۵۸۱۷۶
۳ نظر
۵۰۰۴
۳ نظر
۵۰۰۴
پ

افزایش قیمت لبنیات ادامه دارد

بحث بر سر افزایش قیمت کالاهای لبنی که سال گذشته چند بار مسوولان و تولیدکنندگان را مقابل هم قرار داد، این روزها در پی بالارفتن ۳۰۰ تومانی قیمت شیر دوباره خبر ساز شده است. با این حال مسوولان می‌گویند افزایش قیمت لبنیات تصویب شده است، اما تا پایان تیر ماه نباید اعمال شود.

خبرگزاری تسنیم: بحث بر سر افزایش قیمت کالاهای لبنی که سال گذشته چند بار مسوولان و تولیدکنندگان را مقابل هم قرار داد، این روزها در پی بالارفتن ۳۰۰ تومانی قیمت شیر دوباره خبر ساز شده است. با این حال مسوولان می‌گویند افزایش قیمت لبنیات تصویب شده است، اما تا پایان تیر ماه نباید اعمال شود.

سعید سلطانی، ريیس اتحادیه سراسری دامداران افزایش قیمت لبنیات را غیرقانونی دانست و گفت: طبق مصوبه ستاد تنظیم بازار قیمت شیر تا پایان تیرماه افزایش نخواهد داشت؛ بنابراین افزایش قیمت محصولات لبنی توجیه ندارد.

سلطانی با بیان اینکه گرانی برخی از محصولات لبنی غیرقانونی و به‌منظور زمینه سازی افزایش قیمت تولیدات لبنی صورت می‌گیرد، اظهار کرد: در حال حاضر شیر با قیمت پایه سال ۱۳۹۱ که همان ۹۶۰ تومان است عرضه می‌شود و بر همین اساس تغییر در قیمت شیر اتفاق نیفتاده که محصولات لبنی گران شوند.

وی با اشاره به اینکه مطابق مصوبه ستاد تنظیم بازار قیمت شیر تا آخر تیرماه سال جاری افزایش نخواهد داشت، افزود: قیمت جدید شیر ۱۱۷۰ تومان تعیین شده اما هنوز این رقم در سطح بازار اجرایی نشده تا هم‌راستای آن قیمت‌ها نیز افزایش پیدا کند.

ريیس اتحادیه سراسری دامداران دلیل افزایش قیمت شیر را هزینه‌های جانبی دامداران دانست و اضافه کرد: در سال جاری هزینه کارگران ۲۵ درصد و هزینه‌های حمل و نقل ۳۵ درصد افزایش پیدا کرده که هم‌راستای آن قیمت شیر با تغییراتی همراه شده است.

هم‌اکنون در سطح خرده فروشی‌ها شیر کم‌چرب یک لیتری از ۱۴۰۰ تومان تا قیمت ۱۶۱۰ تومان، شیر کاکائو از ۸۰۰ تومان تا قیمت ۱۰۰۰ تومان، خامه ۱۰۰ گرمی از ۸۵۰ تومان تا قیمت ۱۰۰۰ تومان در اختیار خریداران قرار می‌گیرد. البته این افزایش قیمت‌ها در حالی در سطح بازار انجام می‌گیرد که شرکت‌های تولیدکننده محصولات لبنی تا پایان تیرماه اجازه افزایش قیمت‌ها را به هیچ عنوان نداشتند.

دولت به شیر یارانه بدهد

بحث بر سر افزایش قیمت شیر در حالی است که به اعتقاد عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس، اگر افزایش قیمت شیر همراه با ارتقاي کیفیت آن باشد می‌تواند به تولید‌کنندگان کمک کند، اما این در حالی است که بالا رفتن قیمت با کیفیت آن همسو نیست.

سید راضی نوری به «خانه ملت»گفت:‌ سازمان استاندارد باید در خصوص کیفیت محصولات لبنی بیش از پیش دقیق باشد تا سلامت افراد در جامعه به مخاطره نیفتد.

تخلف ۴ میلیارد تومانی

معاون بازرسی سازمان حمایت نیز با اعلام ارسال پرونده تخلف حدود ۴ میلیارد تومانی شرکت‌های لبنی به تعزیرات حکومتی گفت: سازمان تعزیرات حکومتی در اسرع وقت حکم لازم را برای جلوگیری از گسترش تخلفات صادر خواهد کرد.

مجتبی فراهانی در گفت‌وگو با خبرگزاري تسنیم ارزش ریالی پرونده های تخلف شرکت‌های لبنی را از آبان ماه سال گذشته ۳۸ میلیارد و ۶۲۷ میلیون ریال اعلام کرد.

مردم به شیرهای فله روی آورده‌اند

مدیرعامل اتحادیه تولیدکنندگان فرآورده‌های لبنی نیز با اشاره به گرانی فرآورده‌های لبنی گفت: متاسفانه به دور از توجه به مشکلات متعدد از جمله انواع بیماری‌ها در شیرهای سنتی، مردم به دلیل گرانی قیمت شیر از شیرهای سنتی استقبال کرده‌اند.

به گفته محمدرضا اسماعیلی، شیرخام کمیاب نشده بلکه قدرت خرید مردم کاهش یافته است. وی افزود: یکی از مشکلات مهم درحال حاضر، گران بودن هزینه‌های دامداران است و آنها عنوان می‌کنند تولید شیر صرفه اقتصادی ندارد و سودآور نیست.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • babak

      مسئولین اگر دلشون به حال مردم میسوزه میزان دستمزد روبالا ببرن به جای این همه کشمکش با کارخانجات و شرکتها، اونهایی که پولدارن که هیچ دارن و میخرن طوریشون هم نمیشه هرچی گرونتربشه اونها هم درآمد و سرمایشون بیشتر میشه ارزش املاک و مستغلاتشون بالاو بالاترمیره و سود سپرده هاشون بیشترمیشه و تو فکر یه قرون دوزار نیستن فقط کارمندا و کارگرها هستند که تو این وضعیت به مشکل برمی خورن یه کمکی مساعدتی بهشون بشه بد نیست به خدا

    • پاینده آزاد

      روحانی مچکریم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • ناشناس س س

      این که چیز عجیبی نیست برترین ها.
      اگه میخوای مطلب عجیب و غریب و غیر قابل باور رو بذاری از کـــم شدن قیمت ها بگو.اون موقع هست که شاهکار کردی.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج