۵۸۱۸۰۲
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

راهی که درهای بسته را به روی استقلال باز می کند

خیلی‌ها معتقدند اگر استقلال خط میانی اش را دریابد و در این نقطه قدرتمند‌تر عمل کند از پاهای جدی قهرمانی این فصل خواهد بود.

ایران ورزشی: خیلی‌ها معتقدند اگر استقلال خط میانی اش را دریابد و در این نقطه قدرتمند‌تر عمل کند از پاهای جدی قهرمانی این فصل خواهد بود. استدلال آنها بر این پایه استوار است که به رغم شانس آوردن‌های آشکار آبی‌ها در دیدار اخیر برابر تراکتورسازی چون پژمان منتظری به خط دفاعی بازگشته، استقلال گلیمش را از آب در این ناحیه بیرون خواهد کشید. در خط حمله نیز با اینکه جای خالی کاوه رضایی کوچ کرده به بلژیک محسوس است، مربیان استقلال امیدوارند سجاد شهباززاده به آرامی به فرمی برگردد که وی را به بهترین گلزن آبی‌ها در لیگ پانزدهم تبدیل کرد ولی در خط میانی به رغم جذب نیروهای متعدد یک نوع سردرگمی در کار آبی‌ها مشاهده شده و معلوم نیست کدامین نفرات بهترند و با کدام بازیکن می‌توان به ترکیب موثرتری رسید.

گزینه‌های متنوع و متعددی در خط میانی طی لیگ تازه به راه افتاده هفدهم در اختیار علیرضا منصوریان بوده‌اند و از آن قبیلند روزبه چشمی، امید نورافکن، سرور جباروف، مجتبی جباری، داریوش شجاعیان و جابر انصاری. به آنها بیفزایید وریا غفوری، یعقوب کریمی و علی قربانی را که هر چند یا در لب خط بازی می‌کنند یا میل تهاجمی زیادی دارند اما بیشتر در مرکز میدان جولان می‌دهند و با این اوصاف اگر فکر و عقل لازم و یک برنامه‌ریزی درست فنی ضمیمه کار آنها شده و به آنها طرح‌های کارآمد ارائه شود، استقلال از همین ناحیه بسیاری از نبردها را خواهد برد.

راجع به شوت از راه دور جباروف که گره کار آبی‌ها را در دیدار برابر تراکتورسازی گشود، تعریف و تمجید زیادی صورت گرفته اما استقلال می‌تواند کارش را به درجه‌ای از بهره‌دهی برساند که به شوت‌های غافلگیرکننده هافبک‌هایش برای باز کردن در‌های پیروزی نیازی نداشته باشد. پس از عدم توجه کافی به قابلیت‌های جباروف، آبی‌ها سر انجام دریافته‌اند او بیهوده دو بار مرد سال فوتبال آسیا نشده و هر چند او قطعا در 35 سالگی همان هافبک درخشان سال‌های 2006 تا 2013 فوتبال ازبکستان نیست و قدری کندتر و مقداری سیر و قانع شده اما تکنیک ذاتی یک بازیکن برتر هرگز به طور کامل رنگ نمی‌بازد.

در این میان آنچه مشخص نیست میزان استفاده از مجتبی جباری و نوع اضافه شدن بازی وی به روش‌های کار در خط میانی استقلال است.

او به سبب پاره‌ای مسائل فقط در نیمه دوم دیدارهای اخیر آبی‌ها به میدان گسیل شده و طبعا کار مهمی انجام نداده اما باید بازی و وظایفش تعریف شود.

روزبه چشمی هم که بعد از ۲۰ ماه مصدومیت ظاهرا وظایفش مشخص‌تر از جباری است، در مرکز خط میانی هویت گذشته‌اش را بروز نداده و امید نورافکن که غیبتش در دیدار اول آبی‌ها از دلایل اصلی باخت آنها مقابل صنعت نفت عنوان شد، در بازگشت کمی تا قسمتی سرگردان بوده است.

به آنها اضافه کنید داریوش شجاعیان را که هنوز معلوم نیست چرا 5/2 میلیارد (و به روایتی 3 میلیارد) تومان صرف جذب وی شد و هر چند بازیکن خوبی است اما نه کار فنی چشمگیری از او مشاهده شده و نه در هماهنگی با یارانش دستاورد بالایی داشته است.

اگر مربیان استقلال خط بازی این هافبک‌ها را مشخص‌تر سازند و کار گروهی آنها را صیقل بزنند استقلال در باقیمانده لیگ هفدهم بهتر نفس خواهد کشید و دایما به در بسته نخواهد زد ولی اگر چنین نشود حتی بداعت‌ها و مهارت‌های چشمگیر مهدی قائدی نوجوان نیز نجاتش نخواهد داد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج