جاباما
۵۸۲۲۱۳
۱ نظر
۵۰۰۴
۱ نظر
۵۰۰۴
پ

خطای انسانی، عامل ۷۵ درصد سوانح هوایی است

مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری از برگزاری اولین همایش رویکردهای میان رشته ای در ارتباطات هوانوردی خبر داد و گفت:‌ از هر ۴ سانحه هوایی ۳ سانحه به خاطر خطای انسانی رخ داده است.

خبرگزاری تسنیم: مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری از برگزاری اولین همایش رویکردهای میان رشته ای در ارتباطات هوانوردی خبر داد و گفت:‌ از هر ۴ سانحه هوایی ۳ سانحه به خاطر خطای انسانی رخ داده است.

رضا جعفرزاده اظهار کرد: بر طبق اسناد ایکائو از هر ۴ سانحه هوایی ۳ سانحه به خاطر خطای انسانی رخ داده و مطابق اعلام مراجع بین المللی ارتباطات و مکالمات ناصحیح یک عامل علی یا ضمنی در اکثر سوانح و حوادث هوایی بوده است.

وی افزود: طبق اعلام ایکائو فقط در خلال سال‌های ۱۹۷۶ تا ۲۰۰۰ میلادی ۱۱۰۰ نفر جان خود را در سوانح هوایی ناشی از سوء مکالمات از دست داده اند.

وی ادامه داد: بر این اساس قرار است اولین همایش ملی رویکردهای میان رشته ای در ارتباطات هوانوردی ۳۱مردادماه جاری در دانشکده صنعت هواپیمایی برگزار شود.

مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری بیان کرد: در این همایش اساتید ممتاز داخلی و خارجی با تخصص‌های زبان انگلیسی، روانشناسی با صنعت هوانوردی در بخش خلبانی و کنترل پرواز برگزار می‌شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      البته خطای مدیران نالایق وبیسواد هوایی بی تاثیر نیست یادتون نره.یکی از مدیران هوایی با مدرک معدن ومواد مدیر عملیلت هوایی سازمان بوده که در سانحه انتونوف 140 یا ایران 140 از متهمین پرونده سقوط می باشد که جایزه این خوش خدمتی را گرفته الان سرپرست عملیات شهرک فرودگاهی امام خمینی هستش وغیره...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج