جاباما
۵۸۱۸۷۱
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

۶ ویژگی مصوبه مجلس برای مقابله با آمریکا

طرح مقابله با آمریکا هرچند با تاخیری یک ماهه به آن چه ابتدا وعده داده شده بود تصویب شد اما شش ویژگی مهم دارد که قابل توجه است.

امیرحسین یزدان پناه در روزنامه خراسان نوشت: طرح مقابله با آمریکا هرچند با تاخیری یک ماهه به آن چه ابتدا وعده داده شده بود تصویب شد اما شش ویژگی مهم دارد که قابل توجه است.
1- این مصوبه پس از تایید از سوی شورای نگهبان، نخستین قانونی خواهد بود که برای مقابله هماهنگ با اقدامات آمریکا مصوب شده است. پیش از این طرح های دیگری برای مقابله های موردی داشته ایم اما این طرح محتوای جامعی دارد که می تواند مبنای قانونی برای مقابله با اقدامات آمریکا علیه ایران در منطقه یا سایر نقاط جهان باشد.
2- این طرح برای نخستین بار یک قانون مشخص برای دستگاه های امنیتی، اطلاعاتی، نظامی و دیپلماسی کشور تعیین می کند تا مطابق با آن اقدامات خود را به صورت متمرکز پیش ببرند.
3- اختصاص دو هزار میلیارد تومان به دستگاه های امنیتی، نظامی و دیپلماسی ایران برای پیشبرد وظایف خود، در شرایطی که آمریکا علیه دستگاه های امنیتی ایران همچون سپاه قدس دست به جوسازی و اقدامات هماهنگ زده است تا به این بازوان قدرتمند تامین امنیت ایران آسیب بزند و رای یک پارچه و قاطع نمایندگان مجلس که جریان های مختلف سیاسی کشور را نمایندگی می کنند، پاسخی صریح است به کسانی که تلاش می کنند پشت این بازوان قدرتمند را در داخل کشور خالی کنند.
4- 240 رای مثبت نمایندگان به این طرح را به جرئت می توان قاطع ترین رای به یک مصوبه لااقل طی سال های اخیر دانست. جایی که ایران در مقابل طرح تحریمی کنگره که خردادماه گذشته تصویب شد نیاز به نمایش یک پارچگی و «ید واحد» خود مقابل آمریکا داشت و اقدام راهبردی مجلس در تصویب اجماع گونه این طرح به خوبی به این انتظار و نیاز پاسخ داد.
5- یک پارچگی نمایندگان در مقابل آمریکا همچنین یکی از نیازهای امروز همه کشور است. به ویژه پس از انتخابات 29 اردیبهشت که در فضای دوقطبی برگزار شد و جامعه را به دو دسته 24 و 16 میلیونی تقسیم کرد، اتحاد و یک پارچگی یکی از نیازهای اصلی جامعه ایران در شرایط کنونی است. این اتحاد نه فقط لازمه مقابله با تلاش ها برای ناامنی ایران بلکه از پیش نیازهای پیشرفت کشور و رشد اقتصادی نیز است. هرچند در این زمینه اهتمام دولت دوازدهم مهم ترین عامل است.
6- این طرح همان طور که با قاطعیت تصویب شد نیاز به اجرای قاطع نیز دارد و امیدواریم همه دستگاه ها و نهادهایی که این مصوبه برای آن ها تکالیفی را وضع کرده است، در عمل برای بندهای بسیار مهم آن جدیت و سرعت داشته باشند و ان شاء ا... بودجه های مشخص شده نیز به سرعت تخصیص یابد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج