جاباما
۵۸۱۴۰۲
۲ نظر
۵۰۰۹
۲ نظر
۵۰۰۹
پ

ادامه پرداخت وجوه تا ۲۰۰ میلیون فرشتگان

در حالی امروز-یک‌شنبه- مهلت آخر برای مراجعه سپرده‌گذاران تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان تعاونی منحله فرشتگان است که فعلا پایانی برای آن تعریف نشده و مشمولین می‌توانند به روال مراجعه خود ادامه دهند.

خبرگزاری ایسنا: در فرایند مرحله‌ای تعیین تکلیف حساب‌های تعاونی منحله فرشتگان به عنوان یکی از زیر مجموعه موسسه کاسپین از روز دوازدهم مردادماه تا مهلت ۱۰ روزه تعیین شده قرار بر این شد تا سپرده‌گذاران تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان مراجعه کرده و وضعیت حساب‌های خود را مشخص کنند.

در شرایطی امروز همزمان با ۲۲ مرداد ماه آخرین فرصت برای مراجعه خواهد بود که اطلاعات دریافتی حاکی از آن است که سپرده‌گذاران همچنان این فرصت را دارا هستند که بتوانند با مراجعه به شعب کاسپین تعیین وضعیت شوند. البته این که تا چه زمانی مهلت وجود خواهد داشت مشخص نیست و به نظر می‌رسد به اعتباری که در اختیار کاسپین و منابعی که در آن وجود دارد بستگی خواهد داشت.

این در حالی است که جریان تعیین تکلیف حساب‌های تعاونی منحله زیرمجموعه کاسپین به ویژه فرشتگان براساس خط اعتباری که بانک مرکزی در اختیار این موسسه قرار می‌دهد و بخشی از منابعی که از سرمایه خود برداشت می‌کند انجام می‌شود. البته خط اعتباری بانک مرکزی با در رهن رفتن اموال و دارایی‌های فرشتگان انجام خواهد شد و باید این مبالغ به بانک مرکزی برگردد.

طبق آخرین گزارش اعلامی تاکنون و طی چند مرحله خط اعتباری به کاسپین اختصاص داده شده و در مجموع مبلغی حدود ۱۲۰۰ میلیارد تومان بوده است.

اما مشکل دیگری که این روزها برای موسسه کاسپین ایجاد شد مسدود شدن حساب‌های ۲۰ شعبه از آن بود که این اتفاق با حکم قضایی صورت گرفت به طوری که ظاهرا گروهی از سپرده‌گذاران درشت تعاونی فرشتگان با پیگیری‌هایی که انجام دادند توانستند عاملی برای مسدود شدن برخی حساب‌های کاسپین باشند و البته این مشکل هنوز در تعدادی از شعب حل نشده و این شعب توان پرداخت ندارد.

آن طور که پیش‌تر مدیر عامل کاسپین اعلام کرده است صدور این حکم قضایی در حالی انجام شده که خرداد ماه امسال رییس قوه قضاییه با صدور بخشنامه‌ای در زمینه‌ی رسیدگی به شکایات علیه شرکت‌های تعاونی و موسسات اعتباری دادستان‌های سراسر کشور را مکلف کرده بود که در رسیدگی به شکایات علیه شرکت‌های تعاونی اعتبار و موسسات اعتباری با دادستان کل کشور هماهنگ باشد.

این در حالی است که آملی لاریجانی، دادستان کل کشور را مسئول این بخشنامه اعلام کرده و وی خواسته بود گزارش موردی درباره اقدام‌های به عمل آورده را به حوزه قوه قضاییه ارسال کند.

فرشتگان بزرگ ترین تعاونی زیرمجموعه کاسپین در کنار هفت تعاونی منحل شده دیگر است که بعد از مسائل پیش آمده برای این موسسه در فرآیند تعیین تکلیف سپرده گذاران قرار گرفته و به طور مرحله‌ای این کار انجام می‌شود. یکی از مشکلات سپرده گذاران عدم پرداخت سودهای معوق حساب‌های آنهاست که رسما از سوی بانک مرکزی اعلام شد، با نظر مرجع قضایی پرداختی در این رابطه انجام نشده و تنها اصل پول آنها پرداخت خواهد شد.

البته اصل پول نیز به طور کامل پرداخت نمی‌شود و بعد از حسابررسی لازم تا ۹۰ درصد قابل پرداخت و ۱۰ درصد دیگر باقی مانده و منوط به پاسخگویی اموال و دارایی‌های تعاونی فرشتگان است.

در حالی به دنبال عدم استقبال کافی سپرده گذاران برای مراجعه به منظور تعیین تکلیف حساب‌های خود، تصمیم بر این شد تا برای تمامی مشمولین در هر مرحله حسابی نزد کاسپین باز شده و مبالغی به صورت علی الحساب واریز شود که چندی پیش کاسپین اعلام کرد اگر سپرده گذاران برای تعیین وضعیت حساب مراجعه کنند و مبالغ در کاسپین باقی بماند، مشمول سود سپرده متعارف خواهد شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمود رضا ناظم

      سلام،نمیدن

      میگن قراره قوه قضاییه وارد ماجرا بشه،امروز شعبه پامچال مشهد،پرنده پر نمیزد،و هر مراجعه کننده ای دست خالی بر می گشت.چرا اخبار دروغ چاپ می کنید

    • سپرده گذار

      لعنت بر پدر دروغگو. کاسپین از کجا ۳۰۰۰ میلیارد پول آورد که مجوز گرفت و حالا ادعای مظلومیت می کند. کاسپین به همه ما دفترچه کاسپین داده و در حال حاضر می گوید این دفترچه مال ما نیست پس اون نامه ای که به کلیه شعب زده شد و اعلام کرد سپرده گذاران مخصوصاً فرشتگان اصلاً نگران نباشند ، هیچ مشکلی نیست و می توانند دفترچه های خود را با کاسیپین عوض کنند چی شد. مدیر عامل و هیئت مدیره فرشتگان که قسمت اعظم کاسپین را در اختیار داشتند و پاداش های چند صد میلیونی می گرفتند کجاند که موسسه کاسپین در حال حاضر مظلوم شده و سپرده گذاران ظالم. سپرده گذاران کلان که همگی رانت داشتند و قبل از اعلام بانک مرکزی حساب های خود را خالی کردند و بانک مرکزی حتی اسامی آنها را به مجلس اعلام نمی کند. سپردگذاران کلانی که بانک مرکزی از آنها صحبت می کند مردم بدبختی هستند که کل زندگیشان در اختیار موسسه کاسپین هست.
      آمارهای دروغ بانک مرکزی که ۹۸ درصد تسویه شده اند. در صورتیکه کاسپین بدون اجازه سپرده گذار حساب باز کرده و بنا به صلاحدید خودش دفترچه قبلی را از نظر خود ابطال و نصف مبلغ را در دفترچه جدید ثبت کرده است نه پولی به مردم داده اند و نه تسویه ای صورت گرفته و نه دفترچه قبلی ابطال شده است.
      جالبه ما میگیم خر نمی خواهیم پالون خر عوض میشه.
      آقای نعیمی سپرده گذار هم برای کاسپین می خواد.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج