۵۸۱۸۵۶
۵۰۱۴
۵۰۱۴
پ

عرضه‌ی جهانی خودروهای خودران تا ۲۰۲۱

این روزها تکنولوژی اتومبیل های خودران به سوژه داغ خبری بدل شده است که در این میان، برخی به شدت منتظر عرضه جهانی این خودروها و برخی نگران تاثیر شگرف هوش مصنوعی بر زندگی روزمره مردم هستند.

وب سایت کلیک - مونا ولی نژاد: این روزها تکنولوژی اتومبیل های خودران به سوژه داغ خبری بدل شده است که در این میان، برخی به شدت منتظر عرضه جهانی این خودروها و برخی نگران تاثیر شگرف هوش مصنوعی بر زندگی روزمره مردم هستند.
عرضه‌ی جهانی خودروهای خودران تا 2021

عده زیادی تصور می‌کنند اتومبیل های خودران تا چندین و چند سال بعد هم به بازار عرضه نمی‌شوند، در حالی که این عقیده اصولا اشتباه است. اما عرضه این نوع ماشین‌ها ممکن است با نگرانی‌های زیر همراه باشد:
  • بعد تکنولوژیک؛ آیا هوش مصنوعی برای راندن اتومبیل‌ها به تنهایی کافی است؟
  • بعد سیاسی؛ آیا دولت‌ها بر سر راه استفاده از آن قرار نگرفته‌اند؟
  • بعد اخلاقی؛ چگونه یک ماشین می‌تواند در مواقع حساس بین تصادف با عابر پیاده یا آسیب به سرنشینان یکی را انتخاب کند؟
بعد تکنولوژیک

غلبه بر محدودیت‌های تکنولوژیک، پیچیده‌ترین دلیل در میان سه مورد ذکر شده است اما نه به دلیل پیچیدگی علم، بلکه به دلیل پیچیدگی بازار و سرمایه‌گذاری مالی؛ چرا که استارت آپ های کوچک مغلوب شرکت‌های بزرگ اتومبیل‌سازی مانند فورد و تویوتا می‌شوند.

شرکت‌های بزرگ زیادی هستند که در حوزه هوش مصنوعی فعالیت دارند، که از این میان می‌توان به مایکروسافت و فورد اشاره کرد. مایکروسافت شرکتی است که تحقیقات گسترده‌ای در حوزه هوش مصنوعی انجام می‌دهد و شرکت ماشین‌سازی فورد، به لطف تولید اتومبیل‌های خودران، تمامی برنامه‌های تجاری خود را متوقف کرده است.

کارشناسان خبره معتقدند که ظرف چند سال آینده، اتومبیل‌های خودران همراه با هوش مصنوعی به بازار می آیند.

ایلان ماسک، مدیر عامل شرکت تسلا عنوان کرده که در حال حاضر موفق به تولید اتومبیل‌های خودران شده و در صورت دریافت مجوزهای رسمی تا سال ۲۰۲۱ اتومبیل‌های خود را به بازار عرضه می‌کند.

مدیر عامل جدید شرکت فورد و تویوتا نیز گفته است اتومبیل‌های خودران آنان در همین زمان به بازار عرضه می‌شوند. این خودروهای هوشمند در حال حاضر ساخته شده و در حال حاضر مراحل آزمایشی را پشت سر می‌گذارند.

بعد سیاسی

قانون‌گذاری تولید اتومبیل‌های خودران در آمریکا تقریباً به پایان رسیده و اقدامات لازم هم صورت گرفته است. خودروسازان می‌توانند تحت نظر دولت و یا دولت فدرال ۱۰۰ هزار اتومبیل تولید کنند.

اتحادیه حمل نقل آمریکا هم در این موضوع ورود پیدا کرده و محدودیت وزنی ۴٬۵۳۶ کیلوگرمی را اعمال کرده است. البته دلایل بسیار زیادی وجود دارد که آمریکایی‌ها نسبت به استفاده از اتومبیل‌های خودران خوش‌بین هستند.

بعد اخلاقی

بسیاری بر این باورند که مردم هنوز به استفاده از اتومبیل‌های خودران علاقه‌ای ندارند، در صورتی که تحقیقات گویای مطلب دیگری است. بر اساس مطالعه‌ای که شرکت بیمه اریی Erie انجام داده و بنابر گزارش‌ها، خطای انسانی در تصادف‌ها ۹۴ درصد است که بکارگیری اتومبیل‌های خودران، این رقم را به طور قابل‌ملاحظه‌ای کاهش می‌دهد.

اما بر اساس این مطالعه، مردم نباید دچار اعتماد به نفس کاذب شوند، چرا که در بسیاری از موارد مشاهده کرده‌ایم که در اتومبیل‌‌های خودران، مردم به جای توجه به جاده، به دنبال انجام کارهای شخصی خود هستند.

استفاده از اتومبیل های خودران چشم‌انداز بسیار خوبی دارد. اما به نظر نمی‌رسد پس از سال ۲۰۲۱ هر کس در پارکینگ خانه خود اتومبیل خودران داشته باشد، چرا که این ماشین ها در اختیار شرکت‌های بزرگ مانند اوبر قرار خواهند داشت.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج