جاباما
۵۸۱۸۹۰
۱ نظر
۵۰۰۵
۱ نظر
۵۰۰۵
پ

جهرمی، بهترین گزینه برای وزارت ارتباطات

شرکت ها بر سر مسائل مختلف مانند ایجاد محدودیت در اینترنت از سوی برخی نهادهای نظارتی تحت فشار بودند ولی جهرمی در مقابل ایجاد محدودیت ها ایستادگی کرده است به همین علت بخش خصوصی احساس دلگرمی می‌کند که یک پشتوانه دارد.

روزنامه ایران: محمدجواد آذری جهرمی مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت از سوی حسن روحانی رئیس جمهوری به‌عنوان وزیر پیشنهادی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به مجلس شورای اسلامی معرفی شد. جهرمی که جوانترین وزیر پیشنهادی رئیس جمهوری است با وجود پست‌های قبلی، به مدت یک سال و نیم در پست معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت ایفای نقش کرده است. روزنامه ایران به سراغ فعالان بخش خصوصی و کارشناسان حوزه فناوری اطلاعات رفته و نظر آنها را درخصوص عملکرد جهرمی جویا شده است.
ایجاد مشتری مداری در سازمان دولتی
«به‌عنوان بزرگترین مشتری شرکت ارتباطات زیرساخت باید بگویم که جهرمی در همین زمان کوتاه مدیریت خود در شرکت ارتباطات زیرساخت زمین تا آسمان شرایط را تغییر داده است و از جمله تغییراتی که وی در این شرکت ایجاد کرده، بحث رویکرد مشتری مداری آن هم در یک سازمان دولتی است.»
احمدرضا نخجوانی مدیر یکی از شرکت‌های دارنده پروانه ارتباطات ثابت (FCP) با بیان مطلب فوق، درباره عملکرد یک و نیم ساله محمد جواد آذری جهرمی در مدیریت شرکت ارتباطات زیرساخت به «ایران» گفت: در دولت‌های قبلی شرکت‌هایی که با شرکت ارتباطات زیرساخت در ارتباط بودند، یک مشکل عمده و بزرگ داشتند و آن هم این بود که باید برای دریافت امکانات التماس می‌کردیم ولی در دولت یازدهم شرایط بسیار متفاوت شد و با آمدن جهرمی به‌عنوان معاون وزیر شرایط متفاوت‌تر شده است، به‌طوری که جهرمی برای هر یک از مشتری‌هایش وکیل مدافع گذاشت تا کار مشتری‌هایی مانند ما را پیگیری و دنبال کند و اگر مشتری مشکلی داشت، آن را رفع کنند.
نخجوانی با بیان اینکه برای نخستین بار مدیران ارشد زیرساخت با مشتری‌ها جلسات ادواری می‌گذارند به «ایران» گفت: این روزها زیرساخت از شرکت‌ها سؤال می‌کنند که آیا مشکلی وجود دارد تا آن را پیگیری کرده و حل کنند، حتی وقتی مشتری با مشکلی مواجه می‌شود، سریع تشکیل جلسه می‌دهند تا مشکل را رفع کنند. در کل بحث این است که جهرمی رویکرد مشتری‌مداری را به کلی تغییر داده است و دیگر در صف انتظار ماندن معنایی ندارد و اگر شرکت‌ها به امکانات نیاز داشته باشند، سریع مهیا می‌کنند.
به عبارتی موضوع کاملاً برعکس شده است و زیرساخت به دنبال مشتریان خود است و آنها را تشویق می‌کند و بدرستی مصوبه 237 را اجرا کرده است. این مصوبه می‌گوید پرتال باز است مصرف کنید، هزینه دریافت می‌شود. این درحالی است که پیش از این ترافیک اینترنت به صورت قطره چکانی در اختیار شرکت‌ها قرار می‌گرفت.
این فعال حوزه اینترنت در ادامه افزود: شرکت‌ها بر سر مسائل مختلف مانند ایجاد محدودیت در اینترنت از سوی برخی نهادهای نظارتی تحت فشار بودند ولی جهرمی در مقابل ایجاد محدودیت‌ها ایستادگی کرده است به همین علت بخش خصوصی احساس دلگرمی می‌کند که یک پشتوانه دارد. البته در این میان نباید نقش وزارت ارتباطات و بخصوص نقش وزیر و رگولاتوری را نادیده گرفت ولی باید گفت وجود کسی مانند جهرمی در سطح وزارت غنیمت بزرگی به حساب می‌آید.
یک انتخاب مناسب
«محمدجواد آذری جهرمی با وجود جوان بودن در نقش معاون وزیر بسیار هوشمندانه عمل کرده و در حوزه زیرساخت کارهای خوبی انجام داده است و این موضوع نشان می‌دهد که وی به این حوزه بسیار آگاه است و نگاه نویی دارد.»
محسن یوسف‌پور، مدیر واحد کسب و کار راهکارهای نوین پرداخت یکی از شرکت‌های خصوصی با بیان این مطلب به «ایران»گفت: جهرمی قبل از اینکه در پست مدیرعامل در شرکت ارتباطات زیرساخت ایفای نقش کند، به‌عنوان جانشین در همین پست کار می‌کرد و فرد بی‌تجربه‌ای نیست از این‌رو گمان می‌کنم عملکرد ایشان در همین دوره‌ای که در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات فعالیت می‌کند قابل تقدیر است.
یوسف‌پور با بیان اینکه حوزه کاری جهرمی در CT (فناوری ارتباطات) بوده ولی با توجه به مدیریت خوبی که دارد، با به‌کار گماشتن افراد قوی در حوزه IT ( فناوری اطلاعات) نیز موفق عمل خواهد کرد، گفت: جوان بودن او حسن‌های بسیاری دارد، چرا که ذینفعان وزارت ارتباطات و فناوری جوانان هستند از این‌رو می‌تواند گزینه خوبی برای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات باشد. تاکنون نیز محمود واعظی وزیر ارتباطات از وی بخوبی حمایت کرده و به نوعی فعالان حوزه فاوا نیز از این حمایت راضی هستند و در مجموع باید گفت جهرمی گزینه مناسبی برای وزارت ارتباطات محسوب می‌شود.
خرسند از حمایت جوانان
حسین اسلامی جانشین مدیرعامل یکی از هلدینگ‌های بزرگ بخش خصوصی نیز با بیان اینکه ما نگاه رئیس جمهوری به زیر 40 ساله‌ها را می‌پسندیم به «ایران» گفت: از اینکه رئیس جمهوری فرد جوانی را برای پست وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات معرفی کرده است بسیار خوشحال هستیم و از جهرمی حمایت می‌کنیم.
اسلامی افزود: عملکرد جهرمی در مدیریت شرکت ارتباطات زیرساخت بسیار موفقیت‌آمیز بوده است. ایشان بسیار باهوش هستند و نگاه نوگرایانه به حوزه ارتباطی کشور دارند و از سوی دیگر مدیری عملگرا هستند و این حسن محسوب می‌شود.وی با بیان اینکه حوزه IT حوزه جوان پسندی است افزود: این حوزه نیاز به تحول دارد و این جوان تحول را می‌تواند ایجاد کند.
جهرمی فرد بی‌تجربه‌ای برای پست وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیست، چرا که در پست معاون وزیر بخوبی خود را ثابت کرده است و همه بویژه بخش خصوصی از وی راضی هستند. ما برای ایشان آرزوی موفقیت می‌کنیم و امیدواریم که از مجلس نیز رأی اعتماد کسب کند.
آشنا به حوزه
صابر فیضی مدیر عامل سابق مخابرات نیز در خصوص معرفی جهرمی به مجلس به‌عنوان وزیر ارتباطات به «ایران» گفت: اگر بخواهم از عملکرد ایشان حمایت کنم، همین بس که بگویم وی شرکت ارتباطات زیرساخت را که بدهکار بوده، اکنون طلبکار کرده است.
فیضی افزود: جهرمی در مدت فعالیت خود در شرکت ارتباطات زیر ساخت توانسته است بدرستی بر ساختار شبکه و ترافیک مدیریت کند و در جابه‌جایی نیروی انسانی نیز بدرستی عمل کرده است و همین کارنامه مثبت، نشان دهنده این است که او می‌تواند جزو کسانی باشد که کارهای ماندگاری در حوزه ارتباطات انجام دهد.
شناخت دقیق از حوزه فاوا
محمدرضا کریمی رئیس کمیسیون اینترنت سازمان نصر تهران نیز به «ایران» گفت: در کل انتخاب ایشان را بسیار مثبت ارزیابی می‌کنم. جوانگرایی در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات باید در اولویت باشد، چرا که قشر جوان با این حوزه سر و کار دارد و جهرمی نیز که جوان است از این حوزه درک درستی دارد. شناخت صحیح وی از تکنولوژی‌های موجود و تغییرات گسترده‌ای که در تکنولوژی جهان روی می‌دهد می‌تواند زمینه تصمیمات بزرگی شود.
کریمی افزود: جهرمی در مدت تصدی خود در زیرساخت نشان داده که از لحاظ فنی بسیار مسلط بوده و در تصمیمات مدیریتی ریسک پذیر و آینده نگر است. از این‌رو از اینکه محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات وی را به‌عنوان پست پیشنهادی ارتباطات معرفی کرده و رئیس جمهوری نیز پذیرفته است، بسیار خوشحال و راضی هستیم.
آینده خوب در انتظار وزارت ارتباطات
محمد کشوری، کارشناس حوزه فناوری اطلاعات نیز معتقد است که جهرمی شناخت و آگاهی خوبی از شبکه‌های ارتباطی کشور دارد بنابراین می‌تواند در پست وزارت نیز نقش مؤثری ایفا کند.
کشوری به «ایران» گفت: جهرمی در نقش معاونت وزیر توانست با برنامه‌ریزی درست و عملیاتی کردن کارهایی که قبلاً به سختی و کندی پیش می‌رفت، بسیار موفق عمل کند. یکی از مهم‌ترین کارهایی که ایشان در همین مدت کوتاه در معاونت انجام داد، بحث راه‌اندازی مرکز تبادل اطلاعات بود، چرا که این مرکز نقش بسیار مهمی در راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات داشت و همین کار باعث کاهش هزینه‌های اینترنت و دسترسی بیشتر مردم به اینترنت شد. این کارشناس فناوری اطلاعات با بیان اینکه مهم‌ترین فاکتوری که جهرمی ضمن جوان بودن دارد،
آشنایی با فضای جدید ارتباطی است افزود: اکنون کشوری که سنتی است، به برقراری ارتباط‌های نوین نیاز دارد و ایشان فضای جدید ارتباطی را خوب می‌شناسد. از سوی دیگر با توجه به سنشان، تجربه خوبی نیز دارد و مهم‌تر اینکه جهرمی ارتباط خوبی با بخش‌های خصوصی بخصوص فعالان، شرکت‌ها و اپراتورها دارد و معمولاً جلسات مستمر و خوبی با آنها برگزار می‌کند و همین موضوع در تسریع روند کارها مؤثر بوده است و از همه مهم‌تر اینکه وی همیشه از مشورت صاحبنظران استفاده کرده و با همفکری آنان کارهای خوبی انجام داده است از این‌رو اگر به همین روند ادامه دهد، آینده خوبی را در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات شاهد خواهیم بود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • احمدی

      اخبار دروغ.کی میگه گزینه مناسبیه؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج