ایفای نقش ادی مورفی در فیلم «مرد مقدس» (Holy Man) دیدگاه طرفدارنش را در مورد بامزه بودن او به شدت تغییر داد. اگر چه بازی او در این فیلم در نقش شخصیت اصلی با نام «جی» با تحلیل های مثبت و ستایش منتقدان روبرو شد اما فیلم «مرد مقدس» در گیشه شکست سختی خورد.

۷- جک بلک- سفرهای گالیور (۲۰۱۰)

وقتی که پای یک حماسه ی کلاسیک در میان باشد داستان های کمی می توانند با «سفرهای گالیور» (Gulliver's Travels) رقابت کنند. در چند دهه ی اخیر این داستان دو بار در سینما بازسازی شده است. بهترین بازی در نقش گالیور متعلق به تد دانسون در سال 1996 در سریال تلویزیونی با نام «سفرهای گالیور» است.
14 فیلم جنجالی که بازیگرانش را به دردسر انداخته!
اما خبر ساخت نسخه ی سینمایی این فیلم در سال ۲۰۱۰ بسیاری را شوکه کرد اما بسیاری از دوستداران این داستان افسانه ای نیز بدون توجه به کسی که نقش گالیور را بازی می کرد بلیط های آن را ررزو کردند. اما حضور یک کمدین باسابقه و ستایش شده مانند جک بلک در نقش گالیور برای اکثر تماشاگران غیرمنتظره بود. این نقش را باید بحث برانگیزترین انتخاب جک بلک در دوران بازیگری اش دانست. در کمال ناباوری فیلم در گیشه شکست خورد.

6- الیزابت تیلور- کلئوپاترا (1963)

الیزابت تیلور بدون دلیل الهه ی بی بدیل زیبایی و کلاس بازیگری در تمام دوران شناخنه نمی شود. با توجه به اینکه تیلور بعد از ایفای نقش جنجالی یکی از شخصیت های برجسته تاریخی در تاریخ بشریت به شهرتی فراتر از قبل دست یافت، میراثی ماندگار را پس از مرگش برای بازیگران دیگر به جای گذاشت. اما رسیدن او به شهرتی بی پایان بدون هزینه نیز نبود. از آن جا که شخصیت کلئوپاترا ذاتاً بحث برانگیز بود می توان به راحتی تنش ها و درگیری هایی که برای انتخاب مناسب ترین بازیگر برای ایفای نقش او در جریان بود را نیز متصور شد.
14 فیلم جنجالی که بازیگرانش را به دردسر انداخته!
انتخاب هر بازیگری برای بازی در فیلم «کلئوپاترا» (Cleopatra ) که پرهزینه ترین فیلم دوران خود محسوب می شد بدون شک هزینه ای را با خود به همراه داشت که هر بازیگری آن را تقبل نمی کرد. انتخاب یک بازیگر سفید پوست برای ایفای نقش یک ملکه ی رنگین پوست مصری دردسرهایی را از باب نژادپرستی و یا جنسیتی و سیاسی به همراه داشت. علاوه بر این چنین فیلم پرهزینه و پر سر و صدایی حسادت کمپانی های فیلمسازی رقیب را نیز برانگیخته بود.
با این وجود کسی نمی تواند با اطمینان بگوید کم انتخاب بهتری به جای الیزابت تیلور برای نقش کلئوپاترا وجود داشت. در نهایت اگر چه فیلم «کلئوپاترا» با استقبال نسبی تماشاگران و منتقدان روبرو شد و جوایز متعددی در مراسم اسکار گرفت اما قرار گرفتن در صدر فیلم های پرفروش سال نیز با توجه به هزینه ی بالای تولید فیلم نتوانست موفقیت تجاری فیلم را تضمین کند و فیلم «کلئوپاترا» در گیشه شکست خورد.

۵- جان تراولتا- ببین کی داره حرف می زنه (۱۹۸۹)

جان تراولتا که برای بازی در فیلم «گریس» (Grease ) و فیلم های بعد از آن به شهرت رسیده بود، با پذیرفتن نقش در مجموعه فیلم های پست مدرنی که هیچ شباهتی به فیلم های قبلی تراولتا نداشتند طرفداران او را به یک سفر غیرمنتظره برد.
14 فیلم جنجالی که بازیگرانش را به دردسر انداخته!
ایفای نقش یک پدر آرام و سرخورده در فرانچایز «ببین کی داره حرف می زنه» (Look Who's Talking) جنجالی و بحث برانگیز بود زیرا طرفداران پر و پا قرص تراولتا به بازی های او در نقش شخصیت های سرسخت و وحشی و یک مرد شاد، خوش تیپ و پر جنب و جوش عادت کرده بودند. اگر چه تراولتا با انتخاب نقش وینسنت وگا در فیلم خشن و پرحادثه «پالپ فیکشن» (Pulp Fiction) در سال ۱۹۹۴ تا حدود زیادی چهره ی سابق خود را بازیافت اما دیگر هیچ گاه به اندازه ی دوران قبل از فرانچایز «ببین کی داره حرف می زنه» محبوب نشد.

4- اپرا وینفری- رنگ ارغوانی (1985)

اپرا وینفری قبل از این که به بزرگ ترین و شناخته شده ترین سلبریتی زن جهان تبدیل شود یک مجری برنامه ی تلویزیونی در بالتیمور مریلند بود. وی بر طبق عادت بخش نقد کتاب های روزنامه نیویورک تایمز را می خواند و در سال ۱۹۸۳ در مورد کتابی به نام «رنگ ارغوانی» (The Color Purple) نوشته ی آلیس واکر آشنا شد و چنان شیفته ی آن شد که خیلی سریع برای خریدن و خواندن آن اقدام کرد.
14 فیلم جنجالی که بازیگرانش را به دردسر انداخته!
پس از خواندن مقداری از این کتاب تنها در یک روز وی بیش از پیش عاشق داستان کتاب شده و با خود گفت که ای کاش می توانست نقشی در فیلمی که با اقتباس از این داستان ساخته می شود داشته باشد. در کمال ناباوری وی برای ایفای نقش سوفیای کتاب واکر انتخاب شد. فیلم به کارگردانی استیون اسپیلبرگ جوایز متعددی را در مراسم اسکار از آنِ خود کرد اما اکران فیلم بحث های بسیاری را در مورد دیدگاه های نژادی و جنسیتی فیلم در جامعه ی آمریکا برانگیخت. اپرا وینفری برای بازی در این فیلم نامزد دریافت جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکلم زن شد.

۳- مل گیبسون- تئوری توطئه (۱۹۹۷)

مل گیبسون که خود را به عنوان یکی از پر جنب و جوش ترین بازیگران هالیوود خود را اثبات کرده بود تا این که نقشی بحث برانگیز را در فیلمی با عنوان «تئوری توطئه» (Conspiracy Theory) پذیرفت. فیلم به دلیل بحث های چالشی و حساسی که در سناریو آن وجود داشت نوعی طنز نیش دار و تلخ را به تصویر می کشید.
14 فیلم جنجالی که بازیگرانش را به دردسر انداخته!
در فیلم موضوعاتی ترسناک مربوط به دنیای معاصر به تصویر کشیده می شد: از قتل جان اف کندی تا وجود فلوراید در آب آشامیدنی و از تئوری «نظم نوین جهانی» جرج دبلیو بوش پدر تا هلی کوپترهای سیاهی که بدون صدا سفر می کردند. وی قبل از این فیلم در نقش کوتاهی در فیلم کمدی «روز پدر» بازی کرده بود و تغییر جهت ۱۸۰ درجه ای او برای بازی در نقش یک تئوریسین توطئه و یک راننده تاکسی روانی غیرمنتظره بود. اما این تغییر رویه صدمه ی چندانی به وجهه ی مل گیبسون نزد و بازی او در این فیلم با نظرات مثبت منتقدان روبرو شد.

2- مکالی کالکین- هیولای مهمانی (2003)

برای یکی از دوست داشتنی ترین سلبریتی های آن زمان پذیرفتن نقش یک قاتل واقعی که در آن زمان در زندان به سر می برد نمی توانست نظر عموم را جلب نکند.
14 فیلم جنجالی که بازیگرانش را به دردسر انداخته!
بدین ترتیب بحث های بسیاری در مورد بازی مکالی کالکین در فیلم «هیولای مهمانی» (Party Monster) در گرفت که همه او را به خاطر نقش به یاد ماندنی اش در فیلم های «تنها در خانه» (Home Alone) می شناختند نه تنها یک تغییر چهره ی شدید بود و تصورات طرفدارنش را در مورد شخصیت او تغییر داد بلکه ممکن بود عکس العمل منفی کسانی که به روابط جنسی نامتعارف حساس بودند را نیز در پی داشته باشد. وی در این فیلم نقش مایکل الیگ که یک برگزار کننده ی مهمانی های زیرزمینی شد و در نهایت یک قاتل بدنام شد را به عهده گرفت و فیلم با استقبال خوبی از جانب منتقدان روبرو گشت.

۱-مایکل جکسون- ویز (۱۹۷۸)

وقتی که یک سلبریتی بسیار مشهور که تمام شهرت و اعتبار خود را در دنیای موسیقی بدست آورده است بخواهد برای اولین بار در یک فیلم بزرگ بازی کند بدون شک با شایعات و بحث های فراوان، نظرات متفاوت منتقدان و عواقب نامشخصی روبرو خواهد شد.

14 فیلم جنجالی که بازیگرانش را به دردسر انداخته!
این موضوع در مورد مایکل جکسون که در فیلم پرستاره «ویز» (The Wiz) حضور یافت نیز صدق می کرد. در نهایت فیلم سیدنی لومت علی رغم حضور مایکل جکسون و دیانا راس با شکست در گیشه به کار خود پایان داد. بازی جکسون در فیلم نیز با بی مهری و عدم رضایت منتقدان روبرو شد. این فیلم باعث شد که مایکل جکسون دیگر نتواند در عرصه ی بازیگری موفقیت چندانی کسب کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • عسل

      مومیایی واقعا مسخره و چرت بود.حیفه پول که رفتم دیدمش
      با تبلیغاتش زمین تا اسمون فرق داشت خیلی هم ضعیف و مسخره تموم شد.شبیه سریال بود تا فیلم هالیوودی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج