۵۸۲۲۵۲
۳ نظر
۵۰۱۰
۳ نظر
۵۰۱۰
پ

افزایش مرگ و میر بر اثر مصرف ماری‌ جوانا

استفاده از ماری‌جوانا با خطر سه گانه مرگ و میر ناشی از فشار خون بالا و بیماری‌های قلبی ـ عروقی و حتی بیماری‌های مغزی مرتبط است و اثرات مصرف آن در عملکرد مغز و حتی سیستم قلبی ـ عروقی منجر به افزایش مرگ و میر می‌شود.

خبرگزاری فارس: نتیجه تازه‌ترین تحقیقات پژوهشگران در ایالت جورجیا نشان داده است، مصرف ماری‌جوانا برابر با افزایش مرگ و میر در اثر فشار خون و بیماری‌های قلبی-عروقی است.

با توجه به تحقیقات منتشر شده در مجله اروپایی پیشگیری از بیماری‌های قلبی-عروقی، استفاده از ماری‌جوانا با خطر سه گانه مرگ و میر ناشی از فشار خون بالا و بیماری‌های قلبی-عروقی و حتی بیماری‌های مغزی مرتبط است.

در راستای قانونی شدن استفاده از ماری‌جوانا و حتی پایین آمدن قیمت آن، قطعا مصرف این ماده مخدر به میزان قابل توجهی افزایش خواهد یافت.

در کشور آمریکا در سال ۲۰۱۳ رأی‌دهندگان در ایالت‌های کلورادو و واشینگتن با شرکت در دو همه‌پرسی در ماه نوامبر به آزادسازی مصرف ماری‌جوانا رأی دادند؛ علاوه بر ایالت‌های کلورادو، واشینگتن و آلاسکا، مصرف داروییِ ماری‌جوانا در ۲۰ ایالت آمریکا و پایتخت این کشور آزاد است.

با اینکه تا قبل این مطالعات، تأثیر منفی مصرف ماری‌جوانا بر هوش و حافظه، ریه و رابطه‌اش با اختلالات ذهنی نظیر اسکیزوفرنی و روان‌پریشی، زوال شخصیت و افسردگی ثابت شده بود، پژوهشگران باور دارند، مصرف این ماده مخدر موجب بالا رفتن فشار خون و در نهایت مرگ فرد می‌شود.

محققان برای تثبیت این یافته، جوانان بالای ۲۰ سال را با در نظر گرفتن سن، جنسیت، قومیت و حتی مقدار مصرف تحت بررسی قرار دادند و دریافتند، مصرف ماری‌جوانا منجر به افزایش فشار خون و ابتلا به بیماری‌های قلبی-عروقی می‌شود.

استفاده از ماری‌جوانا در حالی در کشور آمریکا آزاد شده است که اثرات مصرف آن در عملکرد مغز و حتی سیستم قلبی-عروقی منجر به افزایش مرگ و میر افراد شده است.

محقق این مطالعه ضمن اعتراض به آزادسازی مصرف این مخدر گفت: «سیاست‌گذاران بهتر است بیشتر به تأثیر ماری‌جوانا بر سلامتی جوانان دقت کنند».

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      دروغه

    • محسن

      بنازم نئشگی ماری جوانا رو

    • حامد

      توی هر چیزی افراط کنیم همیشه آخرش بد تموم میشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج