جاباما
۵۸۲۱۴۶
۱ نظر
۵۰۰۲
۱ نظر
۵۰۰۲
پ

چرا حضور حجاج ایرانی‌ در مدینه کوتاه شد؟

یک سال غیبت ایرانی‌ها در حج، فرصتی به برخی کشورها داد تا هتل‌هایی را که پیشتر در اختیار زائران ایرانی‌ بود، اجاره کنند و همین امر، شرایطی را برای ایرانی‌ها بوجود آورده که ظاهرا کاهش مدت اقامت زائران ایرانی در مدینه تنها گزینه‌ی پیش رو بود.

خبرگزاری ایسنا: یک سال غیبت ایرانی‌ها در حج، فرصتی به برخی کشورها داد تا هتل‌هایی را که پیشتر در اختیار زائران ایرانی‌ بود، اجاره کنند و همین امر، شرایطی را برای ایرانی‌ها بوجود آورده که ظاهرا کاهش مدت اقامت زائران ایرانی در مدینه تنها گزینه‌ی پیش رو بود.

حبیب سیفی ـ مسؤول مسکن ستاد مدینه ـ درباره‌ی سال سختی که ایران در حج امسال برای اجاره مسکنِ بیش از ۸۶ هزار زائر داشته، توضیح داد و از علت کوتاه شدن طول مدت اقامت زائران ایرانی در مدینه سخن گفت.

او با بیان این‌که مسکن در حج حدود ۶۵ درصد از هزینه‌ی سفر زائران ایرانی را شامل می‌شود و رکن و اساس عملیات حج است، گفت: امسال اجاره مسکن با توجه به غیبت ایرانی‌ها در حج گذشته و افزایش ۳۰ درصدی جمعیت زائران کشورمان به نسبت آخرین سال حضور در عربستان و همچنین تاخیر ۶ ماهه‌ای که در هماهنگی‌ها پیش آمده بود و همچنین تخریب برخی هتل‌ها در منطقه‌ی مرکزی مدینه، دشواری‌هایی داشت.

وی اضافه کرد: گروه مسکن حج پس از تصمیم نظام برای حضور ایرانی‌ها در مناسک حج امسال و به دنبال دستور رییس سازمان حج و زیارت ایران، ۱۰ فروردین‌ماه عازم عربستان شد که مطابق برنامه‌ریزی و دستورالعمل‌ها، نخست وضعیت موجود در مکه و مدینه را بررسی کرد و به این نتیجه رسید؛ کشورهای آفریقایی که قبلا در منطقه مرکزی شهر مدینه اسکان نداشتند در سالی که ایرانی‌ها به حج نرفتند، هتل‌های منطقه مرکزی را اجاره کرده بودند و کشور عراق نیز در غیاب ایران، قرارداد اسکان کل زائران کشورش را برای قبل از حج گرفته بود. از طرفی قطعی نبودن حضور ایرانی‌ها در حج امسال نیز بهانه‌ای بود تا برخی از مالکان هتل‌ها ریسک قرارداد با ایران را نپذیرند و با سایر کشورها وارد قرارداد شوند.

سیفی افزود: چنین شرایطی اجاره مسکن را برای ایرانی‌ها دشوار کرده بود، برای همین تصمیم گرفته شد ماندگاری زائران که در سال‌های پیش برای درک دعای کمیل بین‌الحرمین مدینه هفت روز کامل در نظر گرفته می‌شد، در حج امسال دو روز کاهش پیدا کند تا با این سیاست زمینه‌ی حضور بیشتر زائران ایرانی را فراهم کنیم که با عنایت خدا در حج امسال ۱۰۰ در صد زائران در منطقه‌ی مرکزی مدینه مستقر هستند.

مسؤول مسکن ستاد مدینه اطمینان داد؛ تمام تلاش واحد مسکن مدینه بر این است که زائران بتوانند پنج روز کامل در این شهر حضور داشته باشند و در ادامه گفت: اسکان زائران در مدینه از هشتم ذی‌القعده برابر با ۱۰ مردادماه آغاز شده و آخرین پرواز به مقصد مدینه نیز ۲۹ ذی‌القعده برابر با ۳۱ مردادماه خواهد بود. اسکان زائران در این شهر نیز تا پس از ایام تشریق و تا پنجم محرم ادامه دارد. براساس این تقویم زائران مدینه قبل در ۱۹ هتل و مدینه بعدها در ۲۱ هتل اسکان دارند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      آیا می شود در عربستان برای زائران هتل خرید یا ساخت،چون هر ساله به هتل نیاز داریم.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج