جاباما
۵۸۲۴۹۹
۵۰۱۳
۵۰۱۳
پ

نمایش «گودزیلا» در فستیوال فیلم توکیو

به مناسبت سی امین سالگرد برگزاری فستیوال فیلم توکیو، نسخه بازیابی شده دیجیتال یک فیلم دهه پنجاهی روی پرده سینما می رود.

روزنامه بانی فیلم: به مناسبت سی امین سالگرد برگزاری فستیوال فیلم توکیو، نسخه بازیابی شده دیجیتال یک فیلم دهه پنجاهی روی پرده سینما می رود.
به نقل از هالیوود ریپورتر، فستیوال بین المللی فیلم توکیو (TIIF) به منظور جشن گرفتن سی‌امین سالگرد برگزاری این فستیوال برنامه‌های مختلفی برگزار می‌کند و قصد دارد فیلم اصلی «گودزیلا» محصول سال ۱۹۵۴به کارگردانی ایشیرو هوندا را به نمایش بگذارد.
در عین حال قرار است آهنگ نسخه بازیابی شده دیجیتال این فیلم که قرار است روز سی و یکم ماه اکتبر به نمایش دربیاید، توسط ارکستر فیلارمونیک توکیو به صورت زنده نواخته شود. هدایت ارکستر را کائورو وادا بر عهده دارد که یکی از دانشجویان آکیرا ایفوکوبه، سازنده آهنگ فیلم اصلی بوده است.
نمایش «گودزیلا» در فستیوال فیلم توکیو
یک برنامه سوال و پاسخ نیزبرای پیش نمایش فیلم در فروم بین المللی توکیو برگزار می شود که پیشتر قرار بود هاریو ناکاجیما، بازیگری که لباس گودزیلا را در ۱۲ فیلم سینمایی بین سال های ۱۹۵۴ و ۱۹۷۵ پوشید، حضور یابد. اما این بازیگربه تازگی درگذشت.
ناکاجیما کارش را با بازی در فیلم‌های سامورایی و جنگی شروع کرد که «هفت سامورایی» ساخته آکیرا کوروساوا و «عقاب پاسیفیک» از جمله آنها بود. او بازی در نقش «گودزیلا» را از سال ۱۹۵۴ با فیلم «گودزیلا، سلطان هیولاها» به کارگردانی ایشیرو هوندا شروع کرد.
از دیگر چهره هایی که در این برنامه حضور دارند می توان به شوگو تومیاما که ۱۲ فیلم از این فرنچایز محبوب هیولایی بین سال های ۱۹۸۹ و ۲۰۰۴ را تهیه کرد و همچنین شینجی هیگوچی اشاره کرد که یکی از کارگردان های ریبوت سال گذشته این فرنچایز محصول کمپانی توهو با عنوان «بازگشت گودزیلا» بود.
از دیگر رخدادهایی که مخصوص این سالگرد در فستیوال توکیو برگزار می شود می توان از یک برنامه برای طول شب از فیلم های سینمایی مخصوص هالووین یاد کرد که شب بیست و هشتم اکتبر در فضای آزاد پخش می شود.
گودزیلا از مهم‌ترین چهره‌های فرهنگ ژاپن است و کمپانی لجندری پیکچرز برای بازسازی فیلم «گودزیلا» سه سال پیش جایزه‌ای را از طرف دولت ژاپن دریافت ‌کرد. سازمان تجارت خارجی ژاپن، وزارت اقتصاد ژاپن، کمپانی تجارت و صنعت و کنسول ارشد ژاپن در لس‌آنجلس این جایزه را رسما به سازندگان آمریکایی این هیولا اهدا ‌کردند. این جایزه توسط نخست‌وزیر شینزو آبه به وجود آمده تا بتواند جهانی‌شدن تجارت خلاقانه ژاپن را افزایش دهد.
فیلم «گودزیلا» ساخته گرت ادواردز، باری دیگر این مجموعه هیولای ژاپنی را سر زبان‌ها انداخت و فروشی بیش از ۵۰۰ میلیون دلار در سراسر جهان داشت.
نسخه اولیه گودزیلا سال ۱۹۵۴ با عنوان «گوجیرا» راهی سینماهای ژاپن شد و گودزیلا جایگاه شخصیت مثبت یا منفی را در فیلم ندارد بلکه نشان دهنده چهره وحشتناک طبیعت است. اولین نسخه سینمایی آمریکایی گودزیلا با بودجه بزرگ ساخته سونی در سال ۱۹۹۷ بود که رونالد امریش آن را کارگردانی کرد و چنان متفاوت از آب درآمد که اعتراض ژاپنی‌ها را موجب شد که آن را فیلم گودزیلا نمی دانستند.
امتیاز فیلم «گودزیلا» در اختیار کمپانی ژاپنی توهو است که تاکنون ۲۸ فیلم متفاوت در طول ۶ دهه، از این موجود ساخته است.
فستیوال بین المللی فیلم توکیو از روز بیست و پنجم اکتبر آغاز می‌شود و تا روز سوم نوامبر ادامه دارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج