۵۸۲۲۲۴
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

میراث بولت؛ هر کاری با تلاش سخت ممکن است

یوسین بولت سریع ترین مرد جهان در مورد میراث ماندگار خود بعد از خداحافظی از میادین دوومیدانی جهان گفت: من با تلاش سخت ثابت کردم هر کاری ممکن است.

خبرگزاری ایرنا: این دونده جامائیکایی در آخرین مسابقه خود در روز یکشنبه در دوی امدادی ۴ در ۱۰۰ متر شرکت کرد، اما دچار مصدومیت شد و نتوانست دوران پرشکوه خود را با یک قهرمانی دیگر به پایان برساند.
بولت قبلا اعلام کرده بود رقابت های قهرمانی دوومیدانی جهان ۲۰۱۷ درلندن آخرین حضور او در میادین مسابقات خواهد بود. او بعد از این پایان تلخ وعده داد که قطعا تصمیم خود را تغییر نخواهد داد و دیگر به پیست مسابقات بازنمی گردد.
سریع ترین مرد جهان رکورد دو سرعت ۱۰۰ متر و ۲۰۰ متر را در اختیار دارد. او علاوه بر آن هشت مدال طلای المپیک را نیز در کارنامه دارد.
بولت در پاسخ به سئوال خبرنگاران در مورد احتمال تغییر عقیده اش در مورد خداحافظی از میادین دوومیدانی گفت: من افراد بسیاری را مشاهده کرده ام که به مسابقات بازگشته اند و باعث شرمندگی خود شده اند. من جزو این افراد نخواهم بود.
دوران بی نظیر این دونده ۳۰ ساله جامائیکایی پایان غم انگیزی اشت. او در آخرین دور مسابقه ۴ در ۱۰۰ متر امدادی در رقابت های قهرمانی جهان در لندن دچار مصدومیت همسترینگ پا شد و بر زمین افتاد.
بولت اذعان کرد که پایان وحشتناکی در این رقابت های پراسترس داشته است. او در مسابقه دوی ۱۰۰ متر هم از تصاحب مدال طلا بازماند. وقتی به او گفتند محمد علی بوکسور آمریکایی هم در آخرین مسابقه خود شکست خورد، کمی احساس آرامش کرد.
بولت گفت که به آینده ای پرهیجان چشم دوخته است. مدیر برنامه های او با سباستین کو رئیس اتحادیه بین المللی دوومیدانی (یاف) در مورد اینکه چه کاری می تواند برای این ورزش در مسئولیت سفیر یاف انجام دهد گفت گو کرده است.
بولت گفت که گلن میلز سرمربی او از وی خواسته است که دستیارش شود.
بولت در این باره گفت: باید ببینیم چه پیش می آید.
وی گفت: امیدوارم به دوومیدانی کمک کنم و شاهد رشد این ورزش باشم. وی افزود: نمی دانم آیا فرزندانم را وارد این رشته می کنم یا خیر. من از آن دسته والدینی نیستم که فرزندان خود را به کارهایی که دوست ندارند وادار می کنند.
بولت برای آخرین بار در استادیوم لندن که صاحب دو مدال طلای سرعت در بازی های ۲۰۱۲ شد، مورد تمجید قرار گرفت. بولت سپس به خط شروع مسابقه ۲۰۰ متر و ۱۰۰ متر رفت و زانو زد و از خط عبور کرد.
وی گفت من با هواداران و مسابقاتم خداحافظی کردم. بولت در نهایت در خط پایان ایستاد. او در بازی های المپیک ۲۰۱۲ لندن مسافت ۱۰۰ متر را با زمان ۹.۶۳ ثانیه دوید.
بولت گفت: من ثابت کردم هر کاری با تلاش سخت ممکن است. شخصا فکر می کنم این پیام خوبی است. تا آنجا که می توانید خوب و قوی باشید. این میراث خوبی است که برجای می ماند.
وی همچنین با اشاره به ماجرای دوپینگ در دوومیدانی، به جوانان توصیه کرد از داروهای نیروزا اجتناب کنند. بولت در مورد هدف بعدی خود گفت: نخستین کاری که انجام می دهم کمی استراحت و تفریح است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج