۵۸۱۵۱۲
۱ نظر
۵۰۱۰
۱ نظر
۵۰۱۰
پ

جزئیات حادثه نشت گاز کلر در دزفول

مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری دزفول، جزئیات حادثه نشت گاز کلر در این شهرستان که منجر به مسموم شدن ۴۷۵ نفر از شهروندان شد را تشریح کرد.

خبرگزاری مهر: مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری دزفول، جزئیات حادثه نشت گاز کلر در این شهرستان که منجر به مسموم شدن ۴۷۵ نفر از شهروندان شد را تشریح کرد.
عبدالحسین معظم فر ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: حوالی ساعت ۲۱ شنبه شب، موضوع استشمام بوی متعفن در پارک ساحلی دووه و میدان الف دزفول به آتش نشانی گزارش شد که نیروهای آتش نشانی سریعا به محل اعزام شدند.

وی افزود: نیروهای آتش نشانی با حضور در محل به تخلیه شهروندان و گردشگران از پارک و منطقه پرداخته و به دنبال منبع گاز متصاعد شده بودند که در این هنگام با شناسایی محل نشت گاز چهار خودروی آتش نشان دیگر نیز به محل اعزام شدند.

معظم فر ادامه داد: با توجه به اینکه امکان جابجایی سیلندرها و سه مخزن گاز وجود نداشت نیروهای آتش نشان با نظر کارشناسی شهردار دزفول اقدام به گرفتن منشا و سوراخ سیلندر با سیمان و گچ کردند که این عملیات تا حوالی ساعت دو بامداد روز یکشنبه ادامه داشت.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری دزفول، ضمن تقدیر از کلیه نیروهای امدادرسان آتش نشانی، هلال احمر، بسیج و نیز اورژانس ۱۱۵ و بیمارستان ها که نسبت به کنترل آلودگی و کمک به مصدومان وارد عمل شدند، اظهار کرد: حادثه نشت گاز کلر زنگ خطری برای شهرستان دزفول بود زیرا نیروهای امدادی برای امدادرسانی به موقع در شرایط بحران باید از امکانات به روز برخوردار باشند و امکانات به قدری وسیع باشد که با یک حادثه تعدادی از آتش نشانان مصدوم نشوند.

معظم فر عنوان کرد: برای کنترل نشت گاز، نیروهای آتش نشان به دستگاه تنفسی، لباس مخصوص گازهای سمی و دوره های تخصصی نیاز دارند که هیچ کدام از این موارد در حادثه دیشب وجود نداشت در حالی که اگر این امکانات فراهم بود نیروهای آتش نشان در زمان کمتری منشاء آلودگی را کنترل کرده و افراد کمتری دچار آسیب می شدند.

وی با بیان اینکه نیروهای آتش نشان به علت حضور در محل نشت گاز کلر به خارش دچار شده اند، گفت: مسئولان شهری از جمله نماینده، فرماندار، شهردار و دیگر مسئولان شهری باید به فکر تامین تجهیزات مدرن و به روز کردن امکانات امدادی شهرستان دزفول باشند تا در هنگام بحران بتوان به موقع و با سرعت بیشتر امدادرسانی کنند.

وی تصریح کرد: در حادثه نشت گاز کلر در دزفول فراخوان زده شد و از نیروهای در حال استراحت آتش نشانی دزفول نیز کمک گرفتیم به طوری که حدود ۴۰ نفر از پرسنل آتش نشانی در این عملیات حضور داشتند و با توجه به اینکه ۹ نفر از آتش نشانان دزفول در این حادثه مصدوم شدند، نیروهای در حال استراحت جایگزین آتش نشانان مصدوم شده اند.

به گزارش خبرنگار مهر، نشت گاز کلر از انباری متروکه در اطراف میدان رودبند دزفول در شنبه شب موجب بروز مشکل تنفسی برای ۴۷۵ نفر شد.

عملیات مهار آلودگی ناشی از انتشار گاز کلر در دزفول با بسیج نیروهای امدادی و آتش نشانی بیش از چهار ساعت به طول انجامید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      در این حادثه دو سه نفر فوتی داشته که به علل نا معلوم مسئولین از اعلام آن طفره می روند.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج